POĞAÇALAR etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
POĞAÇALAR etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

15 Nisan 2016 Cuma

MISIR UNLU POĞAÇA


Herkese iyi akşamlar efendim. Geçmiş cumalarınız mübarek olsun.
Bahar geldi. Her yer yemyeşil ve cıvıl cıvıl.
Malum yarın hafta sonu. Uzun uzun kahvaltı zamanı. Kahvaltı masanıza ya da çay sofranız için lezzetli bir poğaça tarifi getirdim.
Mısır unlu poğaça. Kapalı bir kutu da kolay kolay da bayatlamıyor.

MALZEMELER

2 ADET YUMURTA (1 ADET YUMURTA SARISI AYRILACAK)
125 GR MARGARİN (BEN TEREMYAĞ KULLANDIM)
1 AJDA ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
1 AJDA ÇAY BARDAĞI YOĞURT
2 PAKET KABARTMA TOZU
2 TATLI KAŞIĞI SİRKE
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
1,5 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
1,5 SU BARDAĞI MISIR UNU
ALABİLDİĞİ KADAR UN (YAKLAŞIK 3-3,5 SU BARDAĞI)

İÇ MALZEME

1 KASE LOR PEYNİRİ
TUZ

YAPILIŞI

1 tam yumurta ve 1 yumurta beyazı, margarin, sıvı yağ, yoğurt, tuz, şeker ve sirke yoğurma kabına alınarak karıştırılır. İçine mısır unu ve kabartma tozu eklenir yoğrulur. Daha sonra kontrollü olarak un ilavesi yapılarak hamur yoğrulur.
İçi için lor peyniri ve tuz karıştırılır. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alınıp iç malzemesi konur. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Tüm hamur bitene kadar işleme devam edilir. Üzerine sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürülür.
Önceden ısıtılmış 180*'lık fırında pişirilir.
Yanında tavşan kanı bir bardak çay ile harika bir atıştırmalık.
Deneyecek olanlara afiyetler olsun. 

8 Nisan 2015 Çarşamba

POĞAÇA



İyi akşamlar efendim. Hımm soğuk. Dışarıda yağmurlu ve soğuk bir hava. Hafta sonuna kadar da böyle devam edecekmiş. Neyse bakalım biraz daha sabredelim. Yaz sıcağında bu soğuk serin havaları arayacağız nasılsa.Sizlere lezzetli poğaçalar getirdim. Çocuklarımın beslenme çantalarına, benim de çay ve kitap keyfime. eşlik ettiler. Akşamları en büyük zevkim bir bardak çay eşliğinde kitaplarımı okumak.
Sözü fazla uzatmadan tarifi verip kaçayım hemen. 



MALZEMELER

YARIM PAKET MARGARİN (ODA ISISINDA ERİYECEK)
1 ÇAY BARDAĞI YOĞURT
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
2 ADET YUMURTA (SARISI ÜZERİ İÇİN AYRILACAK)
1 PAKET KABARTMA TOZU
BİRAZ TUZ
ALDIĞI KADAR UN

İÇ MALZEMESİ

1 KASE LOR PEYNİR
TUZ

YAPILIŞI

Margarin. sıvı yağ, yumurta beyazı, yoğurt ve tuz karıştırılır. Ölçülü olarak un eklenerek yoğrulur.Kulak memesi kıvamında bir hamur olacak. En az yarım saat dinlendirilir. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak avuç içinde açılıp iç malzemesi konularak yağlı kağıt serili tepsiye dizilir ve önceden ısıtılmış 180*'lik fırında pişirilir.
Bir bardak çay ile afiyetle yenir.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun. 

13 Ocak 2015 Salı

SİMİT POĞAÇA



İyi akşamlar efendim. Keyifler nasıldır? Beni soracak olursanız iyiyim Allah'a şükür. 
Denizli'de havalar iyileşiyor derken dün akşam birden kar yağmaya başladı. ve sabaha kadar devam etti. Sabah tüm çocuklar tatil haberi bekledi ama beklenen haber gelmedi. Fakat yollar çok kötüydü. Neyse ki şu an iyi artık. Sabah zor geldik işe ama dönüş kolay olacak herhalde.
Mutfaktaki masamın üzerinde mutlaka atıştırmalık bir şeyler olmasını seviyorum.
Bu poğaçaları da hafta sonu oğlumla beraber yaptık. Bol susamlı idi,  fakat susamlar kutunun içine dökülmüş Ben de sana yardım etmek istiyorum dedi, çok da güzel şekil verdi. Ertesi günü okula kendi yaptıklarından götürdü.



                                         



MALZEMELER

1 SU BARDAĞI SU+SÜT KARIŞIMI (ILIK OLACAK)
1 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
2 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
1 ADET YUMURTA
2 TATLI KAŞIĞI SİRKE
4-4,5 SU BARDAĞI UN
1 PAKET İNSTANT MAYA

İÇ MALZEMESİ
200 GR LOR PEYNİR
1 TATLI KAŞIĞI TUZ

ÜZERİ İÇİN
YARIM ÇAY BARDAĞI PEKMEZ
YARIM ÇAY BARDAĞI SU
1 KASE SUSAM

YAPILIŞI

Hamur yoğurma kabına su+süt karışımını alıp şekeri ve mayayı ekleyerek mayayı eritelim. İçine sırası ile yumurta, tuz, sirkeyi ekleyip karıştıralım. Unu da ekleyerek yumuşak bir hamur yoğuralım. Üzerine nemli bir bez örterek ılık bir ortam da 1 saat kadar mayalandıralım. İç malzemesi için lor peynir ve tuzu karıştıralım. ayrıca pekmez ile suyu da karıştırıp hazırlayalım. Mayalanan hamurdan cevizden biraz büyük parça alarak tezgah üzerinde açıp içine peynir koyup kıvırarak katlayıp oval şekil verelim. Önce pekmezli suya daha sonra susama bulayıp yağlanmış tepsiye dizelim. Hamurumuz bitene kadar aynı işlemi yapalım.Yarım saat kadar tepsi de mayalandırıp önceden ısıtılmış 180*'lik fırında altı ve üstü kızarana kadar pişirelim.
Tavşan kanı bir bardak çay ile afiyetle yiyelim
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.





16 Ağustos 2014 Cumartesi

SİRKELİ MAYALI POĞAÇA


Günaydınlarrr.Malum bugün cumartesi. Hafta sonu. Hepimiz için güzel bir hafta sonu olsun. Aman aman sıcaklar dikkat. 


Yarın pazar, ev halkını missler gibi poğaça kokuları ile uyandırmak ister misiniz? İste size lezzetli mi lezzetli bir mayalı poğaça getirdim. Ama bu poğaçanın içinde sirke var; ve ertesi güne kalsa dahi yumuşacık.. Diğer mayalı poğaçalar gibi değil..
Canım sıkkın olduğu zamanlar akşam olsa da eve gitsem ve hamur yoğursam diyorum. Bu poğaçalar da böyle bir zamanda yapıldı. Sıcak sıcak 2-3 komşuya dağıtıldı. Geriye kalanlarla balkonda çay keyfi yaptık.







MALZEMELER

1 SU BARDAĞI ILIK SÜT
1 SU BARDAĞI ILIK SU
1 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 PAKET INSTANT MAYA
2 YEMEK KAŞIĞI  YOĞURT
YARIM KAHVE FİNCANI SİRKE
2 ADET YUMURTA (1 TANE SARI ÜZERİ İÇİN AYRILACAK)
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
2 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER
ALABİLDİĞİ KADAR UN

İÇ MALZEMESİ

1 KASE LOR PEYNİRİ

YAPILIŞI

Öncelikle 4 bardak unu kaba alıp maya ile karıştıralım ve ortasını havuz gibi açalım. İçine süt, su, sıvı yağ, yoğurt, sirke, yumurta, şeker ve tuzu ekleyip yoğurmaya başlayalım. Kontrollü olarak un ilavesi yaparak ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğuralım. Hamurumuzu 1 saat kadar mayalandıralım. Hava sıcak olunca hamur da çabuk mayalanıyor. Mayalanan hamurumuz dan ceviz büyüklüğünde parçalar alarak açalım ve iç malzemesini katarak yuvarlayıp yağlı kağıt serili tepsiye dizelim. Yarım saat kadar tepsi mayası için bekleyip üzerine sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürüp susam ekerek önceden ısıtılmış 180*'lik fırında pişirelim
Tavşan kanı bir bardak çay ile afiyetle yiyelim.
Deneyecek olanlara afiyetler olsun.


25 Nisan 2014 Cuma

YEŞİL MERCİMEKLİ POĞAÇA





Herkese iyi akşamlar efendim. Geçmiş cumalarınız mübarek olsun. Allah'ım ettiği duaları ve yaptığı ibadetleri kabul olunan kullardan eylesin.
Buralardan epey uzak kaldım. Son bir ay içinde hayatımız da öyle şeyler oldu ki ben bile hızına yetişemedim.
Epeydir ev arıyordum. Evi bulduk, toplanma telaşı ile uğraşırken annemin rahatsızlığı araya girdi. Hem ev topladım hem onunla ilgilendim. Bu arada anneme acil ameliyat dediler ben haftasına evi taşıdım. Cumartesi evi taşıdım perşembe günü annem ameliyat oldu. Zar zor yerleştim.
Neyse ki Allah'ıma şükür annem sağ salim ameliyattan çıktı hatta hastaneden bile çıktı.
Bir ara kendi kendime düşündüm de, her şey olacağına varıyor. Olacak olduktan sonra hiç bir şey geri kalmıyor. Ben evi taşıdım, annem ameliyat oldu. Nasıl olacak nasıl yapacağız derken neredeyse 1 ay olacak bu işler olalı. Hayatımız düzene bile girdi. Biz kendimizi ne kadar sıkarsak sıkalım olacak olduktan sonra oluyor.
Neyse lafı çok uzattım. Yeni evim de mutfak faaliyetlerine kaldığımız yerden devam edelim değil mi:)) Çocuklar öyle alışmışlar ki pasta kutularının dolu olmasına sen artık bir şey yapmıyorsun demeye başladılar.
Ben de yeni evde ilk poğaçamı yaparak start verdim)))
Yeşil mercimekli poğaça. Oldukça lezzetli ve doyurucu. Hatta fırından çıkınca sıcak sıcak kaç tane yediğinizi bilmiyorsunuz.


MALZEMELER

2 SU BARDAĞI ILIK SÜT
1 SU BARDAĞI ILIK SU
1 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 PAKET INSTANT MAYA
2 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER
1,5 TATLI KAŞIĞI TUZ
1 ADET YUMURTA SARISI
ALABİLDİĞİ KADAR UN

İÇ MALZEMESİ

2 SU BARDAĞI HAŞLANMIŞ MERCİMEK
1 ADET KURU SOĞAN
TUZ, KARABİBER, KIRMIZI TOZ BİBER
YARIM DEMET MAYDANOZ VE DEREOTU. .
2 YEMEK KAŞIĞI SIVI YAĞ

YAPILIŞI

Öncelikle iç malzememizi hazırlayalım. Mercimeği yıkayıp düdüklü tencereye koyarak haşlayıp süzelim.
Yemeklik doğradığımız soğanı 2 yemek kaşığı sıvı yağda pembeleşene kadar kavuralım. İçine mercimeği ekleyip 10 dakika kadar daha kavurup ocaktan alalım. Soğuyunca, baharatlarını ve yeşillikleri ekleyip bir kenara alalım.
Hamuru için: 3 bardak kadar unu ve mayayı karıştırıp ortasını havuz gibi açarak içine, süt, su, sıvı yağ, şeker ve tuzunu ekleyip yoğuralım. Kontrollü olarak un ilavesi yaparak yumuşak bir hamur yoğuralım. Hamurun üzerine strech film örterek bir kenarda iki misli olana kadar mayalandıralım..
Mayalanan hamurdan limon büyüklüğünde parçalar alarak içini açıp iç malzeme koyarak istediğimiz şekli verelim ve yağlı kağıt serili tepsiye dizelim. Tüm hamur bitene kadar aynı işlemiş yapalım. 15 dakika tepside de mayalandırarak, sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürüp, önceden ısıtılmış 180*'lik fırında pişirelim.
İlk sıcaklığı çıkınca servis yapalım.

Deneyeceklere şimdiden afiyetler olsun.

27 Şubat 2014 Perşembe

RULO POĞAÇA



İyi akşamlar efendim. Tüm dost ve takipçilerime sevgiler.
Bugün sizlere lezzetli mi lezzetli, puf puf yumuşacık poğaçalar getirdim.
Minik rulo poğaçalar.
Her mayalı hamurda olduğu gibi bu poğaçalar da ilk gün çok lezzetliydi. Zaten bizim evde pek ertesi güne kalmıyor. Mutfağa girip çıkan birer birer ağzına atıyor:)).



MALZEMELER

1 SU BARDAĞI ILIK SÜT
1 SU BARDAĞI ILIK SU
1 PAKET İNSTANT MAYA
1 SU BARDAĞI ZEYTİN YAĞI
5 SU BARDAĞI UN
1 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER
1 TATLI KAŞIĞI TUZ

İÇ MALZEMESİ

1 KASE LOR PEYNİRİ
YARIM DEMET MAYDANOZ
TUZ

ÜSTÜ İÇİN
1 ADET YUMURTA SARISI
BİRAZ SIVI YAĞ

YAPILIŞI

Öncelikle iç malzemesi için maydanozu incecik kıyıp lor peyniri ile karıştıralım. Eğer peyniriniz  tuzsuz ise biraz tuz ekleyelim.
Hamurumuz için kaba önce 4 su bardağı unu koyup üzerine mayayı ekleyip elimizle karıştırıp ortasını havuz gibi açalım. İçerisine sıvı yağ, süt, su, şeker ve tuzu ekleyip yoğurmaya başlayalım. Duruma göre kontrollü olarak un ilavesi yaparak yumuşak bir hamur yoğuralım..Üzerine streç film örterek hamurumuzu yaklaşık 1 saat kadar mayalandıralım
Mayalanan hamurdan portakal büyüklüğüne bezeler alarak merdane ile açalım. İçerisine peynirli karışımdan koyup rulo olarak saralım ve ruloları 3-4 parmak genişliğinde kesip yağlı kağıt serili tepsiye dizelim. Tüm hamur bitene adar aynı işlemi yapalım. Hamurumuzu yarım saat kadar tepside mayalandırıp üzerine sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürerek önceden ısıtılmış 180*'lik fırında kızarana kadar pişirelim.
Soğuyunca servis yapalım.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.


14 Şubat 2014 Cuma

PASTANE KURABİYESİ


Merhabalar efendim. Cumalarınız mübarek olsun. Allah'ım ettiğimiz duaları ve yaptığımız ibadetleri kabul eylesin. Aminnn.
Her zaman ki gibi ara epey açılmış. Her seferinde artık daha çok ilgilenmem gerek dediğim zaman hiç bir şey yapamıyorum. İş yerinde işlerim oldukça yoğundu. Malum yıl sonu işlemleri. Ama asıl sıkıntı evde bilgisayarımın olmaması. Resimleri kızım çekiyor, onu arkadaşının bilgisayarına aktarıp flaşa çekiyor ve ben ancak o zaman tarif ekleyebiliyorum. Kızımın derslerinin yoğun olduğu zaman da hiç bir şey yapamıyorum. Neyse ben de böyle olacak herhalde.Geç olsun da güç olmasın değil mi ama:))
Size bugün lezzetli ve kıyır kıyır tuzlu kurabiyeler getirdim.
Bu kurabiyeler kızımın okuluna gönderildi arkadaşının doğum günü için. Artan 3-4 adet ise dershanedeki İngilizce öğretmenine.

MALZEMELER

250 GR MARGARİN
1 ADET YUMURTA (SARISI İÇİNE BEYAZI ÜSTÜ İÇİ AYRILACAK)
1/4 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 KAHVE FİNCANI SİRKE
2,5 ÇAY KAŞIĞI ŞEKER
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
1 PAKET KABARTMA TOZU
ALDIĞI KADAR UN

ÜZERİ İÇİN

SUSAM VEYA HAŞHAŞ

YAPILIŞI

Oda ısısındaki margarin, sıvı yağ,sirke, tuz, şeker bir kapta karıştırılır. İçine un ve kabartma tozu eklenerek ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlanır.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alınarak istediğiniz şekli vererek yağlı kağıt serili tepsiye dizilir Üzerine yumurta beyazı sürülüp susam serpilerek önceden ısıtılmış fırında altı ve üstü kızarana kadar pişirilir.
Soğuyunca servis yapılır
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

30 Kasım 2013 Cumartesi

DONAT




İyi akşamlar efendim. Tüm dost ve takipçilerime sevgiler. Ay ne güzel yarın tatil. Herkese güzel bir pazar tatili diliyorum. 
Şu an bir çok  telefonda PO diye bir oyun var. Po'yu uyutuyorsunuz, besliyorsunuz, kirlendiği zaman temizliyorsunuz ve o da büyüyor. Po'nun yemeklerinden biri de Donat. Oğlum bir gün tutturdu anne bana Po'nun tatlısından yap. Oğlum o nasıl tatlı diyorum yuvarlak, halka şeklinde çilekli. Nasıl nasıl diye düşünürken resmini gösterdi. Meğersem donatmış. Neredeyse 2 hafta sayıkladı. Benim de vaktim olup yapamadım. En sonunda geçen akşam yaptım. Hatta üst süslemesini ablası ile beraber yaptılar. Afiyetle yedi ve artan 2-3  tanesini de ertesi günü okula götürdü. Öğretmenine ikram etmiş. Öğretmeni de çok beğenmiş annen güzel şeyler yapıyor demiş. Geç de olsa oğluşumun istediğini yapıp yedirdim ve onun yüzündeki mutluluk benim tüm yorgunluğumu aldı götürdü. 
Hadi yarın sizde çocuğunuza çok isteği bir şeyi yapın. Örneğin bu donatlar olabilir. Çok mutlu oluyorlar. 
İnternette bir kaç tarife baktım ve Cahide Jipek'in tarifini uyguladım.
Tarifte herhangi bir değişiklik yapmadım.
Tüm mayalı tarifler bu tatlı da aynı gün yapılıp yenmeli. Ertesi gün çok güzel olmuyor.


MALZEMELER

3 SU BARDAĞI UN
1 ADET YUMURTA
100 GR TEREYAĞI
4 YEMEK KAŞIĞI TOZ ŞEKER
1 ÇAY KAŞIĞI TUZ
1 TATLI KAŞIĞI İNSTANT MAYA
YARIM SU BARDAĞI ILIK SÜT

ÜST SÜSLEMESİ İÇİN

1 PAKET DR OETKER ÇİKOLATA SOSU
2,5 SU BARDAĞI SÜT
PASTA SÜSLERİ
HİNDİSTAN CEVİZİ

YAPILIŞI

Kuru malzemeleri una ekleyip karıştıralım. Oda ısısındaki tereyağını da una ekleyip yoğuralım. Kalan malzemeleri de ekleyip ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim. Hamuru mayalanması için üzerini örtüp sıcak bir ortamda bekletelim. Mayalanan hamuru elimizle hiç oynamadan hafif unlanmış tezgahta üzerine de biraz un ekerek merdane ile 6-7 mm kalınlığında açalım
Hamurdan önce bardakla yuvarlaklar keselim o yuvarlakların ortalarını da daha küçük bir yuvarlak kalıp ile keselim. Simit gibi olan hamurlarımızı tepsiye dizip biraz daha mayalandıralım  Kızgın yağda önlü arkalı kızartalım. Başından ayrılmaya pek gelmiyor hemen kızarıyorlar 
Çikolata sosunu paketin arkasındaki tarife göre pişirelim. Ara ara karıştırarak soğutalım.
Tatlılarımızı önce çikolata sosuna sonra da pasta süsüne bulayarak servis yapalım.
İsterseniz sıcak iken pudra şekeri de ekebilirsiniz..




Halkaların ortalarından çıkan parçaları da kızartıp bir sıra hamur üzerine çikolata sos olarak dağ şeklinde koyup hindistan cevizi serperek yalancı profiterol niyetine yedik. Ve bize bu halini daha çok sevdik.





25 Ekim 2013 Cuma

SODALI POĞAÇA



İyi akşamlar efendim. Geçmiş cumalarınız mübarek olsun. Allah'ım ettiğimiz duaları ve yaptığımız ibadetleri kabul eylesin inşallah. İşlerimin yoğunluğu, akşamları eve gelince evdeki yoğunluk ve araya giren bayram dolayısı ile blogumu  güncelleyemedim. Evdeki bilgisayarımda eskisi gibi değil artık. Miladı doldu. Hatta bilgisayarcı abla sen bunu akvaryum olarak kullan dedi.:)) Yenisi alınacak.
Bugün sizlere lezzetli, bir poğaça tarifi daha getirdim. Oğlumun beslenmesi için yapıldı.



MALZEMELER

1 ŞİŞE SODA
1 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
40 GR YAŞ MAYA (BEN BİR PAKET İNSTANT MAYA KULLANDIM)
1 ADET YUMURTA (SARISI ÜZERİ İÇİN AYRILACAK)
1 TATLI KAŞIĞI TOZ ŞEKER
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
4 SU BARDAĞI UN

ÜZERİ İÇİN

SUSAM

YAPILIŞI

Öncelikle 3 bardak unu kaba alıp içine mayayı ekleyip karıştıralım. Ortasını havuz gibi açıp diğer malzemeleri ekleyerek yoğuralım. Bu arada ihtiyaç olursa son bardak unu da ekleyip ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur yoğuralım. Hamurun üzerini örterek ılık bir ortamda 30 dakika dinlendirelim. Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlayıp fırın tepsisine dizelim. Ben seramitok tepsimi kullandım. Üzerine sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürüp susam ekerek önceden ısıtılmış 190*'lik fırında pişirelim.
Ilık olarak servis yapalım.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

(Tarif lezzet dergisinin beş çayı lezzetleri ekinden.)



28 Eylül 2013 Cumartesi

HİNDİSTAN CEVİZLİ POĞAÇA







İyi akşamlar efendim. Hepimiz için güzel, musmutlu bir hafta sonu olsun..
Artık kış gelmek üzere.Evde daha çok vakit geçirilecek.Yeni yeni tarifler denenecek ve bunlar bolga konulacak. İnşallah diyelim.
Malum okullar açıldı. Hepimizin evinde tatlı telaşlar başladı. Benim de oğlum bu sene 3.sınıfa başladı ve sabahçı. Biz de mesai saat 6,30'da başlıyor. Oğlanın kahvaltısı, okula bırakılması ardından benim evden çıkmam derken tam bir koşturma. Eh doğal olarak da beslenmeye ne konulacak, çocuk okuldan gelince ne yiyecek derdi. Oğlum öğlen okuldan gelince yalnız kalıyor. Ablası saat 15,45'de eve geliyor. Onun için devamlı,   ya tatlı ya da tuzlu bir şeyler mutlaka yapıyorum.
Bu gün sizlere lezzetli bir poğaça tarifi ile geldim. Poğaça tarifi klasiktir aslında. İçerisine katılan ufak tefek malzemeler onun lezzetinin değişmesine neden olur.Ben de pazar günü poğaça yaparken gözüme tezgahın üzerinde duran hindistan cevizi kavanozu ilişti Hamurun içine kattım. Kızım önce burun kıvırdı. Bu kurabiye mi ki kattın ben yemem dedi. Bende hele bir pişsin bakalım dedim. Fırından gelen mis gibi kokular yeter zaten. Pişince kızımın tabiri ile ilk lezzet testini yaptı ve çok beğendi
Neyse lafı çok uzatmayıp tarife geçeyim. uzun süredir yazmadığım için özlemişim buraları.

Bu arada söylemeyi unuttum. Keramika seramik Denizli marka temsilcisi benim. Keramikadan gelen cicilerim çok güzeller. Renklere bakar mısınız? Bizim favorimiz mavi ve pembe. Poğaçalarım servisini de kızımın isteği üzerine mavi tabağım ile yaptım. Teşekkürler Keramika. Keramika Shopu mutlaka ziyaret etmelisiniz. Birbirinden güzel ve rengarenk ürünler sizlere mest edecek




MALZEMELER

3 ADET YUMURTA
1 PAKET MARGARİN (ODA SICAKLIĞINDA)
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
2 ÇAY BARDAĞI YOĞURT
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 ÇAY KAŞIĞI TUZ
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
1 KAHVE FİNCANI SİRKE
2 YEMEK KAŞIĞI HİNDİSTAN CEVİZİ

İÇ MALZEMESİ

1 KASE LOR PEYNİR
TUZ
1 TATLI KAŞIĞI KIRMIZI TOZ BİBER

ÜZERİ İÇİN
SUSAM

YAPILIŞI

Öncelikle iç malzememizi hazırlayalım. Lor peynirini tuz ve kırmızı toz biber ile karıştıralım. Yoğurma kabına, margarin, 2 tam yumurta 1 yumurta sarısı, sıvı yağ, yoğurt, sirke,  tuz ve şekeri ekleyip iyice karıştıralım. İçerisine hindistan cevizi, un ve kabartma tozunu ekleyip kulak memesi kıvamında çok sert olmayan bir hamur yoğuralım. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alıp elimizde açarak iç malzeme koyup yağlı kağıt serili tepsiye dizip, sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürüp susam ekerek, önceden ısıtılmış 180*'lik fırında pişirelim.
Ilık olarak servis yapalım. Bizim akşam çayımıza yetişti



Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.


25 Temmuz 2013 Perşembe

MANTARLI KİŞ




İyi akşamlar efendim. Tüm dost ve takipçilerime sevgiler. Mübarek günlerin 17 gününü geride bıraktık. Ne olacak sayılı gün çabucak geçiyor. Geçen hafta hava çok güzeldi Hiç oruç tuttuğumuzu anlamadık ama bu hafta sıcaklar iyice kendini hissettirdi. Dışarıya çıkılacak gibi değil.
Sizlere bir mantar sever olarak, oldukça lezzetli mantarlı kiş tarifini getirdim. Bu tarifi Sarı Mutfak Hande den aldım. Aldığım günden beri de 3-4 defa değişik malzemeler ile yaptım. Hatta ev halkı,  iyi ki bu tarifi buldun diye benimle dalga geçiyorlar. Sahurda da çay ile birlikte iyi gidiyor. Orijinal tarif için tık tık. Bu tarif benim de arşivimde mutlaka bulunmalı.

MALZEMELER

HAMURU İÇİN

2,5 SU BARDAĞI UN
2 YEMEK KAŞIĞI MARGARİN (HANDE SIVI MARGARİN KULLANMIŞ )
4 YEMEK KAŞAĞI SIVI YAĞ
1 ÇAY BARDAĞI YOĞURT
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 ÇAY KAŞIĞI TUZ

İÇ HARCI İÇİN

YARIM KİLO MANTAR
1 ADET KURU SOĞAN
4 YEMEK KAŞIĞI SIVI YAĞ
1 ÇAY KAŞIĞI TUZ
KARABİBER

ÜZERİ İÇİN

1/2 ÇAY BARDAĞI SÜT
1 YUMURTA + 1 YUMURTA SARISI
TUZ
1 ÇAY BARDAĞI KADAR KAŞAR RENDESİ

YAPILIŞI

Öncelikle hamurumuzu hazırlayalım, Yağlar, yoğurt, kabartma tozu ve tuzu karıştırma kabına alıp karıştıralım. İçine unu ölçülü olarak katıp ele yapışmayan bir hamur yoğuralım. Yoğurduğumuz hamuru 15-20 dakika dolapta dinlendirelim .Hamur dinlenirken biz iç malzemeyi hazırlayalım.  Mantarları temizleyip limonlu suyun içine doğrayalım. Bir tencereye soğanı yemeklik doğrayıp kavuralım. Kavrulan soğanın içine mantarları ekleyip suyunu salıp çekinceye kadar kavuralım. Ocağı kapatıp içinde tuz ve karabiber eleyip karıştırarak soğumasını için bekletelim. Hamurumuzu alıp margarinle yağladığımız tart kalıbına veya borcama kenarlarını yükselterek yayalım. Üzerine mantarlı harcı dökelim. Bir kasede yumurta+1 yumurta sarısı süt ve tuzu çırpıp mantarların üzerine döküp önceden ısıtılmış 200*'lik fırında pişirelim. Üzeri biraz kızarınca fırından çıkarıp
 rendelenmiş kaşar peyniri serpip kaşarlar eriyip kızarana kadar pişirelim. Pişen kişimizi fırından çıkarıp
 biraz soğuduktan sonra servis yapalım.
Gerçekten çok lezzetli. Teşekkürler Hande.

19 Temmuz 2013 Cuma

HAŞHAŞLI POĞAÇA


                                                               


Tüm dost ve takipçilerime kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum. Cumalarınız mübarek olsun. Allah'ım ettiğimiz duaları kabul eylesin inşallah.

Bugün sizlere oldukça lezzetli bir poğaça tarifi getirdim.
Ben sahurda domates, peynir ve çay ile birlikte yedim. Genelde sahurda kahvaltıyı tercih ediyorum Bu poğaçalar da sahurda bizim kahvaltımıza eşlik etti.
Tepsi olarak seramitok büyük boy fırın tepsisini kullandım.

MALZEMELER

125 GR MARGARİN
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
2 ÇAY BARDAĞI YOĞURT
2 ADET YUMURTA (1 TANESİNİN SARISI ÜZERİ İÇİN AYRILACAK)
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
1 KAHVE FİNCANI SİRKE
1 KAHVE FİNCANI HAŞHAŞ
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
1 KASE LOR PEYNİR
2 PAKET KABARTMA TOZU
2 SU BARDAĞI MISIR UNU
ALDIĞI KARAR UN

ÜZERİ İÇİN
ÇÖREK OTU

YAPILIŞI

Öncelikle, margarin, sıvı yağ, yumurta+yumurta beyazı, yoğurt, tuz, şeker, lor peyniri ve sirke karıştırılır. İçine önce 2 bardak mısır unu, kabartma tozu ve haşhaş eklenip yoğrulur. Daha sonra kontrollü olarak beyaz un ilavesi ile ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğrulur. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alınıp şekil verilerek seramitok büyük boy tepsiye dizilir (her zaman ki gibi yağlamaya gerek yok) Üzerine yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürülüp çörek otu serpilerek önceden ısıtılmış 180*'ik fırında pişirilir.
Tepsimiz seramitok olduğu için poğaçalarımız kolayca tepsiden alınarak saklama kabına konur. Ben çayla ile çocuklar meyve suyu ile yemeyi tercih ettiler. 
İçerisine haşhaş koyduk ama benim haşhaşım beyaz olduğu için görünmedi. Fakat yerken çıtır çıtır oldukça güzel bir tadı vardı.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.


27 Haziran 2013 Perşembe

3-2-1 POĞAÇA





İyi akşamlar efendim. Tüm dost ve takipçilerime kucak dolusu sevgiler.
Şu an dışarı da öyle bir yağmur var ki. Yağmur yağması güzel de yağmur ile beraber yerin tüm sıcaklığı havaya kalktı. Ortalık daha da bir sıcak oldu. Belki bu yağmurun akşama faydası olur.
Bugün sizlere bloglar arasında oldukça ünlü olan 3-2-1 poğaça tarifi getirdim. Ben tarifi Sevgili Limonlu Kek Neval'den aldım tarif için tık tık. Oldukça lezzetli bir poğaça. Biz beğendik.
Hatta pazartesi günü kayın validemin akraba günü var. Ona da bu poğaçadan yapmayı düşünüyorum.

MALZEMELER

3 PAKET KABARTMA TOZU
2 SU BARDAĞI YOĞURT
1 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
ALDIĞI KADAR UN

İÇİ İÇİN

1 KASE LOR PEYNİR
1 TATLI KAŞIĞI KIRMIZI TOZ BİBER
TUZ

ÜZERİ İÇİN

GALETA UNU

YAPILIŞI

Öncelikle sıvı yağ ve yoğurdu bir kapta karıştıralım. Üzerine un ve kabartma tozlarını ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuralım. Hamuru 20 dakika kadar dinlendirelim. İçi için lor peynir, tuz ve kırmızı toz biberi karıştıralım.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alıp avuç içinde açarak 1 tatlı kaşığı kadar iç malzeme koyup ağzını büzdürerek tekrar yuvarlayalım.. Hamur toplarını kase içindeki galeta ununda yuvarlayarak her tarafının galeta ununa bulanması sağlayalım.
Önceden ısıtılmış 180*'lik fırında üzeri kızarana kadar pişirelim. Yaklaşık 15 dakika kadar bir süre de pişiyor.

18 Mayıs 2013 Cumartesi

TAHİNLİ ÇÖREK



Merhabalar efendim. Tüm dost ve takipçilerime kucak dolusu sevgilerimi gönderiyor, sağlıklı ve mutlu bir hafta sonu geçirmenizi diliyorum. Dışarıda güneşli ve hafif esintili güzel bir hava var.
Bugün sizlere bizim evin favorisi olan tahinli çöreğin tarifini getirdim.
Aslında görüntüden tahini pek belli olmuyor ama içinde var. Kızım, bunlar çok güzel kızarmış diyerek ağzı açık olanların fotoğraflarını çekmemiş.
Oldukça lezzetli.

MALZEMELER

2 SU BARDAĞI ILIK SÜT
1 SU BARDAĞI ILIK SU
1 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 ADET YUMURTA SARISI
1 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
1 PAKET INSTANT MAYA
4-5 BARDAK UN


İÇ MALZEMESİ

KÜÇÜK BİR KASE TAHİN
1 YEMEK KAŞIĞI SIVI YAĞ
1 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER

YAPILIŞI

Öncelikle unun 3 bardağını ve ınstant mayayı karıştırıp ortasını havuz gibi açalım. İçine süt, su, sıvı yağ, şeker ve tuzu katıp kenarlardan alarak yoğurmaya başlayalım. Geri kalan unu ölçülü olarak ekleyip ele hafif yapışan yumuşak bir hamur yoğuralım. Hamurun üzerine strech film örtüp 40-45 dakika mayalandıralım.
Diğer taraftan tahin, şeker ve sıvı yağı karıştırıp iç malzemesini hazırlayalım.
Mayalanan hamurdan parçalar alıp pasta tabağı büyüklüğünde açıp üzerine tahinli karışımdan sürüp rulo yaparak ruloları 2 cm aralıklı kesip,yağlı kağıt serili tepsiye dizelim. Ya da benim gibi fazla uğraşmadan ortasını açıp tahinli karışımdan sürüp kapatabilirsiniz. :)) Yarım saat kadar tepsi mayasından sonra sıvı yağ ile çırpılmış yumurta sarısını sürüp önceden ısıtılmış 180*'lik fırında altı ve üstü kızarana kadar pişirelim. Pişen çöreklerimizi fırından alıp üzerine bir bez örterek dinlendirip servis yapabiliriz.
Bizim ev halkı çay demlenene kadar zor dayandılar. Tepsinin kenarından yemeğe başlamışlardı bile.

20 Mart 2013 Çarşamba

MISIR EKMEĞİ




Herkese sıcacık sevgilerimi gönderiyorum. Bugünkü tarifimiz mısır ekmeği.
Oğlumun favorilerinden.))
Pazar günü anneme gitmiştik. Annem mayalı mısır ekmeği yapmış. Biz mısır ekmeğini zeytinyağı ve salça ile yeriz. Oğlum orada yedi, hatta 2 dilim de eve getirdi,  pazartesi günü okula götürmek için. Okuldan geldi anne ananemin ekmeğinden var mı diye soruyor. Yok oğlum dedim, Hadi yapalım dedi. Bu saatten sonra ne zaman yapıp da mayalanacak,  pazar günü yaparız diyorum dinlemiyor. Ben de hemen internetten daha önce Yemek Vakti Aylin de görmüş olduğu mısır ekmeği tarifini aldım. Yemek yedikten sonra daha masayı toplamadan yaptım ve çaya yetiştirdim. Paşa çok beğendi,kahvaltıda, okuldan gelince yedi.
 Tarifte pek bir değişiklik yapmadım. Sadece evde olmadığı için süt yerine  yoğurt kullandım. Bir de 3 yemek kaşığı kadar pekmez. Annem yaptığı mayalı ekmeğin içine eklemiş Lezzeti çok güzeldi. Tarif için Aylin'e teşekkür ederim.

MALZEMELER

3,5 SU BARDAĞI MISIR UNU
1 BARDAK BEYAZ UN
1 ADET YUMURTA
1 SU BARDAĞI ZEYTİN YAĞI
1 ÇAY BARDAĞI SÜT (EVDE YOKTU BEN 1 ÇAY BARDAĞI YOĞURT KULLANDIM)
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 YEMEK KAŞIĞI TOZ ŞEKER
3 YEMEK KAŞIĞI PEKMEZ (BEN EKLEDİM)
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
1 SU BARDAĞI KAYNAMIŞ SU.

YAPILIŞI

Yumurta, yoğurt, zeytin yağı iyice çırpılır. İçine elenmiş mısır unu, beyaz un, şeker, pekmez, kabartma tozu ve tuz ile edilip karıştırılır. Karışıma kaynamış su eklenerek koyu kek kıvamına gelene kadar karıştırılır. Yağlanmış kare borcama karışım dökülerek önceden ısıtılmış 180*'lik fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.

13 Mart 2013 Çarşamba

MAYALI POĞAÇA




Günaydınlar efendim. Sabahı şerifleriniz hayırlı olsun. Herkese sıcacık ve kocaman sevgiler gönderiyorum.
Dışarıda tam bir bahar havası var. Güneşli ve hafif esintili.
Bugünkü tarifim yumuşacık puf puf poğaçalar.
Ben mayalı hamur işlerini pek beceremiyorum:)) Bu yüzden de ev halkı mayalı bir şeyler istese hep erteliyorum ya da anneme yaptırıyorum. Pazar günü hadi Ebru dedim şeytanın bacağını kır ve dene bakalım.
Marketten instant maya aldım ve özellikle son kullanma tarihine baktım yeni tarihli. Pazar sabahı erkenden mutfağa girip hamuru yoğurdum. Çocuklar ve eşim kalkana kadar poğaçalarım pişmişti ve sıcacık çayın yanında bayıla ayıla yediler. Bir tepsi o gün bitti. Oğlumun beslenmesi için 3 adet ancak ayırabildim.
Aslıda ekmek makinem de var ama orada da beceremedim. Bir kere denedim programı yanlış seçmişim olmadı. Neyse bundan sonra denemelere devam artık.

MALZEMELER
1 SU BARDAĞI ILIK SÜT
1 SU BARDAĞI ILIK SU
1 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 ADET YUMURTA
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
1 PAKET INSTANT MAYA,
3-3,5 SU BARDAĞI UN

İÇİ İÇİN
1 KASE LOR PEYNİR
1 ÇAY KAŞIĞI TUZ (PEYNİRİNİZİN TUZUNA GÖRE AYARLARSINIZ)
KIRMIZI TOZ BİBER

ÜZERİNE
SUSAM

YAPILIŞI

Öncelikle 3 bardak unu yoğurma kabına alıp üzerine mayayı ekleyip karıştıralım ve ortasını havuz gibi açalım.İçerisine su, süt, sıvı yağ, tuz ve şeker ekleyerek yoğurmaya başlayalım. Un takviyesi gerekirse ekleyip yumuşak ama ele fazla yapışmayan bir hamur hazırlayalım. Hamuru streçleyip mayalanması için 1-1,5 saat kadar bekletelim.İç malzemesi için peynir, biraz tuz ve kırmızı biberi karıştıralım.  Mayalanan hamurumuz dan parçalar koparıp içine peynir koyup istediğimiz şekli vererek yağlı kağıt serili tepsiye dizelim. Tepside de yarım saat kadar mayalandırıp çırptığımız yumurta sarısını sürüp susam ekerek önceden ısıtılmış 180*'lik fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.
Fırından çıkardığımız poğaçalarımızın üzerine temiz bir bez örtüp dinlendirdikten sonra servis yapalım.
Nefis puf puf poğaçalarımız çayın yanına hazır.

6 Aralık 2012 Perşembe

OTLU POĞAÇA




Herkese merhabalar efendim. Dışarıda soğuk ve puslu bir hava var. Ben böyle havalarda dışarıda olmayı hiç sevmem. Evimde sıcacık sobanın yanında olmak isterim ama malesef o da mümkün değil. İnşallah bir gün emekli olursam. Neyse lafı çok uzatmayayım.
Sizlere nefis bir poğaça tarifi getirdim. Oldukça basit. Her şeyi içnde. Siz çayı demleyene kadar hazır.

MALZEMELER

2 ADET YUMURTA (1 ADET YUMURTA SARISI ÜZERİ İÇİN AYRILACAK)
1 PAKET MARGARİN
1 ÇAY BARDAĞI SIVIYAĞ
1 ÇAY BARDAĞI YOĞURT
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
TUZ (PEYNİRİNİZE GÖRE)
1 KASE RENDELENMİŞ PEYNİR
2 PAKET KABARTMA TOZU
2 TATLI KAŞIĞI NANE
1-2 DAL DEREOTU (EVDE AZ KALMIŞTI)
ALDIĞI KADAR UN

YAPILIŞI

2 adet yumurtadan bir tanesinin sarısını ayırıp yoğurma kabına kırıyoruz.İçine yoğurt, oda ısısındaki margarin, sıvıyağ, tuz, şeker, peynir,  nane ve incecik doğradığımız dereotunu katıp  iyice karıştırıyoruz. Sıvı malzemeye  unu ve  2 paket kabartma tozunu da ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuruyoruz. Hamuru yağlı kağıt serdğimiz tepsiye istediğimiz şekli vererek diziyoruz. Üzerine 1 kaşık sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısını sürüp çörekotu veya susam ekerek önceden ısıtımış 180* fırında kızarana kadar pişiriyouz.
Fırından çıkan poğaçalarımızı ılık olarak servis yapıyoruz
Yanında da mis kokulu bir çay. Hımmm.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetle olsun.

2 Mayıs 2012 Çarşamba

MAYALI POĞAÇA


Herkese iyi akşamlar efendim. Arayı açtık biliyorum ama neyse sağlık olsun. Kaldığımız yerden devam ederiz. Bahar havası da çarptı herhalde beni. Canım hiç bir şey yapmak istemiyor. Ama evde beni bekleyen bir sürü iş olduğu için mecburen yapıyorum. Bugün Denizli'de sıcak bir o kadar da bunaltıcı bir hava vardı. Yağmur yağsa biraz rahatlayacak. Belki akşama yağar. Dün akşam öyle oldu. Nasıl yağmur yağıyor. Şakır şakır. Hava sanki kış günü gibi karardı. Ama hemen hemen yarım saat 45 dakika ancak sürdü.
Bu akşam da öyle olacak gibi görünüyor..
Neyse gelelim mayalı güzelimize. Kendilerini kızım yaptı. Akşam üzeri iş yerinden kızımı aradım. Dolaptan yağı çıkar diye. Kendisi mayalı poğaça yapalım dedi. Ben de saat 9'dan sonra ne zaman yoğrulup mayalanacak dedim. Bana tarif et ben yaparım dedi. Tarif ettim. Tarif ettiğim şekilde yapmış. Eve gittiğimde beni, fırından gelen mis gibi kokular karşıladı. Lezzeti de süperdi Hatta akşam halalarına ikram etti. Herkes tarafından tam puan aldı. Arkamdan yetişiyor.

MALZEMELER

1 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 SU BARDAĞI ILIK SÜT
1 SU BARDAĞI ILIK SU
2 ADET YUMURTA (1 ADET SARI ÜZERİ İÇİN AYRILACAK)
1,5 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
2 PAKET INSTANT MAYA
ALDIĞI KADAR UN

YAPILIŞI

Öncelikle 2-3 su bardağı unu kabımıza alıp ortasını havuz gibi açarak, içine sıvı yağ, süt, su, şeker, tuz ve mayayı koyarak yoğurmaya başlayalım. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğuralım.Hamurdan parçalar alarıp istediğimiz şekli vererek yağlı kağıt serili tepsiye dizelim. Yarım saat kadar tepsi mayasının gelmesinii bekleyip üzerine yumurta sarısı sürerek önceden ısıtılmış 180*'lik fırında pişirelim.
Biz içerisine peynir koyarak yedik.
Kızım ve oğlum okula götürdüler.
Akşam çayının yanına iyi gidiyor. Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.


30 Ocak 2012 Pazartesi

MISIR UNLU POĞAÇA




MAKARNA SALATASI
 ELMALI KEK




MISIR UNLU POĞAÇA

SOFRAMIZIN GENEL GÖRÜNTÜSÜ

Herkese iyi akşamlar ve mutlu, sağlıklı ve güzel bir hafta diliyorum. Her zaman ki araya gene bir boşluk girdi. Araya giren bir takım şeyler bloğuma girmeme engel oldu ama neyse inşallah bir daha olmaz.
Pazar günü arkadaşım ve oğlu bize geldiler. Geç haberim olduğu için pek bir şey hazırlayamadım ama önemli olan küçük masa etrafındaki hoş sohbetti. Saat 16,30 gibi kardeşimde bize katılınca güzel bir gün geçirmiş olduk.

Menümüz

MAKARNA SALATASI
MISIR UNLU POĞAÇA
ELMALI KEK

Bugün sizlere mısır unlu poğaçanın tarifini vermek istiyorum. Çok lezzetli oldu ve hemen de bayatlamıyor.

MALZEMELER
2 ADET YUMURTA (BİRİNİN SARISI ÜZERİ İÇİN AYRILACAK)
1 PAKET MARGARİN (ERİTİLECEK)
YARIM SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 SU BARDAĞI YOĞURT
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
YARIM TATLI KAŞIĞI TUZ
1 KAHVE FİNCANI SİRKE
1 PAKET KABARTMA TOZU
BEYAZ UN VE MISIR UNU

İÇİ İÇİN

1 KASE LOR PEYNİR

ÜZERİ İÇİN
SUSAM VEYA ÇÖREKOTU

YAPILIŞI

Öncelikle margarini kaynatmadan eritip soğumaya bırakıyoruz. Kabın içine 1 adet tam, bir adet yumurtanın beyazını, sıvı yağı, yoğurt, sirke, tuz, şeker ve erimiş yağı da ekleyerek el çırpıcısı ile karıştırıyoruz. Karışan malzemenin içine kabartma tozu ve beyaz unu;  ben yaklaşuk 2,5 su bardağı kullandım. Kıvam alıncaya kadar da mısır unu ekledim. O da yaklaşık 2-2,5 bardak kadardı. Siz hamurun kıvamına göre ayarlayabilirsiniz.. Hamurdan küçük parçalar alarak içine malzeme koyup yağlı kağıt serili tepsiye dizip üzerine biraz sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürüp susam serperek  önceden ısıtılmış 180* fırında pişirilir.
Güzel demlenmiş bir çayın yanında nefis oluyor. Hele ki bir dost sofrası ise değmeyin keyfime:)).

25 Kasım 2011 Cuma

OTLU KURABİYE


Herkese iyi akşamlar diliyorum.
Yarın hafta sonu. Kahvaltılarınız için size çok lezzetli otlu kurabiyeler getirdim.
Çay ile beraber süper ikili.

MALZEMELER

2 ADET YUMURTA (1 TANESİNİN SARISI AYRILACAK)
1/2 PAKET MARGARİN ERİMİŞ
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
2 YEMEK KAŞIĞI YOĞURT
YARIM ÇAY BARDAĞI SU
1 KAHVE FİNCANI SİRKE
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 KASE LOR PEYNİR
1 TATLI KAŞIĞI KEKİK VE NANE
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
TUZ (BENİM PEYNİRİM TUZSUZDU. BEN 1 TATLI KAŞIĞI KOYDUM)
ALDIĞI KADAR UN
ÜSTÜ İÇİN
SUSAM

YAPILIŞI

Yumurta, erimiş margarin, sıvı yağ, yoğurt, su ve sirke çırpılır.Peynir,kekik ve nane eklenerek karıştırır. İçine un ve kabartma tozu eklenerek ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur yoğrulur. Yağlı kağıt serili tepsiye istediğiniz şekil verilerek dizilir. Üzerine az bir sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürülüp susam ekilerek; 180* fırında altı ve üstü kızarana kadar pişirilir.
Çayın yanında süper gidiyor. Bende söylemesi.
Deneyecek olanlara afiyet olsun.