YEMEKLER etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
YEMEKLER etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

25 Mart 2014 Salı

KIYMALI KARNABAHAR YEMEĞİ

Tüm dost ve takipçilerime sımsıcak sevgilerimle. Yeni hafta hepimiz için huzurlu, sağlıklı ve bereketli geçsin.
Bugün sizlere bizim ailecek çok sevdiğimiz karnabahar yemeği getirdim. Ben pek bir severim kendilerini:))
Salatasını, kızartmasını hatta çiğ iken kıtır kıtır yemeği. Bu seferki lezzetli mi lezzetli kıymalı yemeği. Yanında da yoğurt ile hımmm.



MALZEMELER

YARIM KARNABAHAR
4 ADET PATATES
2 ADET HAVUÇ
2-3 ADET KURU BİBER
250 GR.KIYMA
1 ADET ORTA BOY SOĞAN
2-3 ADET DOMATES
1 TATLI KAŞIĞI KIRMIZI TOZ BİBER
1,5 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ

YAPILIŞI

Öncelikle çiçeklerine ayırdığımız karnabaharları iyice yumuşamadan diri kalacak şekilde haşlayıp süzelim.
Sosu için yemeklik doğranmış soğanı kavuralım. Üzerine kıymayı ekleyip kavurmaya devam edelim. En son yemeklik doğranmış domatesi ekleyip pişirelim. Ocaktan indirmeden önce toz kırmızı biberi katıp biraz daha pişirdikten sonra tuzunu da ekleyerek ocaktan alalım. Patatesleri ve havuçları halka halka doğrayalım. Tencereye önce patatesleri, sonra havuçları ve en üste de karnabaharları yerleştirelim Kıymalı sosu tüm sebzeleri kaplayacak şekilde dökelim En üste kuru biberleri de koyup, sos tenceresinin içine kaynamış su katıp çalkalayarak yemeğimizin içine koyup. kaynayana kadar yüksek kaynayınca kısık ateşte sebzeler yumuşayıp pişene kadar pişirelim.
Yanında yoğurt ile servis yapalım.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

1 Aralık 2012 Cumartesi

ÇILBIR




Herkese günaydınlar efendim. İyi ve güzel br hafta sonu diliyorum. Dışarıda güneşli ve esintili hoş bir hava var. Tam gezme havası derler ya işte öyle.:)
Bugün size tüm hanımlar için evde yemek olmadığı zamanlar kurtarıcı  olan çılbır tarifi ile geldim.
Uzun zamandır yapmamıştım. Hatta kızım ısrarla yapma dediyse de yaptım ve herkesten önce tabağını bitiren kendisiydi.
Uzun uzun bir tarifi yok. hepimiz biliriz ama benim arşivimde de bulunsun. İleride kzıma ve gelinime lazım olur:))
MALZEMELER

5 ADET YUMURTA (KİŞİ SAYISINA GÖRE DEĞİŞİR)
TUZ
SU
1 KASE YOĞURT
1 DİŞ SARIMSAK
1 YEMEK KAŞIĞI TEREYAĞI
1 TATLI KAŞIĞI TOZ KIRMIZI BİBER

YAPILIŞI

Tencereye 4 bardak su koyularak kaynatılır. Kaynayan suyun içine tuzu eklenip tek tek yumurtalar kırılır.
Yumurtalar suyun içinde pişirilr. Sosu için tereyağı eritilir.İçine toz bibier eklenip biraz kavrulup ocaktan alınır. Kevgir ile tabağa alınan yumurtanın üzerine sarımsaklı yoğurt dökülüp kırmızı biberli yağ gezidirilerek servis yapılır. Yağına ekmek bandırmak nefis oluyor.:))

15 Nisan 2010 Perşembe

PATLICAN KISTIRMA


Herkese merhaba canlarım. Bahar havası ne kadar güzel değil mi? Ağaçlar çiçeklendi, güneş pırıl pırıl. Seviyorum ben bu havaları ya.
Size kıstırma yemeğinin tarifini vermek istiyorum.
Yazın patlıcanların ve domateslerin bol olduğu zamanlar da yapınca tadına doyulmaz. Yanında mutlaka bizim evde pilav ve cacık olur. Aslında en güzeli parça et veya kıyma ile olanıdır. Ama ben sadece zeytinyağlı domates sos ile yapıyorum; o da çok lezzetli oluyor.

MALZEMELER
1 KİLO PATLICAN
2 ADET BÜYÜK KURU SOĞAN
4-5 ADET DOMATES ( BEN YAZDAN YAPMIŞ OLDUĞUM DOMATES SOSU KULLANDIM
1 YEMEK KAŞIĞI KIRMIZI RENK BİBERİ (BİZ AŞIRENGİ DERİZ)
2 PARÇA LİMONTUZU
3-4 DİŞ SARIMSAK

YAPILIŞI
Patlıcanları alacalı soyup 3 parmak genişliğinde keselim. Kesdiğimiz patalıcanları koparmadan 4 parçaya bölelim ve acı suları çıkması için tuzlu suda bekletelim. Bu arada sosumuzu hazırlayalım. Soğanları yemeklik doğrayıp, domateslerin de kabukları soyup küçük küçük doğrayalım. Sıvı yağımızı tencereye alıp soğanları rengi pembeleşene kadar kavuralım. Kavrulan soğanların içine domateslerimizi ve limon tuzunu atıp pişirelim. Pişen domateslere renk biberini ve tuzu ekleyip karıştırıp ocağı kapatalım.
Suyun içindeki patlıcanları yıkayıp sularını sıkalım. Dilimlenmiş patlıcanların arasına sosumuzdan koyup tencereye dizelim. Üzerine sarımsaklarıda dizip sıcak su dökerek pişirelim.
Dilimlenmiş patlıcan arasına sos konduğu için de adına kıstırma denir.
Yaz için lezzetli bir yemek oluyor. Biz çok seviyoruız.
Deneyecek olanlara afiyet olsun.

2 Nisan 2010 Cuma

YUMURTALI PAZI KAVURMASI


Canlarım hepinize merhaba. Yarın cumartesi herkese güzel bir hafta sonu diliyorum.
Size yumurtalı pazı kavurması tarifini vermek istiyorum. Fakat tarifime geçmeden önce pazı ile nasıl tanıştığımı anlatmak istiyorum. Belki diyeceksiniz alt tarafı pazı bununda tanışması olurmu diye. Ama bu kış benim için yeni tanışma oldu sanki.
Ben pazıyı sadece börek içi malzemesi olarak bilirdim. Her zaman da alıp kullanmazdım. Pazar da görüp aklıma gelirse alırdım. Kış başında pazarda tazecik pazılarını görünce bir bağ aldım. Herkesden duymuştum pazıdan yemek yapıldığını aynı ıspanak gibi oluyor demişlerdi.
Ben de almış olduğum bir bağ pazının kavurmasını yaptım. Bir bağ pazıdan az bir kavurma çıktı ama biz üç kişi (eşim,kızım ve ben) azar azar yedik ve bize o kadar lezzetli geldi ki artık ben her hafta pazardan pazı almaya başladım. Hem de 2-3 bağ birden. Bu pazar günü pazardan yeni den pazı aldım ve taze taze hemen pişirdim.

MALZEMELER
2 BAĞ PAZI
1 ADET KURU SOĞAN
2 YEMEK KAŞIĞI SIVI YAĞ
TUZ
3 YUMURTA

YAPILIŞI
Pazıları ayıklayıp güzelce yıkayarak biraz haşladım. Haşlanmış pazıları süzülmesi için süzgeçe aldım. Bir tavanın içine yağı koyup kızdırdım ve içine yemeklik olarak doğramış olduğum soğanları ilave edip pempeleşene kadar kavurdum. Kavrulan soğanların içine suları süzülüp doğramış olduğum pazıları ve tuzunu ekleyip kavurdum. Ocaktan indirmeye yakın çırpmış olduğum yumurtaları döküp kapağı kapatıp, kısık ateşte pişirdim.
Ben sarımsaklı yoğurt ile servis yaptım.
Herkese afiyet olsun.
Bizim evde sevilerek yeniyor.



21 Mart 2010 Pazar

BAHARATLI YUMURTA VV PATESLİ OMLET

PATETESLİ OMLET
BAHARATLI YUMURTA


Herkese güzel ve güneşli bir Denizli sabahından günaydın. Sabah saat 07,45 gibi kalktım. Kızıma kahvaltı hazırladım. Onu dersaneye gönderdim. Biraz evimi toparladım. Şu an eşim ve oğlum uyuyor. İşlere dalmadan tariflerimi vereyim istedim. Birazdan bütün evlerde pazar kahvaltısı telaşı başlar. Kahvaltıya ne yapayım diye düşünen arkadaşlarıma fikir olması açısında benim devamlı yaptığım ve evdekilerin de severek yediği baharatlı yumurta ve patatesli omlet tarifini vermek istiyorum. Bilinen bir tarif ama benim de arşivimde bulunsun değil mi ama. :))

BAHARATLI YUMURTA
(Ölçü vermeyorum kişi sayısına ve damak zevkinize göre kendiniz ayaralayabilirsiniz)

YUMURTA
SIVIYAĞ
KEKİK
NANE
KİMYO
ACI PUL BİBER
TUZ

YAPILIŞI
Yumurtalar katı olacak şeilde haşlanır. Kayık bir tabağa doğranır. Üzerine yağ,tuz ve baharatlar eklenerek yumurtaları bozmadan karıştırıp servis yapılır.



PATATESLİ OMLET

3 ADET PATATES
4 YUMURTA
2 KAŞIK UN
2 KAŞIK SÜT
1 KAŞIK SIVI YAĞ
TUZ
NANE
KEKİK

YAPILIŞI

Patatesler rendelenir. Fazla suları sıkılır. İçine yumurtalar, un, yağ, süt, tuz, nane, kekik, nane karıştırılır.
Hafif yağlanmış tavaya dökülüp önlü arkalı kızartılarak servis yapılır.

Bu iki tarif bizim evde sevilerek yeniyror. Yapacak arkadaşlarıma şimdiden afiyet olsun. Be kaçıyorum artık. Sular az gibi kesilmeden işlerimi halledeyim.


21 Kasım 2008 Cuma

LAHANA SARMASI




Ben aile apartmanında oturuyorum. Karşı daire de görümcem, üst katta kayınvalidem oturuyor. Arada ufak tefek problemler olsa da ki bunlar işin tuzu biberi hepimiz çok iyi anlaşıyoruz.
Benim çocuklarıma kayınvalidem bakıyor.Allah c.c. ondan razı olsun. İşe giderken asla gözüm arkada kalmıyor. Biliyorum ki çocuklarım emin ellerde. Kızım okula gidene kadar genelde evde olur; sadece kahvaltı için çıkar. Ama oğlum devamlı yukarıda. Dedesi ve babaannesini çok seviyor ve çok iyi anlaşıyor.
14 yıllık evliyim ama bazı yemekleri yapmak bana hep zor gelmiştir. Bunlar lahana ve yaprak sarmasıdır. Bahane olarak çalışmamı öne sürmüşümdür. Vaktim olmuyor, el oyalıyor diye. Sağolsunlar annem ve kayınvalidem ne zaman sarma yapsalar mutlaka bana da verirler. Annem genelde hafta sonları sarma yapar ki ben gidince yiyeyim diye. Kayınvalidem zaten üst katta. Yaptığı zaman ya yemeğe çağırır ya da mutlaka bir tabak verir. Kayınvelidemin yemekleri güzel olur. Ne de olsa eski toprak derler ya. Dün akşam lahana sarması yapmış pek de güzel olmuş. Ben de çorba pişirip güzel bir salata yaptım. Hep beraber güzel bir akşam yemeği yedik. Annecim ellerine sağlık.
Tarif vermiyorum. Herkes bilir nasılsa. Sadece resmini çektim.




14 Kasım 2008 Cuma

ISPANAK VE TAVUKLU PİLAV




Sabahları ben evden çıkarken ev halkı uyuyor oluyor.Bazen eşim de işlerini ayarlarsa o da geç gidiyor. Kızım da beni sabahları göremediği için günde 3 defa arar. Sabah kalkınca, okula giderken ve okuldan gelince. Sabah aradı konuştuk. Okula giderken tekrar aradı anne akşam ne yiyeceğiz diye sordu. Bende bilmem akşam eve gelince bakarız kızım dedim. Telefonu kapattıktan sonra ben düşünmeye başladım; akşama ne yapsam diye. Akşam olup eve gidince hemen mutfağa girdim. Tabii ki kızım ve oğlum peşimde. Dolaba baktım. Dün akşam pişirdiğim kıymalı ıspanak ve haşlamış olduğum tavuk var. Tavuğun suyu ile pilav pişirdim. Tavukları parçaladım; üzerine biraz salça ile limonu karıştırıp sürdüm ve fırında üzerine kızarana kadar pişirdim. Yanına havuçlu ve marullu bir salata ile ayran yaptım. Ortaya herkesin hoşlandığı güzel bir menü ve akşam yemeği çıktı. Ben burada pilav ve tavuğun değil de ıspanağın tarifin vermek istiyorum. Herkesin ıspanak pişirmesi aynıdır ama ben arşivimde bulunması için yazıcam.




MALZEMELER:


1 KİLO ISPANAK


250 GR.KIYMA


2-3 ADET DOMATES


1 ADET SOĞAN


1 KAŞIK SALÇA


TUZ,YAĞ


1 AVUÇ KADAR PİRİNÇ




YAPILIŞI:


Ispanakları bol suyla yıkayıp doğruyoruz. Ben kaynamış suyun içine koyup 5-10 dakika gibi bekletip süzüyorum. Diğer tarafta yemeklik doğradığımız soğanı kavuruyoruz,Üzerine kıymayı ekleyip tekrar kavuruyoruz. Salçasını da koyup birlikte biraz daha pişirdikten sonra haşlanmış olan ıspanakları, küp küp doğradığımız domatesleri ve tuzu ekleyip bir bardak kadar da su katıp pişiriyoruz. Ispanaklar biraz pişince üstüne pirinçleri döküp; beraber pişiriyoruz.


Yanında yoğurt veya bizim gibi ayranla beraber servis yapıyoruz.


5 Kasım 2008 Çarşamba

TAZE FASULYE



3 gündür o kadar telaşlıydık ki ne bloga girip güncelleme yapabildim ne de arkadaşlarımdan gelen güzel yorumlara cevap yazabildim. Bunun nedeni pazartesi gecesi babamın aniden rahatsızlanıp yoğun bakıma alınması. Pazartesi gecesi saat 23,30 gibi telefon geldi; arayan yengem. Ebru telaşlanma amcan babanı hastaneye götürdü diye. Ben ve eşim hemen hastaneye gittik. Babamı gider gitmez hemen yoğun bakıma almışlar. Yoğun bakıma bizleri almıyorlar.Kapını önünde bekliyoruz. Kimsebir şey demiyor.Çok zor anlardı. Allah hiç kimseyi hastane kapılarında bekletmesin. Tetkikler yapıldı, Ciğerde ödem oluşmuş bu ödem kalbe baskı yapınca kalp sıkıştırması oluşmuş. Saat 2-2,30 gibi eve geldik. Salı günü öğleye doğru yoğun bakımdan çıkarıp; normal odaya aldılar. Salı akşamı da geç saate kadar hastaneydik. Allah'a şükür bugün hastaneden çıkardık. Herşeyin başının sağlık olduğunu bugün bir kez daha anlamış oldum. Babacım Allah seni başımızdan eksik etmesin.


Neyse akşam saati herkesin moralim bozdum. Aslında konu taze fasulyeye gelecek de ben konuyu bağlamayı beceremedim. Herkes taze fasulyeyi bilir ama bu fasulye pek bildiklerimize benzemiyor ya da ben ilk defa gördüm. Börülcenin biraz daha kalını. Babam pazardan almış. Annem baban 2 haftadır bundan alıyor tadı da güzel dedi. Annemler beraber pişirdik tadı gerçekten güzeldi. Yanlız biz bu sefer herkesin bildiği gibi de değil haşlayarak pişirdik. Gelelim tarife





MALZEME:


1 KİLO TAZE FASULYE


4-5 ADET DOMATES


2 ADET SOĞAN


1-2 ADET LİMON TUZU


1 YEMEK KAŞIĞI SALÇA


TUZ-YAĞ





YAPILIŞI:


Fasulyeleri doğrayıp, yıkayıp su koyduğumuz tencerede haşlıyoruz. Fasulyeler haşlanırken diğer taraftan soğanı yemeklik, domatesleri de küp küp doğruyoruz. Tavaya yağımızı alıp kızdırıyoruz. İçine soğanları atıp kavuruyoruz. Kavrulan soğanların üzerine doğradığımız domatesleri ve tuzunu atıyoruz. Beraber pişiriyoruz. Pişerken içine 1-2 küçük limon tuzu katıyoruz. En son salçamızı da ekleyip ocağı kapatıyoruz. Haşlamış olduğumuz fasulyelerin sularını süzüp; tencereye aktarıyoruz. Üzerine hazırlamış olduğumuz sosu döküyoruz. Üstüne; isteğe bağlı olarak bir iki diş sarımsak koyup bir çay bardağı kadar su ekleyip kısık ateşte pişiriyoruz.


Lezzetli bir yemek oldu. Biz börülceyi de bu şekilde pişiririz.
Not:Telefondan çektiğimiz içn resim çok net değil

31 Ekim 2008 Cuma

PIRASA KAVURMASI


Kış mevsimi kendini yavaş yavaş hissettirmeye başladı.Bu durum pazardaki tezgahlara da yansıdı.Yaz sebzeleri eskisi kadar çok değil. Onun yerine taze taze pırasalar, ıspanaklar, karnıbaharlar ve brokoliler aldı tezgahlardaki yerlerini. Ben pırasayı çok severim. Annem bazen klasik pırasa yemeği yerine kavurup üzerine yumurta kırarak yapar. Geçen akşam aklıma geldi. Ben de öyle pişirdim. Bol ekşili ve acılı çok güzel olmuştu. Biz severek yedik.



MALZEME:

1 KİLO PIRASA

2-3 ADET DOMATES

1 ADET SOĞAN

1 KAŞIK SALÇA

1 VEYA 2 YUMURTA

TUZ VE YAĞ

YAPILIŞI:

Pırasalar küçük küçük doğranır. (ben pırasayı dörde bölüp doğruyorum) Bol suda yıkanır ve suyu iyice süzdürülür. Suyu süzülen pırasalar tencereye alınır. Üstüne domates ve soğan doğranır. Yağı katılır. Ocağa konur, biraz sararması beklenir.Sarardıktan sonra üzerine 1 kaşık salçamızı ve tuzu ekleyerek kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz. Kısık ateşte kendi suyu ile daha güzel pişiyor. Piştikten sonra ocaktan almaya yakın üzerine yumurtalar kırılıp biraz daha pişirilir. ilk sıcaklığı gittikten sonra limon ve pul biber ile servis yapılır.

Eğer evde kıymanız varsa kıymalı da çok güzel oluyor. Bu durumda önce soğanı kavurup daha sonra kıymayı ekleyip kavuruyoruz. Kavrulan kıymanın üzerine pırasaları koyuyoruz.