ET YEMEKLERİ etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
ET YEMEKLERİ etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

1 Kasım 2013 Cuma

FIRINDA KAŞARLI PATLICAN



İyi akşamlar efendim. Geçmiş cumalarınız mübarek olsun. Allah'ım ettiğimiz duaları ve yaptığımız ibadetleri kabul eylesin. Aminn.
Patlıcan, bizim evin en sevdiği sebzelerden biridir diyebilirim. Zeytinyağlı veya etli her türlü şekle girer ve hepsi ayrı birer lezzet olarak karşımıza çıkar.
Bugün sizlere oldukça lezzetli, yanında bir pilav ve cacık ile güzel bir menü oluşturacak bir yemek getirdim.
Beğenip denemenizi dileği ile




MALZEMELER

500 GR KUŞBAŞI ET
5 ADET KEMER PATLICAN
4 ADET PATATES
5-6 ADET DOMATES
1 ADET SOĞAN
KIZARTMAK İÇİN SIVI YAĞ

ÜZERİ İÇİN
1 SU BARDAĞI KAŞAR PEYNİR RENDESİ

YAPILIŞI

Öncelikle patlıcanları alacalı soyup iri küpler halinde doğrayarak tuzlu suda acılığının çıkması için 15 dakika bekletelim. Patatesleri de iri küpler halinde, domatesi ve soğanı da yemeklik doğrayalım. Su da beklettiğimiz patlıcanları yıkayıp sularını sıkarak kağıt havlu üzerinde kurutalım. 1,5 su bardağı sıvı yağı tavaya alıp kızdıralım ve patlıcanları kızartalım, ardından patatesleri de kızartalım. Sebzeler kızarırken, tencereye etimizi alıp suyunu salıp çeken kadar pişirelim, eğer pişmediyse biraz daha su ilavesi yapabiliriz.. Fırın tepsimize önce patlıcanları,ardından patatesleri ve en son da etlerimizi koyalım. Küçük bir sos tenceresin de yemeklik doğradığımız soğanları pembeleşene kadar kavuralım ve içine doğranmış domatesleri ekleyip pişirelim. Pişen sosumuzu yemeğimizin üzerine döküp, sos tavasını 1 çay bardağı kadar sıcak su ile çalkalayıp bu suyu da tepsiye ekleyelim ve fırında 10 dakika kadar pişirelim. En son üzerine rendelenmiş kaşarı ekleyip kaşarlar eriyene kadar fırında tutalım ve sıcak olarak servis yapalım
Ben yanında pilav ve cacık ile servis yaptım.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

27 Aralık 2012 Perşembe

ET SOTE


Herkese iyi akşamlar efendim. Malumunuz yılbaşı yaklaşmakta. Eminim hepimizin içinde bir heyecan ve bir sevinç vardır. Şahsen ben öyleyim. Herhalde bir çoğumuz kendi muhasebesini yapmaya başlamıştır. İnşallah yapmak istediğiniz bir çok şeyi yapmışsınızdır.
Sizlere nefis bir et sote tarifi ile geldim.
Tek başına bile bir yemek.

MALZEMELER

500 GR KUŞBAŞI DOĞRANMIŞ ET
3 ADET DOMATES
1 ADET SOĞAN
2 ADET YEŞİL BİBER
SIVIYAĞ
SU
TUZ

YAPILIŞI

Öncelikle soğanları, domatesleri ve biberleri doğrayalım. Etlerimizi yıkayıp tencereye alalım. Etler suyunu salıp çekinceye kadar pişirelim. Eğer etler pişmediyse sıcak su ilavesi ile pişirelim. Etlerimizin içine biraz sıvıyağ ekleyip soğanları da katarak kavuralım. Kavrulan soğanların içine domates ve biberleri ekleyip tüm malzeme pişip özleşene kadar kavuralım. Ocaktan indirmeden önce tuzunu katıp servis yapalım.
Yanına da pirinç pilavı ve cacık yaptık tamamdır. Offf lezzete bakın.:))
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.






5 Ocak 2010 Salı

GÖVEÇ


Herkese iyi akşamlar
Koskoca bir yılı daha geri de bıraktık. Yeni bir yıl, yeni umutlar. Gecikmişte olsa yeni yılınız kutlu olsun.Cenabı Allahtan sağlıklı,mutlu ve huzurlu bir yıl geçirmenizi dilerim.
Bizim için (çekirdek ailemizden bahsediyorum) 2008 yılı ortası ve 2009 yılı çok zorlu geçti.Hala da zorluklar çekiyoruz. Ama bu sıkıntıların mutlaka geçeceğine inanıyorum. Bazen umutlarım tükeniyor. küçük bir kıvılcım görüdüğümde de umutlarım yeniden yeşeriyor. Bakalım 2010 bize neler getirecek.
Neyse gene karamsarlığım üzerimde.
Bu yemeği yılbaşı akşamı yapmışdım. Gerçekten lezzetli bir yemek oldu.
Çok basit herkesin bildiği tariftir.
Ben ölçü vermiycem çünkü eti bayramda parçalar ayırıp buzluğa kaldırmıştım.
Yaklaşık 500 veya 750 gram kadardı.
Etleri yıkayıp suyunu süzdürdükten sonra karabiber ve tuz ile terbiye edip tencerenin dibine koydum. Üzerine halk şeklinde doğranmış patates, halka şeklinde doğranmış domatesleri sırası ile koyup 2 tane de biber doğradım. 2kaşık salçayı sıcak suda inceltip etlerin üzerine döküp çok az da sıvı yağ gezdirten sonra 1 çay bardağı sıcak su koyup tencerenin ağzını alüminyum folyo ile kapatıp ortası delikli kek kalıbını da üzerine koyup en kısık ateşte yaklaşık 1,5-2 saaate kadar pişirdim. Kebap gibi pişti ve çok lezzetli bir göveç oldu.