ZEYTİNYAĞLILAR etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
ZEYTİNYAĞLILAR etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

2 Nisan 2013 Salı

ZEYTİNYAĞLI BAKLA






Tüm takipçilerime sıcacık sevgilerimi gönderiyorum. Dışarıda çok güzel bir hava var. Bahar havası. Ağaçlar çiçeklendi, kırlarda papatyalar açtı. Ben de kendimi daha neşeli ve enerjik hissediyorum. Sizler nasılsınız?
İşten eve giderken hava daha aydınlık oluyor. Evime her zaman gittiğim yoldan değil de parkların olduğu yerden gezerek gidiyorum.
Bugün sizlere bakla yemeği getirdim. Kimileri pek sevmez ama bizim evde sevilerek yenir.

MALZEMELER

1 KİLO BAKLA
1 ADET KURU SOĞAN
1 YEMEK KAŞIĞI DOMATES SALÇASI
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
YARIM LİMON SUYU
TUZ
ZEYTİN YAĞ

YAPILIŞI

Baklaları uç kısımlarını alarak 2 veya 3 parça olacak şekilde kesip kararmaması için limonlu suyun içine doğrayalım. Tüm baklalar bitince bir su daha yıkayıp tencereye alalım. Üzerine 1 adet soğanı yemeklik doğrayıp tencereyi ocağa koyalım. Bakla sararınca içine domates salçası, şeker ve üzerini geçecek kadar su ekleyip kısık ateşte pişirelim. En son tuzunu ekleyip, yemeğimizi tenceresinde dinlendirip servis yapalım..
Dereotu ve yoğurt baklanın en iyi eşlikçileridir.
Herkese afiyetler olsun

18 Ocak 2013 Cuma

PATATES YEMEĞİ





Herkese iyi akşamlar efendim. Geçmiş cumalarınız mübarek olsun.
Dışarıda  kuvvetli bir esinti var. Yağmur yağdı yağacak.
Sizlere nefis bir patates yemeği getirdim.
Hani bazı yemekler vardı, hem çok kolay, hem çok pratik hem de oldukça lezzetli.
Evde olan malzemeler ile kurtarıcı bir yemek. Evet patates yemeği benim için öyledir. Hafta sonuna doğru evde sebze kalmadığı zaman kendisi güzel bir akşam yemeği olur bizim için.
Belki diyeceksiniz bunun da tarifi verilir mi diyee. Haklısınız verilmez ama arşivim de bulunsun. Yapmak denemek isteyen olur. Ya da Derya ablamın dediği gibi kızıma ve ileride gelinime :)) hatıram olur.

MALZEMELER

4-5 ADET ORTA BOY PATATES
1 ADET KIRMIZI BİBER
5 ADET KURU DOMATES
2 ADET HAVUÇ
1 ADET SOĞAN
1 TATLI KAŞIĞI DOMATES VE BİBER SALÇASI
SIVI YAĞ

YAPILIŞI

Öncelikle patatesleri iri küpler halinde, havucu ve biberi halka halka doğrayalıım. Kuru domatesi yumuşaması için sıcak su da bekletelim ve ddoğrayalım.. Yemeklik doğradığımız soğanı sıvı yağda kavuralım. İçine havucu ve biberi ekleyip biraz kavurduktan sonra domates ve patatesi ekleyip kısık ateşte 10 dakika kavuralım. Domates ve biber salçasını da ekleyip üzerini geçecek kadar sıcak su katarak kısık ateşte patates ve havuçlar yumuşayana kadar pişirelim. İndireceğimiz zaman tuzunu ekleyip ocaktan alalım.
Yanın da turşu veya yoğurt ile servis yapalım

11 Aralık 2012 Salı

YUMURTALI ISPANAK KAVURMASI



Herkese güzel ve sağlıklı bir hafta diliyorum. Dışarıda güneşli ama esintili bir hava var.
Nasılsınız efendim, afiyet sağlıktasınızdır inşallah. Beni sorar iseniz iyiyim Allah'a şükür. İş ile ev arası mekik dokuyorum. Bundan, ara sıra şikayetçi olsam da halimden memnunum.
Bugün sizlere bir Temel Reis yemeği getirdim. Ispanak. Ispanağının her türlüsünü severim: Salatası, salçalı yemeği, hatta ve hatta böreği. Ama en çok da yumurtalısını severim.
Hele ki yanında güzel bir yağlı limonlu soğan salatası varsa değmeyin keyfime:))

MALZEMELER

1 KİLO ISPANAK
1 ADET SOĞAN
SIVI YAĞ
3-4 ADET YUMURTA
SU

SALATA İÇİN

4 ADET SOĞAN
6-7 DAL MAYDANOZ
YARIM LİMONUN SUYU
ZEYTİNYAĞI
SUMAK


YAPILIŞI

Öncelikle ıspanaklar ayıklanıp güzelce yıkanır. Bir süre sirkeli suda bekletilerek süzülür. Büyük bir tencereye su konup su kaynayınca içine ıspanaklar eklenerek renkleri değişene kadar haşlanır (aslında haşlanmasa daha iyi olur da benim daha öncelerden ıspanakla ilgili bir meceram oldu da. Haşlayıp suyunu süzüyorum. Daha temiz olmuş gibi geliyor bana.:) Haşlanan ıspanaklar kenarda süzülürken, yemeklik doğranan soğan yağda kavrulur. Soğan kavrulurken ıspanaklar doğranıp kavrulan soğanın içine eklenir. Tuzu da katılıp kavrulur. Ocaktan indirmeye yakın 3 adet yumurta çırpılıp ıspanağın üzerine dökülüp ağzına bir kapak kapatılarak yumurtalar pişine kadar pişirilir. Artık yemeğimiz servise hazır.

Ispanağımız pişerken 4 adet soğan yarım ay şeklinde doğranıp tuz ile ovularak 15 dakika bekletip süzgü içinde yıkanarak servis tabağına alınır.Üzerine incecik doğranmış maydanoz eklenir.Tuz, liımon, zeytinyağı iyice çırpılarak salatının üzerine dökülüp karıştırılır. En son sumak ekilerek servis yapılır.
Bizim evde yumurtalı ıspanak varsa mutlaka bu salatada olur.
Deneyecek olanlara afiyetler olsun.

21 Kasım 2012 Çarşamba

pancar yemeği





Yağmurlu ve hafif esintili bir Denizli akşamından iyi akşamlar efendim. İstemeden de olsa ara verdik gene.
Olsun bakalım.
Malum kış geldi artık. Kış sebzeleri tezgahlarda. Pancar da bunlardan biri.
Turşusu, yemeği pek bir lezzetli olur. Bizim evde de eşim dışında herkes severek yer.
Pazardan aldığım pancarlar hem büyük kafalıydı hem de çok lezzetliydi.
Bende birazından turşu kalanı ile yemek yaptım.

MALZEMELER

1 KİLO PANCAR
1 ADET KURU SOĞAN
1 YEMEK KAŞAĞI SALÇA
TUZ, SIVI YAĞ

YAPILIŞI

Öncelikle pancarların kabuklarını soyup yıkayarak tencereye alıp haşlayalım. Ben haşlama işini düdüklüde yapıyorum. Daha çabuk oluyor. Haşlanan pancarları rendeleyip kenardan bekletelim. Yemeklik doğradığımız soğanı kavuralım. İçine salçayı ekleyip biraz daha kavuralım. Haşladığımız pancar suyundan katıp su kaynayınca pancarları içine ekleyip 15-20 dakika pişirelim.En son tuzunu ekleyip ocaktan alalım.
Sarımsaklı yoğurt ile servis yapalım.
Deneyecek olanlara şimiden afiyetler olsun.

2 Ekim 2012 Salı

ZEYTİNYAĞLI BAMYA





Herkese iyi akşamlar efendim. İyi ve sağlıklı bir hafta diliyorum. Artık hava serinlemeye başladı. Dün hava çok kapalıydı. Akşam üzeri bir rüzgar arkasından şakır şakır yağmur. Tam çıkış saatine denk geldi. Biraz bekledim diner diye yok.Ben de yola çıktım, eve gidene kadar sudan .çıkmış balık derler ya aynen öyle olmuştum. Yağmur yaklaşık 1-1,5 saat kadar sürdü. Yağmurdan sonra hava daha da sıkkınlaştı.
Size yaz kış bıkmadan yiyebileceğim zeytinyağlı bamya ile geldim. Gerçekten yazın tazesi, kışın kurusu. Her halini seviyorum. Etlisi de nefis olur.

MALZEMELER.

YARIM KİLO BAMYA
1 ADET SOĞAN
2-3 ADET DOMATES
1-2 PARÇA LİMON TUZU
1 TATLI KAŞIĞI RENK BİBERİ.
KAYMAMIŞ SU
1 ÇAY BARDAĞI ZEYTİN YAĞI
TUZ

YAPILIŞI

Öncelikle soğanı yemeklik doğrayıp, domatesleri de rendeleyelim. Bamyaları temizleyip yıkayarak sularının süzülmesi için süzgüde bekletelim. Tencereye soğanı alıp kavuralım.İçine rendelenmiş domates ekleyip pişirelim. Pişen domatesin içine renk biber ve limon tuzunu da ekleyip biraz daha kavurduktan sonra suyunu katarak bir taşım kaynattıktan sonra bamyaları içine katıp ocağın altını kısarak yavaş yavaş 
pişirelim. Piştikten sonra tuzunu ekleyip, yemeğimizi ocaktan alalım. Dinlendirdikten sonra servis yapalım.
Ben yanına közlenmiş biberden turşu yaptım.
Bol ekşili nefis olur.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

2 Ağustos 2012 Perşembe

PATLICAN KÖZLEMESİ




Herkese iyi akşamlar efendim. Bugün Denizli'de serin ve esintili bir hava var. Yağmur ha yağdı ha yağacak.
Hayırlısı artık.  Ramazanı Şerifin 14.gününe geldik. Bu sene nasıl olacak hava çok sıcak derken 14 gün geçti. Sayılı gün çabuk gelip geçiyor.
Size yoğurtlu patlıcan közlemesi getirdim. İftar menüleri için hem hafif hem de çok lezzetli.

MALZEMELER

1 KİLO TOP PATLICAN
2-3 ADET DOMATES
1 ADET SOĞAN
SIVI YAĞ
TUZ
ÜZERİ İÇİN
YOĞURT

YAPILIŞI

Patlıcanlar közlenip kabukları soyularak incecik kıyılır Yemeklik doğanmış soğan sıvı yağ ile kavrulur. Kavrulan soğanın içine doğramış domates eklenerek pişirilir. En son kıyılan patlıcanı ve tuzu ekleyerek, ara sıra karıştırarak 10-15 dakika kavrulur.
Servis tabaklarına alınarak üzerine yoğurt ekilerek afiyetle yenir. Yanında acı biber çok yakışıyor.


11 Nisan 2012 Çarşamba

MANTARLI TAVUK SOTE


İyi akşamlar efendim. Bir günü daha bitirdik. Bugün çok yoruldum. Eve gitme saati bir an önce gelsin diye bekliyorum. Neyse ki az kaldı.
Bugün sizlere pazar günü için yapmış olduğum mantarlı tavuk sotenin tarifini vermek istiyorum. Tek olarak fotoğrafını çekemedim.
Pazar günü menümüzde

Naneli şehriye çorbası,
Mantarlı tavuk sote
Şehriyeli pilav
ve  Yemek Vakti Aylinim de gördüğüm günden beri yapmak istediğim patates püreli ıspanak graten vardı.
Gelelim tavuk soteyi ben nasıl yapmışım.

MALZEMELER

2 ADET TAVUK GÖĞSÜ
YARIM KİLO MANTAR
1 ADET KIRMIZI BİBER
1 ADET YEŞİL BİBER
1 ADET SOĞAN
1 KASE DOMATES SOSU (BEN TAT DOĞRANMIŞ DOMATES KULLANIYORUM)

YAPILIŞI

Öncelikle tüm malzemeleri doğrayalım. Soğanı tencere alıp kavuralım. İçine kırmızı ve yeşil biberi ekleyip kavurmaya devam edelim. Kavrulan sebzelerin içine kuşbaşı olarak doğradığımız tavukları ekleyelim.10-15 dakika kadar pişirelim. Pişen tavuğun içine mantarları da ekleyip saldığı suyunu çekene kadar pişirmeye devam edelim. En son domates sosumuzu ve tuzunu ekleyip biraz daha pişirerek, servis yapalım.
Bizim evde çok sevilerek yenir. Özellikle oğlum çok sever.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.




15 Şubat 2012 Çarşamba

MANTAR SOTE



Herkese iyi akşamlar diliyorum. Bugün Denizli'de hafif yağmurlu, ne soğuk ne sıcak denecek bir hava vardı. Ama güzeldi. Öğlen dışarı çıktığımda çisil çisil yapan yağmur altında yürümek çok hoşuma gitti.
Bu gün sizlere mantar sote ile geldim. Ben tam bir mantar severim. Ailecek pek severiz kendilerini:))
Resim akşam çekildiği için biraz kötü ama lezzet harikaydı. Bir daha ki sefere yaptığımda resmi güncellerim.

MALZEMELER
1 PAKET MANTAR
2 ADET SOĞAN
1 ADET YEŞİL BİBER
2-3 ADET DOMATES VEYA DOMATES SOSU

YAPILIŞI

Mantarları güzelce temizleyip doğrayalım. Limonlu suda 10-15 dakika haşlayalım. Haşlanan mantarları sularının süzülmesi için kenarda beklerken biz sıvı yağda yemeklik doğradığımız soğanı pembeleşene kadar kavuralım. İçine küçük küçük doğradığımız biberleri atıp biraz daha kavuralım. Domates kullanacak isek kabuklarını soyup doğrayalım yada benim gibi yazdan yapmış olduğum domates sosunu da ekleyerek biraz daha kavurup mantarları içine ekleyelim.10-15 dakika ara sıra karıştırarak kavuralım.
Sıcak sıcak afiyetle yiyelim. Ben makarna veya pilavın yanında çok seviyorum. Yazın ise buz gibi bir cacıkla. Hımmmm:))

24 Ekim 2011 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE


Herkese iyi akşamlar ve güzel bir hafta diliyorum. Aslında üst üste aldığımız üzücü haberlerle nasıl iyi bir hafta geçirebileceksek. Önce 24 tane gencecik askerimiz arkasından yaşanan Van depremi.Hepimizi üzüntüye ve yasa boğdu. Allah'ım tüm ölenlerin mekanları cennet olsun. Geride kalanlar sabırlar versin.
Gelelim tarife. Yaz kış hiç bıkmadan usanmadan yiyebileceğim tek sebze taze fasulye. Zeytinyağlı veya etli. Her iki hali ile de mükemmel benim için. Kış için dondurucuya doldurdum. Allah'ım ağız tadı ile yemek nasip etsin.Herkesin kendine göre bir tarifi vardır. Bu tarif de benim ki. Arşivimde bulunsun. İleri de kızıma rehber olması için :))

MALZEMELER
1 KİLO FASULYE
3 ADET DOMATES
2 DİŞ SARIMSAK
1 ADET SOĞAN
1 ÇAY BARDAĞI ZEYTİNYAĞI
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
TUZ
SU

YAPILIŞI

Fasulyeler güzelce yıkanıp baş kısımları alınarak istediğiniz büyüklükte doğranır.
Tencereye konur. Üzerine yemeklik doğradığımız soğan, domates ve sarımsak konur. Yağ ve şeker eklenerek ocağa alınır. Fasulyeler sararana kadar kavrulur. Sararan fasulyelerin üzerine sıcak su eklenerek kısık ateşte pişirilir. Piştikten sonra tuzu eklenir. Pişen yemeğimizi en az 1-2 saat dinlendirdikten sonra servis yapabiliriz.
Herkese afiyetler olsun.

14 Ekim 2011 Cuma

İMAM BAYILDI



Herkese iyi akşamlar. Bir haftayı daha bitirdik. Yarın hafta sonu. Şimdiden herkese güzel bir hafta sonu diliyorum.
Bir çok blog arkadaşım gibi bende bir patlıcan severim. Her hafta mutlaka közlemelik ve yemeklik olarak patlıcan alırım. İmam bayıldı ya da bizim evi tabiri ile imam fenalık geçerdi. Bu yaz hemen hemen her pazar yaptım. Zeytinyağlı ve soğuk olarak yemek çok lezzetli oluyor. Yanında pilav ve cacıkla beraber. Hımmm enfes bir lezzet. Patlıcan henüz tezgahlardan kalkmadan denemeyen varsa hemen denesin.


MALZEMELER

8 ADET KÜÇÜK PATLICAN
5 ADET DOMATES
2 ADET SOĞAN
2 DİŞ SARIMSAK
TUZ
1 ÇAY BARDAĞI ZEYTİNYAĞI
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
KIZARTMAK İÇİN
SIVI YAĞ

YAPILIŞI

Patlıcanları alacalı soyup tuzlu suyun içinde bekletelim.
Suyunu süzüp kurulayarak kızgın yağın içinde kızartıp, fazla yağının süzülmesi için kağıt havlu üzerine alalım.
İç harcı için.: Soğanları yemeklik, domatesleri de küp küp doğrayalım. Zeytinyağını kızdırıp soğanları ve incecik kıydığımız sarımsağı pembeleşene kadar kavuralım. Kavrulan soğanların içine domatesleri de ekleyip suyunu çekene kadar pişirelim. Pişen sosumuzun içine tuzunu ve şekerini ekleyelim.
Kızartmış olduğumuz patlıcanları karnıyarık tenceresi denilen yayvan tencereye dizip ortalarını açalım. İçine sosumuzu koyalım. Sıvı yağ ve suyu karıştırıp tencerenin içine döküp 10-15 dakika pişirelim. Soğuyunca servis yapalım. Her zeytinyağlı yemek gibi imam bayıldı da bir gece bekleyince daha lezzetli oluyor.

NOT: Sos size fazla gelebilir. Ben sosu biraz fazla yapıyorum. Çiğ domates yemeyen oğlum bu sosu çok seviyor. Siz sos ölçülerini istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.

Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.

14 Şubat 2011 Pazartesi

UNLU OMLET




Herkese güzel bir hafta diliyorum. Bugün Mevlid Kandili. Peygamber efendimizinin Doğum günü. Kandiliniz mübarek olsun. Bu arada Sevgililer Gününü de unutmamak lazım. Sevgililer gününüzde kutlu olsun.

Size pazar kahvaltıları için güzel bir omlet tarifi getirdim.
Aslında omletin tarifi olmaz. Herkes değişik şeklide yapar ama ben arşivimde bulunması için yazıyorum.

MALZEME
4 ADET YUMURTA
1 YEMEK KAŞIĞI UN
1 ÇAY KAŞIĞI TUZ
1 ÇAY BARDAĞI KAŞAR PEYNİR RENDESİ
1 ÇAY KAŞIĞI KEKİK
SIVI YAĞ


YAPILIŞI

Yumurta ve un çırpılır. İçine tuz,peynir ve kekik eklenerek tekrar çırpılır ve yağ ile ısıtılmış tavada pişirilir.

Bu omlet çok güzel kabarıyor fakat hemen yenmez ise kabarıklığı sönüyor. O yüzden ben herkes sofraya oturmadan önce yapıp hemem servis yapıyorum; limonla ve pul biber ile yemeği seviyorum. Sanki balık yiyormuş gibi oluyor. Balığı pek sevmesem de :))

Deneyecek olanlar şimdiden afiyet olsun.



13 Eylül 2010 Pazartesi

YUMURTALI FASULYE KAVURMASI




Herkese güzel bir hafta diliyorum. Bir ramazanı ve bayramı da geride bıraktı. Allahım tekrarını görmeyi nasip etsin.Hepinizin bayramı mübarek olsun. Biraz geç olsa da:)) Bayram telaşı ve bayram öncesi yorgunluklardan kaynaklanan rahatsızlıkdan dolayı blogumla ilgilinemedim. Sizlerinde bayramını kutlayamadım Neyse geç olsun ama güç olmasın değil mi?

Size ramazanda yapmış olduğum yumurtalı fasulye kavurmasının tarifini vermek istiyorum. Tarif Oktay Ustaya ait.


MALZEMELER
YARIM KİLO TAZE FASULYE
3 ADET KURU SOĞAN
YARIM ÇAY BARDAĞI ZEYTİNYAĞI
1 ÇAY BARDAĞI SÜT
2 YUMURTA (TARİF 4 YUMURTALI)


YAPILIŞI
Fasulyeler ayıklanıp, doğranır ve yumuşayıncaya kadar haşlanır. Soğanlar iri iri doğranıp zeytinyağında kavrulur Kavrulan soğanların içine fasulyeler atılıp 10-15 dakika daha kavrulur. Fasulyeler kavrulurken içine 1 çay bardağı süt eklenerek fasulyenin sütü çekmesi beklenir. Sütü çeken fasulyelerin üzerine yumurtalar kırılarak pişirilir. Sıcak olarak servis yapılır.
Biz beğendik. Deneyecek olanlara afiyet olsun.

Not: Görüntüye bakıp sakın aldanmayın. Tadı gerçekten güzeldi. Fotoğraflar cep telefonu ile çekildi.

26 Ağustos 2010 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI



Herkese iyi geceler diliyorum. Ben işlerimi ancak bitirdim. Birazdan yatıcam saat 03,30'da sahur için kalkıcam. Doğru dürüst 3-4 saatlik bir uyku ile işe gideceğim. Allahım sen yardımcı ol yarabbim; iş yerinde uyumayayım. :))


Size yazın tazesinden yaptığım kışın dondurucudakileri kullanarak yaptığım biber dolmasının tarifini vermek istiyorum. Herkesin bildiği bir dolmadır ama farklı şekilde pişirir. Ben sade pişiririm. Sade derken içinde baharat yok, üzüm fıstık yok. Çünkü bizimkiler o şekilde yemiyorlar. Ben bu dolmayı çayla beraber yemeği severim.


MALZEMELER


1 KİLO DOLMALIK BİBER

2 SU BARDAĞI PİRİNÇ

5-6 ADET SOĞAN

2 DİŞ SARIMSAK

3-4 ADET DOMATES

NANE, MAYDANOZ,

TUZ

ZEYTİNYAĞI


YAPILIŞI


Biberlerin tohumlarını ayıklayıp yıkayıp sularının süzülmesi için bir kenarda bekletiyoruz.

Soğanlarımızı doğrayıp (ben elde doğramayı seviyorum dolma için; ronda daha küçük parçalıyor ve dolmaya bol soğanın lezzet verdiğini düşünüyorum) zeytinyağında kavuruyoruz. Kavrulan soğanların içine yıkamış olduğumuz 2 su bardağı pirinci ekleyip kavuruyoruz pirinçler kavrulurken rendelemiş olduğumuz domatesleri ekleyi beraber karştırıp içine 1,5 çay bardağı suyu ilave ederek tencerenin kapağı kapatıp suyunu çekmesini bekliyoruz. Suyunu çeken pirinçleri demlenmesi için biraz bekletiyoruz. Demlenen harcımızın içine tuzu, naneyi, maydanozu ve sarımsağı (ben dolmalara sarımsağı çok yakıştırıyorum)ekleyip karıştırıyoruz.

Biberleri üzerinde 1,5 cm boşluk kalacak şekilde dolduruyoruz. Pişerken pirinçler şişecek.

Tencerey dizip, ağızlarını birer parça domates koyup üzerine biberlerin boyunun yarısı kadar su ekleyip zeytinyağı gezdiriyoruz.Suyu kaynayana kadar harlı, kaynadıktan sonra kısık ateşte biberler yumuşayana kadar pişiriyoruz.


Kendi tenceresinde soğutup servis tabağına alıyoruz.


Yanında buz gibi cacıkla beraber afiyetle yiyiyoruz.



22 Ağustos 2010 Pazar

ZEYTİNYAĞLI PATLICAN


Şu an işlerimi bitirip ancak pc başına oturabildim. İşten geldim hemen sofrayı hazırlayıp iftarı yaptık, Masayı ve bulaşıkları topladıktan sonra ev işine giriştim ve işim daha yeni bitti. Ev halkı uykuya daldı. Ben de sabahleyin çocuklardan bana pc düşmez düşüncesi ile yemeğimi yayınlayıp yatmaya gideceğim.İnanın o kadar yorulmuşum ki. İşten geldiğimden beri hiç oturmadım dersem yalan olmaz. :)) Neyseki yarın pazar pardon artıkl bugün pazar :)) Dinlenirim.

Size geçen akşam yapmış olduğum patlıcan yemeğinin tarifini vermek istiyorum. Patlıcanı sevmeyen yoktur herhade. Ben de tam bir patlıcan sevdalısıyım. Bu tarif biraz doğaçlama biraz da sevgili Hünerli Bayanından esinlenme. Biz sevdik. Yanında makarna ve yoğurt ile beraber çok güzel bir iftar menüsü oldu.

MALZEMELER
5 ADET KEMER PATLICAN
6-7 ADET DOMATES
3 ADET SOĞAN
1 ÇAY BARDAĞI ZEYTİNYAĞI
4-5 DİŞ SARIMSAK
TUZ
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER

YAPILIŞI
Patlıcanları alacağı soyup halka halka dilimleyerek bol tuzlu suda acılığı gitmesi için bekletiyoruz.
Domatesleri rendeliyoruz. Soğanları yarım ay şeklinde doğrayıp tuz ile ovarak biraz bekletip yıkıyoruz..Patlıcanları yıkayıp sularını sıkarak tencerenini dibine bir sıra patlıcan üzerine soğan ve rendelemiş domates şeklinde elimizdeki malzeme bitene kadar tekrarlıyoruz .En üstte domates rendesi olacak. Aralarına sarımsakları koyuyoruz. Üzerine zeytinyağını ve 1 çay bardağı sıcak suyunu, şekeri ve tuzunu katıp kaynayana kadar harlı kaynadıktan sonra kısık ateşte patlıcanlar yumuşayana kadar pişiriyoruz. Kendi tenceresinde soğutup dolaba kaldırıyoruz. Dolapta en az 3-4 saat dinlenmeli. Ben bir gün öncesinden pişirdiğim için lezzeti çok güzeldi.

Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.

27 Haziran 2010 Pazar

ZEYTİNYAĞLI BEZELYE


Herkese güzel bir akşam diliyorum. Malum yarın iş başı. Bugün evde biraz işlerim vardı onları halletdikten sonra günümüm çoğunu çocuklarımla bereber geçirdim. Hem benim için hem de çocuklar için güzel bir gün oldu. Onların sevdiği şeyleri yaptık. Yarın sabah işe gidecek olan tüm arkadaşlarıma şimdiden güzel bir hafta ve işlerinde kolaylıklar diliyorum.

Sizlere mevsimi olsun olmasın; tazesini veya konservesini sık sık yaptığım zeytinyağlı bezelyenin tarifini vermek istiyorum. Herkesin kendine has bir pişirme şekli vardr. Bu da benim tarifim. Bu sene yaklaşık 10 kilo aldık. Beşer kilo olarak annemle paylaştık. Kış için derin dondurucuya kondu. Allahım ağız tadı ile yemek nasip etsin.
Etliside pek bir lezzetli olur hani. :))

MALZEMELER
1KİLO BEZELYE
3 ADET PATATES 1 ADET HAQVUÇ
1 ADET SOĞAN
1 YEMEK KAŞIĞI DOMATES SALÇASI
1 ÇAY BARDAĞI ZEYTİNYAĞI
TUZ

YAPILIŞI
Bezelyeleri ayıklayıp yıkarak süzgeçe alıp suyunun süzdürüyoruz. Soğanı yemeklik doğrayıp tenceremize yağımızla bereber alıp kavuruyoruz. Soğanlar kavrulurken patatesleri ve havuçları küp küp doğrayıp kavrulan soğanların içine atıp kavurmaya devam ediyoruz. Suyu süzülen bezelyeleri de ekleyip hep beraber 10 dakika kavuruyoruz. Sararan bezelyelerimize salçasını, tuzunu ve suyunu ekleyip pişiriyoruz.


Yanında ben mutlaka pirinç pilavı ve cacık yaparım.


Çocuklarım çok severler.


Herkese afiyet olsun.

23 Haziran 2010 Çarşamba

KABAK ÇEKMESİ



Canlarım herkese merhaba. Denizli de sıcak kendini iyice belli etmeye başladı derken hava birden değişti. Şu an hava kapalı ve akşam üzeri yağmur yağacak gibi. Geçen hafta öyle oldu. Gündüzleri güneşli tam akşam üzeri şakır şakır yağmur. Cumartesi günü saat 16,00'dan sora dolu yağdı. Yaklaşık 2 saat kadar sürdü ama ortalığı sel bastı. Alt geçiti su bastı. Yollar kapandı. Tam bir afatttı.
Sizlere tam bir yaz yemeği olan kapak çekmesi tarifi ile geldim. Kimileri buna kabak kavurması da diyor. Biz kapak çekmesi deriz. Bizim evde sevilerek yenir. Küçükken oğlumu patates diye kandırarak yedirirdim.:))
Resim çok hoş değil ama lezzeti süper. Sakın ha resime aldanmayın canlarım.


MALZEMELER
1 KİLO KABAK
3 ADET DOMATES
1 ADET SOĞAN
1 YEMEK KAŞIĞI RENK BİBERİ
TUZ
YARIM ÇAY BARDAĞI ZEYTİNYAĞI

ÜZERİNE
2-3 ADET YUMURTA

YAPILIŞI
Kabakların kabuklarını soyup yıkadıktan sonra küçük küpler halinde doğruyoruz. Soğanı yemeklik, domatesleri de doğrayıp; tencereye önce kabakları, soğanları ve en üste domatesler gelecek şekilde diziyoruz. Üzerine renk biberimizi ve yağımızı döküp ocağın üstün koyuyoruz.
Hiç su eklemeden kabağın kendi suyu ile pişiyor. Tam ocaktan indireceğimiz zaman yumurtaları çırpıp üzerine döküyoruz ve bereber biraz daha pişirip ocağı kapatıyoruz.
Yanında buz gibi bir cacıkla harika oluyor

Ben genelde kabağı br gün önceden pişiririm. Yumurtalarını ertesi günü ısıtırken kırarım.

İsterseniz yumurtaları çırpmadan yemeğin üzerine bütün kırıp herkese bir yumurta denk gelecek şekilde de servis yapabilirsiniz.
HERKESE AFİYET OLSUN.

4 Aralık 2008 Perşembe

ENGİNAR


Kurban bayramına 4 gün kaldı. Her bayram öncesi beni bir telaş alır. Ev temizlenecek, tatlı yapılacak ve bu işler nasıl yetişecek. Her akşam işten gelip yemek yedikten sonra ben ev ile uğraşıyorum ve yatmadan önce kalan ufak tefek şeyleri bitireyim derken sürünüyorum artık. Bu durum bende bayrama kadar devam eder. Hafta sonu kızım mutfaktaki dolabı temizliyordu. Dolapta bir şişe enginar konservesi bulmuş. Anne bu ne dedi. Ne yazıyorum üstünde dedim enginar dedi. Anne hadi pişirelim dedi. Bende hafta içi bir akşam pişirelim bu akşam yemeğiniz var dedi. Ama kızımın aklına bir kere düştü unutur mu. Her akşam söylüyor.Eşime enginar pişirsen yermisin dedim. Ben yemem siz yersiniz dedi. Eşim bilmediği tatları yemez. Aksine biz de kızımla severek yeriz. Fakat ben hiç enginar pişirmedim. İnternette gezerken kolay bir tarif buldum hemen yaptım. Eşim küçük bir parça aldı; ağzını buruşturdu, kızım da heves ettiği gibi bir tatla karşılaşmadı ama gene de yedim. Beni sorarsanız ben beğendim. Daha önceleri annem yapardı.
MALZEMELER
1 ŞİŞE ENGİNAR KONSERVESİ
1 ŞİŞE GARNİTÜR (İŞİN KOLAYINA KAÇTIM)
1,5 LİMONUN SUYU
1 ÇAY BARDAĞI ZEYTİNYAĞI
1 TATLI KAŞIĞI UN
4 SU BARDAĞI SU (BEN 2,5 BARDAK SU KULLANDIM)

YAPILIŞI
Enginarları şişeden çıkarıp bir güzel yıkadım. Tencereye dizdim. Garnitürleri de suyunu süzüp yıkadım. Tenceredeki enginarların içine paylaştırdım. Kavanozdan yedi tane enginar çıktı. Bir kase içinde 1 tatlı kaşığı un, 1,5 limon suyu, 1 çay bardağı zeytinyağını çırptım. İçine 2 su bardağı suyu ekledim. Enginarların üzerine döktüm. Kaynaya kadar harlı ateşte kaynadıktan sonra kısık ateşte 15-20 dakika enginarlar yumuşayana kadar pişirdim. Tencere de soğutup servis tabağına aldım.