
Herkese iyi geceler diliyorum. Ben işlerimi ancak bitirdim. Birazdan yatıcam saat 03,30'da sahur için kalkıcam. Doğru dürüst 3-4 saatlik bir uyku ile işe gideceğim. Allahım sen yardımcı ol yarabbim; iş yerinde uyumayayım. :))
Size yazın tazesinden yaptığım kışın dondurucudakileri kullanarak yaptığım biber dolmasının tarifini vermek istiyorum. Herkesin bildiği bir dolmadır ama farklı şekilde pişirir. Ben sade pişiririm. Sade derken içinde baharat yok, üzüm fıstık yok. Çünkü bizimkiler o şekilde yemiyorlar. Ben bu dolmayı çayla beraber yemeği severim.
MALZEMELER
1 KİLO DOLMALIK BİBER
2 SU BARDAĞI PİRİNÇ
5-6 ADET SOĞAN
2 DİŞ SARIMSAK
3-4 ADET DOMATES
NANE, MAYDANOZ,
TUZ
ZEYTİNYAĞI
YAPILIŞI
Biberlerin tohumlarını ayıklayıp yıkayıp sularının süzülmesi için bir kenarda bekletiyoruz.
Soğanlarımızı doğrayıp (ben elde doğramayı seviyorum dolma için; ronda daha küçük parçalıyor ve dolmaya bol soğanın lezzet verdiğini düşünüyorum) zeytinyağında kavuruyoruz. Kavrulan soğanların içine yıkamış olduğumuz 2 su bardağı pirinci ekleyip kavuruyoruz pirinçler kavrulurken rendelemiş olduğumuz domatesleri ekleyi beraber karştırıp içine 1,5 çay bardağı suyu ilave ederek tencerenin kapağı kapatıp suyunu çekmesini bekliyoruz. Suyunu çeken pirinçleri demlenmesi için biraz bekletiyoruz. Demlenen harcımızın içine tuzu, naneyi, maydanozu ve sarımsağı (ben dolmalara sarımsağı çok yakıştırıyorum)ekleyip karıştırıyoruz.
Biberleri üzerinde 1,5 cm boşluk kalacak şekilde dolduruyoruz. Pişerken pirinçler şişecek.
Tencerey dizip, ağızlarını birer parça domates koyup üzerine biberlerin boyunun yarısı kadar su ekleyip zeytinyağı gezdiriyoruz.Suyu kaynayana kadar harlı, kaynadıktan sonra kısık ateşte biberler yumuşayana kadar pişiriyoruz.
Kendi tenceresinde soğutup servis tabağına alıyoruz.
Yanında buz gibi cacıkla beraber afiyetle yiyiyoruz.