18 Ocak 2013 Cuma

PATATES YEMEĞİ





Herkese iyi akşamlar efendim. Geçmiş cumalarınız mübarek olsun.
Dışarıda  kuvvetli bir esinti var. Yağmur yağdı yağacak.
Sizlere nefis bir patates yemeği getirdim.
Hani bazı yemekler vardı, hem çok kolay, hem çok pratik hem de oldukça lezzetli.
Evde olan malzemeler ile kurtarıcı bir yemek. Evet patates yemeği benim için öyledir. Hafta sonuna doğru evde sebze kalmadığı zaman kendisi güzel bir akşam yemeği olur bizim için.
Belki diyeceksiniz bunun da tarifi verilir mi diyee. Haklısınız verilmez ama arşivim de bulunsun. Yapmak denemek isteyen olur. Ya da Derya ablamın dediği gibi kızıma ve ileride gelinime :)) hatıram olur.

MALZEMELER

4-5 ADET ORTA BOY PATATES
1 ADET KIRMIZI BİBER
5 ADET KURU DOMATES
2 ADET HAVUÇ
1 ADET SOĞAN
1 TATLI KAŞIĞI DOMATES VE BİBER SALÇASI
SIVI YAĞ

YAPILIŞI

Öncelikle patatesleri iri küpler halinde, havucu ve biberi halka halka doğrayalıım. Kuru domatesi yumuşaması için sıcak su da bekletelim ve ddoğrayalım.. Yemeklik doğradığımız soğanı sıvı yağda kavuralım. İçine havucu ve biberi ekleyip biraz kavurduktan sonra domates ve patatesi ekleyip kısık ateşte 10 dakika kavuralım. Domates ve biber salçasını da ekleyip üzerini geçecek kadar sıcak su katarak kısık ateşte patates ve havuçlar yumuşayana kadar pişirelim. İndireceğimiz zaman tuzunu ekleyip ocaktan alalım.
Yanın da turşu veya yoğurt ile servis yapalım

4 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

yanına kuru soğan ve ekmek olsun bundan iyi yemek yok:)
çok severim ben..

ellerine emeklerine sağlık canım..

mutfagabuyrun dedi ki...

patetesi her türlü çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Verilir tabii vasiyetimiz bu bloglar
canım kardeşim ellerine sağlık Çağkanım çok sever:)))12 Şubatta na
sipse izinie geliyor kuzum öpüyorum seni kocaman...

Adsız dedi ki...

Bende sadece Ben bu yemegi yapar sanirdim :))
Kurtarici ve doyurucu Elinize saglik.