KEKLER etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
KEKLER etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

28 Mart 2016 Pazartesi

ÇİKOLATALI KEK


Tüm dostlarıma selam ve sevgiler. Hepimiz için güzel, sağlıklı, huzurlu ve bol kazançlı bir hafta olsun.
Çok uzun bir aradan sonra tekrar buralardayım. Bir çok sebep bloguma yazmama engel oldu. Bunları burada anlatmaya gerek yok. Ama ben, tüm blogcu arkadaşlarımı takip edebildiğim kadar takip ettim.
İnşallah bundan sonra bu kadar ara olmaz diyerek tarifime geçeyim.
Hafta başı olmasından dolayı sizlere lezzetli mi lezzetli bir kek tarifi vereyim.
Haftaya tatlı başlayalım, tüm haftamız tatlı tadında geçsin
Bir kek düşünün içi dışı çikolata. Miss gibi kokulu. Hani derler ya anlatılmaz yaşanır diye aynen öyle bir kek.



MALZEMELER

3 ADET YUMURTA
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
125 GRAM TEREMYAĞ GURME
1 SU BARDAĞI SÜT
YARIM KAHVE FİNCANI ILIK SU
1 PAKET BİTTER ÇİKOLATA (80 GRAMLIK)
2 PAKET KABARTMA TOZU
2,5-3 SU BARDAĞI UN
1 ÇAY BARDAĞI DAMLA ÇİKOLATA

ÜZERİ İÇİN
1 PAKET ÇİKOLATA SOS

YAPILIŞI

Öncelikle margarini sos tenceresine alıp kısık ateşte eritelim ve içine çikolatayı ekleyip çikolata eriyip yağ soğuyana kadar karıştıralım. Diğer tarafta yumurta ve şekeri çırpalım. Çırparken içine yarım kahve fincanı ılık suyu da ekleyelim. (şeker daha çabuk eriyor) Daha sonra soğuyan yağı ve sütü ekleyip tekrar çırpalım. Un ve kabartma tozunu eleyip sıvı karışma ekleyip en sonra tekrar karıştıralım. Kalıbın sadece tabanı kadar yağlı kağıt serelim. Üzerine damla çikolatayı serpip kek harcımızı dökelim ve 180*'lik fırında kürdan testi temiz çıkana kadar 35-40 dakika pişirelim.
Üzerini istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Benim evde küçük pakette hazır çikolata sosu vardı. Onu kullandım. Pişirilmeyen kullanıma hazır olanlardan.
Yanında 1 fincan kahve ile mükemmel uyumlu oluyor benden söylemesi.
Deneyecek olanlara afiyetler olsun.

28 Ekim 2015 Çarşamba

ÇAYLI KEK



   Herkese koskocaman sevgiler ve selamlar.
Dışarıda güneşli fakat serin bir hava var. Güneş aldatıyor insanı. 
Böyle zamanlarda en sevdiğim ev de bir bardak çay ile keyif yapmaktır; tabii ki yanında da bir dilim kek.
İnşallah emekli olduğum da ben de bu hayallerimi gerçekleştiririm.
Sizlere güzel, lezzetli bir kek tarifi getirdim. Okullar da tatilken çocuklarla çay keyfi yapmak için ideal. Siz kekinizi fırına verin çayınız  demlenene kadar kekiniz hazır.
Haydi mutfağa hanımlar.



MALZEMELER

3 ADET YUMURTA
1/2 KAHVE FİNCANI SICAK SU
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
1/2 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 SU BARDAĞI YOĞURT
1/2 SU BARDAĞI SU
1 SU BARDAĞI DEMLİ ÇAY
1 TATLI KAŞIĞI TARÇIN
2 PAKET KABARTMA TOZU
3-3,5 SU BARDAĞI UN

YAPILIŞI

Öncelikle yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çırpalım. Çırparken içine yarım kahve fincanı sıcak su eklediğinizde şeker daha çabuk eriyor. Ben son zamanlarda bu şekilde yapmaya başladım. İçine sırası ile demli çay, yoğurt, su ve sıvı yağı ekleyip tekrar çırpalım. En son elenmiş un. kabartma tozu ve tarçını katıp çırpalım. Yağlanmış tepsiye harcımızı boşaltalım. 180* derecelik fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişirelim. Fırından çıkıp soğuttuğumuz kekimizi istediğimiz gibi süsleyip servis yapabiliriz.
 Ben hindistan cevizi ile süsledim. Siz isterseniz üzerine krema veya puding dökerek de servis yapabilirsiniz.

Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

7 Ocak 2014 Salı

MUHALLEBİLİ İNCİRLİ KEK



İyi akşamlar efendim. Tüm dost ve takipçilerime sevgiler. Herkese huzurlu, sağlıklı, mutlu ve bol kazançlı bir hafta diliyorum.
Sizlere nefis incirli ve muhallebili kek tarifi getirdim. Haftaya tatlı başlayalım ve tüm günlerimiz tatlı tadında geçsin.
Tarif Lezzet Dergisi Aralık 2013 sayısından.

MALZEMELER

KEK İÇİN
3 ADET YUMURTA
1 SU BARDAĞI ŞEKER
6-7 ADET KURU İNCİR
1 SU BARDAĞI ÇEKİLMİŞ CEVİZ İÇİ
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 SU BARDAĞI UN

ÜZERİ İÇİ
1,5 SU BARDAĞI ILIK SU
1 YEMEK KAŞIĞI GRANÜL KAHVE
1 YEMEK KAŞIĞI TOZ ŞEKER

MUHALLEBİ İÇİN
1 LİTRE SÜT
2 TEPELEME YEMEK KAŞIĞI BUĞDAY NİŞASTASI
2 TEPELEME YEMEK KAŞIĞI UN
4 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER
200 ML KREMA

YAPILIŞI

Yumurta ve şeker 4-5 dakika çırpılır. Un, ceviz içi, kabartma tozu ve minik doğranmış incir eklenip kaşık ile karıştırılır. 25-30 cm çapındaki yağlanmış fırın kabına dökülür. Önceden ısıtılmış 180*'lik fırında pişirilir.
Sosu için 1,5 su bardağı ılık suyun içine granül kahve ve  şeker konularak eriyene kadar karıştırılır. Fırından çıkan kekin ilk sıcaklığı çıkınca sos kekin her tarafına dökülür.
Muhallebi için; nişasta, un, şeker sos tenceresine alınarak azar azar süt eklenerek tel çırpıcı ile homojen bir karışım olana kadar çırpılır ve ocağa alınır. Orta ısılı ateşte kaynayıp göz göz oluncaya kadar devamlı karıştırarak pişirilir. Pişen muhallebinin içine krema ilave edilerek mikser ile 7-8 dakika çırpılır ve kekin üzerine dökülür. Bir gece buzdolabında bekletilen kekimiz servise hazırdır. Üzerine ceviz ekilerek servis yapabilirsiniz. Ben herhangi bir şey ekmedim..
Bizim evde bir gece beklemedi Öğleye doğru yapıldı ve akşam çayında yendi.
Tadı sanki tiramisu gibiydi ve oldukça lezzetliydi.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

17 Temmuz 2013 Çarşamba

PUDİNGLİ KAKAOLU KEK



İyi akşamlar efendim.. Seramitok tepsim ve kek kalıbım geldi. Ben de hemen kek kalıbımı kullandım.
Sizlere lezzetli bir kek pişirdim.
Gerçekten söyledikleri kadar var. Kalıbı yağlamaya unlamaya gerek  kalmadan kek pişti ve rahatlıkla kalıptan çıktı. Temizlemesi de oldukça kolay. Biraz su da beklettikten sonra rahatlıkla temizleniyor. Teşekkürler Seramitok.

MALZEMELER

3 ADET YUMURTA
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
1/2 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 SU BARDAĞI SÜT
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA
2,5 SU BARDAĞI ELENMİŞ UN
2 YEMEK KAŞIĞI KAKAO

ÜZERİ İÇİN

1 PAKET BİTTER AROMALI PUDİNG
2,5 SU BARDAĞI SÜT


YAPILIŞI

Öncelikle şeker ve yumurtayı beyazlaşana kadar yaklaşık 7 dakika çırpalım. Sıvı yağ ve sütü ekleyip çırpalım. En son elenmiş un, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip son kez tahta bir kaşık ile karıştırıp karışımın yarısını kalıba boşaltıp kalan malzemenin içine 2 yemek kaşığı kakaoyu ekleyerek iyice çırptıktan sonra kalıba dökelim. Kaşık ile şekil verip  (kalıbımız seramitok olduğu için yağlamıyoruz) 180*'lik fırında pişiriyoruz.
Kekimiz pişerken pudingi 2,5 su bardağı süt ile üzerindeki tarife göre pişiriyoruz.
Pişen pudingi ara sıra karıştırarak kabuk bağlamadan soğutuyoruz.
Fırından .çıkardığımız kekin ilk sıcaklığı çıkınca kalıptan çıkartıyoruz. Soğuyan kekin üzerine pudingi döküp servis yapıyoruz. Biz buz gibi ev yapımı limonata ile yedik.

Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

15 Nisan 2013 Pazartesi

KAKAOLU MUFFİNLER




İyi akşamlar efendim. Tüm takipçilerimi sevgi ve saygı ile kucaklıyorum. Herkese güzel, sağlıklı, huzurlu ve bol kazançlı bir hafta diliyorum.
Sizlere çayın yanında yiyecek bir şey yok mu diye soran ev halkı için yapılmış muffinler getirdim.
Biz ayıla bayıla yedik. Sizlerinde beğenmesi dileği ile.

MALZEMELER

3 ADET YUMURTA
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
YARIM SU BARDAĞI SIVI YAĞ
2 PAKET KABARTMA TOZU
1 SU BARDAĞI SÜT
2,5 SU BARDAĞI UN
2 TATLI KAŞIĞI KAKAO
1 ÇAY BARDAĞI CEVİZ
1 ÇAY BARDAĞI DAMLA ÇİKOLATA

YAPILIŞI

Öncelikle yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çırpalım. İçine süt ve sıvı yağı ekleyip çırpalım. En son un, kabartma tozu ve cevizi ekleyip son bir kez daha karıştıralım. Harcımızın yarısını başka bir kaba ayırıp içine kakaoyu ekleyerek birbirine karışması için karıştıralım. Muffin kalıplarına kağıt kalıpları koyup önce beyaz karışımdan bir tatlı kaşığı üzerine kakaolu karışımdan bir tatlı kaşığı koyup üzerine de damla çikolata koyup kekimizi fırına verelim. Kabarıp kürdan testi temiz çıkana kadar pişirelim. Pişen muffinlerimizi fırından alıp biraz soğuttuktan sonra kalıptan çıkarıp çayın yanına servis yapalım.
Deneyecek olanlara afiyetler olsun.

11 Ocak 2013 Cuma

ÇİKOLATALI KEK




Herkese iyi akşamlar ve iyi hafta sonları efendim. Geçmiş cumalarınız mübarek olsun.
Her zaman olduğu gibi ara verildi. Hatta hepimizin yaptığı bir espri vardır ya neredeyse 1 senedir görüşemedik:))

Bunu telafi etmek için de sizlere nefis bir çikolatalı kek getirdim. Ağzımızın tadı, evimizin neşesi hiç bozulmasın.Mutlu, huzurlu bir yıl geçirelim inşallah.
Her şey çikolata aşkına. Nefis  çikolatalı bir kek.

MALZEMELER

3 ADET YUMURTA
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
YARIM PAKET MARGARİN
2 PAKET KABARTMA TOZU
1 SU BARDAĞI SÜT
2,5 SU BARDAĞI UN
80 GR'LIK  BİR PAKET ÇİKOLATA

ÜZERİ İÇİN

1 PAKET BİTTER ÇİKOLATALI PUDİNG
2,5 SU BARDAĞI SÜT

YAPILIŞI

Öncelikle yarım paket margarini sos tenceresine alarak kısık ocakta kaynatmadan eritelim.Eriyen yağın içine çikolatayı kırarak koyalım ara sıra karıştırarak erimesini sağlayalım.
3 adet yumurtayı şeker ile beyazlaşana kadar çırpalım. Süt ve eriyen çikolatalı yağı da katarak çırpalım.
Un ve kabartma tozunu birlikte eleyip sıvı malzemelere katıp tahta bir kaşık ile karıştıralım
Yağlanmış borcama döküp 180* fırında pişirelim
Pişen kekimizi fırında alıp soğutalım
Kekimiz soğurken pudingi paketin üzerindeki tarife göre pişirelim
Soğuyan kekin üzerine pudingi dökerek dolaba kaldırıp 1-2 saat dinlendirdikten sonra servis yapalım
Yanın da 1 bardak çay veya kahve ile nefis bir ikili oluyor.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun

22 Eylül 2012 Cumartesi

ŞEFTALİLİ KEK



Herkese güzel bir hafta sonu diliyorum. Okullar açıldı. Çocuklarımıza ve öğretmenlerimize yeni öğretim yılında başarılar diliyorum.
Artık her evde beslenme telaşları başladı. Çocuklarımızın çantalarına ev yapımı yiyecekler koyma isteği mutfakları harekete geçirdi.
Bizim kekimiz de pazar günü yapıldı. Birazı yendi. Kalanı ise ertesi günü oğlumun ve kızımın çantalarına kondu. Kekimizin kenarları biraz yanar gibi olmuş:)) ama lezzet yerindeydi.

MALZEMELER

1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
2 ADET YUMURTA
YARIM SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 SU BARDAĞI SÜT
2,5 SU BARDAĞI UN
2 PAKET KABARTMA TOZU
1 ÇAY BARDAĞI CEVİZ İÇİ
ÜZERİ İÇİN
2 ADET ŞEFTALİ

YAPILIŞI

Öncelikle şeker ve yumurtayı beyazlaşana kadar çırpıyoruz. İçine yağ ve sütü ekleyip, tekrar çırpıyoruz.
Sıvı malzemelerin içine un ve kabartma tozunu eleyerek ekleyip, cevizi de katarak karıştırıp yağlanmış borcama döküyoruz. Üzerine dilimlenmiş şeftalili yerleştirerek önceden ısıtılmış 180*'lik fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişiriyoruz.
Soğuduktan sonra servis yapıyoruz.
Yanında bir bardak çay ile nefis oluyor.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun 

23 Temmuz 2012 Pazartesi

KABAKLI TUZLU KEK




Herkese iyi akşamlar ve iyi haftalar efendim. Bugün Denizli'de hava çok güzeldi. Aşırı bir sıcak yoktu. Oruç tuttuğumu hiç anlamadım.
Bugün sizlere pazar akşamı çayın yanına yaptığım tuzlu kekimle geldim.
Lezzetli ve yumuşacık bir kek oldu. Bir tepsi bitti.:)) bizim evde

MALZEMELER

2 ADET YUMURTA
3 ADET KABAK(RENDELENMİŞ VE SUYU SIKILMIŞ)
1 KASE PEYNİR
YARIM DEMET DEREOTU
1 YEMEK KAŞIĞI NANE
1 PAKET KABARTMA TOZU
1/2 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 SU BARDAĞI YOĞURT
PEYNİRİN TUZUNA GÖRE TUZ
2,5-3 SU BARDAĞI UN
ÜZERİ İÇİN
HAŞHAŞ VE SUSAM
YAPILIŞI

Öncelikle yumurtayı çırpıyoruz. İçine yoğurt, peynir, sıvı yağ, rendelenmiş ve suyu sıkılmış kabakları, tuzu, incecik kıyılmış dereotu ve naneyi ekleyip karıştırıyoruz. En son olarak un ve kabartma tozunu beraber eleyerek karıştırıp yağlanmış tepsiye harcımızı döküyoruz. Üzerine bolca susam ve haşhaş ekerek önceden ısıtılmış 180*'lik fırından pişiriyoruz.
 Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

2 Şubat 2012 Perşembe

ELMALI KEK


Herkese soğuk ve yağışlı bir Denizli akşamından iyi akşamlar diliyorum. Gerçekten dışarı da keskin bir soğuk var. Denizli'nin soğuk havası meşhurdur zaten. Soğuk insanın yüzüne çarpar. Neyse ki akşam oldu birazdan sıcacık evime gideceğim:))
Sırada arkadaş soframın ikinci tarifi olan elmalı kekim var. Ben elma, tarçın ikilisinin yaydığı kokuya bayılıyorum.

MALZEMELER

2 ADET YUMURTA
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
1 SU BARDAĞI SÜT
1/2 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 PAKET KABARTMA TOZU
2,5 SU BARDAĞI UN

İÇİ İÇİN

3 ADET ELMA
1 ÇAY BARDAĞI CEVİZ İÇİ
1 ÇAY KAŞIĞI TARÇIN
2 TATLI KAŞIĞI PUDRA ŞEKERİ
ÇAY KAŞIĞININ UCU İLE KARANFİL TOZU
1 ÇAY KAŞIĞI ZENCEFİL

YAPILIŞI

Öncelikle işe içini hazırlamakla başlıyoruz. Elmaları rendeleyip, içine zencefil, karanfil tozu, pudra şekeri, tarçın ve dövülmüş cevizi katarak karıştırıyoruz.
Kekimiz için; yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çırpıyoruz. Süt ve sıvı yağı ekleyip biraz daha çırpıyoruz. En son elenmiş un ve kabartma tozunu da ekleyerek son kez karıştırıyoruz. Harcımızın yarısını yağlanmış ve unlanmış kalıba döküyoruz. Üzerine hazırlamış olduğumuz elmalı harcı yayıyoruz. En üstüne de kalan kek harcını döküp, önceden ısıtılmış 180* fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişiriyoruz.
Kekimizi biraz bekletip kalıptan çıkararak servis yapıyoruz.
İçindeki elmadan dolayı nemli bir kek oluyor. Lezzeti harika.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.

4 Kasım 2011 Cuma

ELMALI KEK VE İYİ BAYRAMLAR


Herkese iyi akşamlar ve iyi hafta sonları diliyorum. Malum bugün kimileri için son iş günü. Benim henüz yarın çalışıp çalışmayacağım belli değil. Bakalım artık.

Bayram önü tatlı yiyelim tatlı konuşalım diyerekten size nefis bir elmalı kek tarifi getirdim.

Kurban bayramınızı şimdiden en içten dileklerimle kutlarım. Allah'ım kesilen kurbanları hayırlara vesile eylesin.

MALZEMELER

2 ADET YUMURTA
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
YARIM SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 SU BARDAĞI SU
1 YEMEK KAŞIĞI SÜZME YOĞURT (İSTERSENİZ 1 BARDAK SÜT KOYABİLİRSİNİZ)
1 PAKET KABARTMA TOZU
2,5 SU BARDAĞI UN
1 ÇAY BARDAĞI CEVİZ
2 ADET ELMA (ÜSTÜ İÇİN)
TARÇIN

YAPILIŞI

Öncelikle yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çırpıyoruz. İçine yoğurt, su ve sıvıyağı ekleyip çırpıyoruz. Un ve kabartma tozu eleyerek sıvı malzemeye ekleyip karıştırıyoruz. En son cevizi de ekleyip bir kez daha karıştırıp yağlanmış borcama döküyoruz. Üzerine dilimlemiş olduğumuz elmaları dizip, her bir elma diliminin üstüne tarçın serpip 180* fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişiriyoruz.
Keki piştikten sonra en az 1 saat dinlendirmek gerekiyor. Yoksa sıcakken hemen dağılıyor.
Bir bardak taze demlenmiş çay ile nefis oluyor.
Deneyecek olanlara afiyetler olsun.

27 Ekim 2011 Perşembe

PUDİNGLİ KEK


Herkese iyi akşamlar diliyorum.
Puslu ve uzun kış gecelerinde çayın ve bir fincan kahvenin en güzel eşlikçisidir bir dilim kek.
Hele ki evi saran o müthiş kokusu. En büyük hayalim bir gün evde olup, camın önünde sıcacık evimde yağmurun yağışını seyretmek tabii ki yanında bir dilim kek ve çayım ile beraber.
Pudingli keki sevgili Hünerli Bayanlar da görmüştüm. Ama ben tarife tam olarak sadık kalmadım.

MALZEMELER

2 ADET YUMURTA
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
YARIM SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 YEMEK KAŞIĞI YOĞURT (SÜZME YOĞURT KULLANDIĞIM İÇİN BİR YEMEK KAŞIĞI)
1 SU BARDAĞI SU
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET DR OETKER BİTTER ÇİKOLATALI PUDİNG (TOZ HALİNDE)
2,5 SU BARDAĞI UN
1 ÇAY BARDAĞI DAMLA ÇİKOLATA

YAPILIŞI

Yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çırpıyoruz. İçine bir yemek kaşığı yoğurt (Müge bir su bardağı yoğurt veya süt demiş. Benim evde süzme yoğurt vardı.) , su ve sıvı yağı katıp çırpalım. En son birlikte elenmiş olan un, puding ve kabartma tozu karışımı ekleyip biraz daha karıştırarak damla çikolatayı da ekleyip son kez karıştıralım. Yağlanmış olan borcama dökerek 180* fırında pişirelim.
Kayınvalidem kekin için de su olmaz demişti. Ben de sen pişince gör dedim. Tadına bakınca çok beğendi. Evdekiler de 2-3 dilim kaçırabildim oğluşumun okula götürmesi için.
Aslında oğlumun cuma günkü beslenmesi için yapılmıştı bu kek.
Oğluşumun da cuma bünleri beslenmesin de kek ve meyve suyu var.
Gerçekten çok lezzetli yumuşacık bir kek oldu.
Deneyecek olanlara afiyet olsun.


23 Haziran 2011 Perşembe

BOL ÇİKOLATALI KEK






Herkese iyi akşamlar. Havalar yağmurluydu, serindi derken sıcaklar iyice bastırdı. Ben şimdiden sıcağa dayanamıyorum ki temmuz da ağustos da ne yapacağım bilmiyorum. Allah tan bürom serin ama her zaman da içeri de durmuyorum. Neyse bu sıcaklarda gelip geçecek nasılsa .
Size insanın aklını başından alan bol çikolatalı bir kek getirdim. Kim sevmez ki böylesi bir keki.
Evdekilerin ve benim tatlı krizimiz anında yapıldı ve afiyetle yendi. Hatta ben sosunu hazırlarken kekin ucundan yendi bile.

MALZEMELER

2 ADET YUMURTA
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
1 SU BARDAĞI SÜT
1/2 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
2,5 SU BARDAĞI UN
2 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA
1 SU BARDAĞI DAMLA ÇİKOLATA
2 YEMEK KAŞIĞI KAKAO

ÇİKOLATA SOSU İÇİN.

2 SU BARDAĞI SÜT
2 YEMEK KAŞIĞI TEPELEME PUDRA ŞEKERİ
2 YEMEK KAŞIĞI TEPELEME KAKAO
1 KÜÇÜK KASE ÇİKOLATA

YAPILIŞI

Kekimizi pişirmeden önce sosumuzu hazırlıyoruz. Süt, pudra şekeri ve kakaoyu sos tenceresinin içinde karıştırarak ocağa alıyoruz. Kaynaya kadar karıştırarak pişiriyoruz. Pişerken içine çikolatamızı da ilave ediyoruz. Kaynamaya başladıktan sonra bir 5 dakika daha pişirip ocaktan alıyoruz. Ara sıra karıştırarak soğumasını sağlıyoruz.

Kekimiz için şeker ve yumurta beyazlaşana kadar çırpılır. Süt ve sıvıyağ eklenerek çırpılmaya devam edilir. Un, kabartma tozu, vanilya ve kakao elenerek sıvı malzemeye eklenip tahta bir kaşık ile karıştırılır. İçine damla çikolata eklenerek yağlanmış ve hafif unlanmış kalıba dökülerek 180*'lik fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişirilir.
Fırından çıkan kekimiz soğuyunca üzeri çikolata sosu ile kaplanır. Buzdolabın da dinlendikten sonra afiyetle yenir.


3 Haziran 2011 Cuma

BROWNİ



Bugün cuma ve ben çok yorgunum. Daha tatile 1 gün daha var. Fakat sanki tüm haftanın yorgunluğu üzerime çöktü. Birde cumartesi gecesi temizleyeceğim mutfak konusu da içime dert oldu. Şu an işyerinde masamda omuzlarm çökük vaziyette oturup yazımı yazıyorum.
Hafta sonuna girerken ne kadar karamsar bir yazı oldu değil mi? Neyse şimdi bu karamsarlığı güzel bir browni ile dağıtalım.

Bu tarifi çok uzun bir zaman önce (ben daha blogculuğa başlamadan önce) bir blogdan almıştım. Ama tarifini aldığım blogu hatırlamıyorum. Eğer bu tarifi okuyup benim tarifim diye bana hatırlatırsa çok sevinirim.
Bol çikolatalı, lezzetli bir borwniye kşm hayır diyebilir ki?
İşte size tarif.


MALZEMELER

3 ADET YUMURTA
2 SU BARDAĞI ŞEKER
1 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 SU BARDAĞI SÜT
1 PAKET KABARTMA TOZU
YARIM ÇAY KAŞIĞI KARBONAT (MUTLAKA OLMALI)
2 SU BARDAĞI UN
3 YEMEK KAŞIĞI KAKAO
1 PAKET VANİLYA

SOSU İÇİN
2 SU BARDAĞI SÜT
2 DOLU YEMEK KAŞIĞI PUDRA ŞEKERİ
2 DOLU YEMEK KAŞIĞI KAKAO
1 AVUÇ KADAR DAMLA ÇİKOLATA
( SİZ NASIL ÇİKOLATA KULLANMAK İSTERSENİZ)

YAPILIŞI
Öncelik sosumuzu hazırlıyoruz. Çünkü kek sıcak sos soğuk olacak.
Süt, pudra şekeri, kakaoyu sos tenceresinde karıştırıp ocağa alıyoruz.İçine çikolatayı da ekleyip kaynayıncaya kadar karıştırarak pişiriyoruz.Pişen sosumuzu bir kenara alıp ara sıra karıştırarak kabuk tutmasını önleyerek soğutuyoruz. (bu sos benim favorim soslarımdan biri. Bir çok pastada ben bu sosu kullanıyorum.)
Kekimiz için şeker ve yumurtayı beyazlaşana kadar çırpıyoruz. İçine süt ve sıvıyağı ekleyip çırpıyoruz. Kuru malzemeleri eleyip sıvı malzemelere katıp tahta bir kaşık ile karıştırarak yağlanmış borcama döküyoruz. Önceden sısıtılmış 180*'lik fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkan kekimizi biraz beklettikten sonra dilimleyerek (sosu içine daha iyi çekiyor)üzerine sosunu döküyoruz.
Üzerinİ streç ile kapatıp dolaba kaldırıyoruz. Streçlemezsek üzeri kuruyor.Çok lezzetli bir kek oluyor. Çocukların sevdiği bir lezzet.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.

1 Şubat 2011 Salı

PEKMEZLİ VE ÇİKOLATALI KEK




Herkese güzel ve sağlıklı bir hafta diliyorum. Dışarıda soğuk ve ayaz var. Aslında hava güneşli ama ayaz.....İçeriden bakıldığı zaman sanki hava sıcakmış gibi görünüyor ama dışarı çıkınca hiç de öyle değil. Kendi aramızda espri bile yapıyoruz. Güneş bizi aldatıyor diye.
Size tam bu kış günü sıcacık bir bardak çay ile beraber yemek için lezzetli bir kek tarifi getirdim.
Evde pekmezli kek yapacağım dediğim zaman herkes hı dedi, ama yiyenler tadını beğendi,. Oğlum çikolatalı diye yedi renginden dolayı:))

MALZEME
2 ADET YUMURTA
1 SU BARDAĞI ŞEKER
1 SU BARDAĞI PEKMEZ
1 SU BARDAĞI SÜT
1 PAKET KABARTMA TOZU
2,5 SU BARDAĞI UN
BİR AVUÇ DAMLA ÇİKOLATA
1/2 SU BARDAĞI SIVIYAĞ

YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çırpıyoruz. İçine pekmez, süt ve sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Un ve kabartma tozunu eleyerek sıvı malzemeye ekleyip tahta bir spatula ile karıştırp damla çikolatayı da ekleyip bir kez daha karıştırıp yağlanmış ve unlamış kalıba döküyoruz. 180* derecelik fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişiriyoruz
Kalıptan çıkarıp telin üzerinde havalandırarak soğutup servis yapıyoruz.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.
Bu soğuk günlerde hasta olmamak için bu tarz yiyeceklere ihtiyacımız var değil mi?



26 Ocak 2011 Çarşamba

TAVUK GÖĞSÜ-KAKAOLU KEK VE DÖNÜŞ

KEK VE TAVUK GÖĞSÜNÜN DAYANILMAZ HAFİFLİĞİ :))
MUHTEŞEM İKİLİ

İşte geldim burdayım ben bu işte ustayım. Aynı reklam gibi oldu. Dönüşümde gidişim gibi sessiz oldu. Uzun bir aradan sonra tekrar bloguma kavuştum. İnşallah bundan sonra bu kadar ara vermem. Hep böyle diyorum ama... İstemediğim halde böyle mecburi aralar oluyor. Tüm blog arkadaşlarımı çok özledim. Aslında herkesi uzaktan takip etmeye çalıştım.
Dönüş için size kakaolu kek ve tavuk göğsü getirdim. Tatlı yiyelim tatlı konuşalım değil mi?Ben kakaolu keki dondurma ile yemeyi severim ama tavuk göğsü ile de güzel gitti. Ben den söylemesi.

KAKAOLU KEK.
MALZEMELER
2 ADET YUMURTA
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
YARIM SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 SU BARDAĞI SÜT
2 YEMEK KAŞIĞI KAKAO
2,5 SU BARDAĞI UN
1 PAKET KABARTMA TOZU

YAPILIŞI

Yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çırpalım. İçine yağ ve stü ekleyip çırpalım. Un, kabartma tozu ve kakaoyu eleyerek sıvı malzemeye ekleyip tahta bir spatula ile karıştırıp yağlanmış borcama dökelim. Önceden ısıtılmış 180* fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişirelim

TAVUK GÖĞSÜ

MALZEME

1 KİLO SÜT
3 FİNCAN ŞEKER
2 FİNCAN UN
125 GR MARGARİN
1 PAKET VANİLYA

YAPLIŞI

Un ve margarini un kokusu çıkana kadar kavuralım. İçine şeker ve sütü ekleyerek koyulaşıp muhallebi kıvamı alana kadar pişirelim. Pişen muhallebiyi ocaktan alıp içine vanilyayı ekleyerek mikserle 10 dakika özleşene kadar çırpalım. Hafif ıslatılmış tepsiye döküp soğuyuncaya kadar dışarıda bekletip buzdolabına kaldıralım.


Ben keki hindistan cevizi, tavuk göğsünü de tarçın ile servis yaptım. Siz istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.

Herkese şimdiden afiyet olsun.

21 Eylül 2010 Salı

KAKAOLU VE KAHVELİ KEK


Herkese iyi akşamlar. Malum okullar açıldı. Oğlum bu sene anaokuluna başladı. Onun okulu geçen hafta başladı. Oğlumla ve okulla uğraşmaktan bloguma zaman ayıramadım. Bu hafta da kızım da başladı. Sabah bir telaş. Oğlumun eşyalarını yukarıya bırak (babaannemiz üst katta oturuyorda) kızımı gönder kendin hazırlan derken bir telaş sormayın gitsin.
Size çok lezzetli bir kek tarifi vermek istiyorum. Tadı aynı browni gibi. İçine fındık veya ceviz konulabilir. O zaman browni olarak yiyebilirsiniz.

Bayramın son günü ziyaretlerimizi bitirip eve gelince hiç kimsenin canı yemek yemek istemedi. Ben de akşam çayının yanına bu keki ve makarna salatası yaptım. Ailecek güzel bir akşam geçirdik.

MALZEMELER.
2 ADET YUMURTA
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
YARIM SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 SU BARDAĞI YOĞURT VE SUYU
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA
2 YEMEK KAŞIĞI KAKAO

ÜZERİ İÇİN
1 FİNCAN SICAK SU
2 TATLI KAŞIĞI NESCAFE
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER

YAPILIŞI

Şeker ve yumurtayı şeker eriyip kıvam alıncaya kadar çırpıyoruz. İçine sıvıyağ ve yoğurdu ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Diğer tarafta un, kabartma tozu, vanilya ve kakaoyu eleyip sıvı karışıma ekleyip biraz daha çırparak yağlanmış borcama döküyoruz. Önceden ısıtılmış 180*'lik fırında kürdan testi temiz çıkıncaya kadar pişiriyoruz. Fırından çıkan kekimizin ilk sıcaklığı çıktıktan sonra üzerie hazırlamış olduğumuz nescafeyi döküp, soğuyunca servis yapıyoruz. Ben üzerine hindistan cevizi serptim. Çikolata, krem şanti veya kaymaklı dondurmada çok yakışır.

Ertesi gün tadı daha da güzelleşiyor.

Makarna salatasına gelince. Yarım paket makarnayı haşladım. Evde pek malzeme kalmamıştı. Ben de 2 adet salatalığı rendeleyip suyunu sıkarak içine kattım. Bir kutu da mısır. Sos olarak da 2 kaşık mayonez ve 1 kase yoğurdu çırpıp makarna ile karıştırdım. Lezzetli bir salata oldu.


19 Ocak 2010 Salı

GÜN IŞIĞI ÖDÜLÜM VE HAVUÇLU, KREMALI KEK




Herkese güzel bir hafta diliyorum. Zaman ne kadar çabuk geçiyor değil mi? İnanır mısınız ben hızına yetişemiyorum. Hatta keşke günler 48 saat olsa bile dediğim zamanlar oluyor. İşyerinde de yıl sonu ve yıl başı yoğunlu pek başımı kaşıyacak vaktim olmadı bu aralar. Eve gelince yemek, ev işleri, çocuklar derken kendime ayıracak vaktim kalmadım. Geçen akşam kendi kendime söylendim. Şöyle iki ayağımı uzatıp, dinlenemiyorum diye. Eşimde aklınca beni teselli ediyor. Hiç meraklanma hanım o günlerde gelecek diye. İnşallah bekliyoruz artık o günleri:))
Arkadaşlar bana da ödülü vermişler. Gün ışığı ödülü. Görünce günüm aydınlandı ama benim yayınlamam biraz geç oldu. Bir de resmi yayınlamayı beceremedim.:)) Arkadaşımdan çok özür diliyorum. Çok mutlu oldum. Çünkü 1 yıldır ilk defa ben de bir ödül aldım. Ödülü bana layık görende; gerçekten uzun yıllardır dostluğumuz devam ortaokul arkadaşım Yelda. Beni blog açmaya ilk teşvik edende Yelda dır.Kendisininde bir hobi blogu var. Çok hoş ve güzel şeyler yapıyor ve pasajında satıyor. Ziyaret etmek isterseniz. Yeldacım ödülün için çok teşekkür ederim. Allahım bu güzel dostluğumuzu ve arkadaşlığımız bozmasın. Ben de bu ödülü beni düşünüp, ziyaret eden, benim de burada olduğumu hatırlayan tüm arkadaşlarıma armağan ediyorum.
Gelelim havuçlu keke. Biz sadece pazar günleri tüm aile bir arada olabiliyoruz.
Bu yüzden de mutlaka ya kahvaltı için bir şeyler yaparım ya da çayın yanına.
Bu kekte bize çayımızın yanında eşlik etti. Lezzetli, yumuşacık bir kek oldu.

MALZEMELER
3 YUMURTA
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
1/2 SU BARDAĞI SIVIYAĞ
1 SU BARDAĞI SÜT
2 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA
3 ADET HAVUÇ (rendelenmiş)
2,5 SU BARDAĞI UN.
1 SU BARDAĞI CEVİZ İÇİ
ÜZERİNE
1 PAKET DOLGU KREMASI
2,5 SU BARDAĞI SÜT
YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çırpıyoruz. İçine sıvıyağ ve sütü katıp tekrar çırpıyoruz. Un, kabartma tozu ve vanilyayı beraber eliyoruz. Rendelemiş olduğumuz havuçları katıp kaşıkla karıştırdıktan sonra kuru malzemeleri ekleyip karıştırarak yağlanmış borcama döküyoruz. Önceden ısıtılmış 180*'lik fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişiriyoruz.
Fırında çıkardığımız keki soğuması için bir kenarda bekletiyoruz.
Üzeri için ben hazır dolgu kreması kullandım.
2,5 çay bardağı sütle çırpıp kekin üzerine sürdüm. İsterseniz kendinizde krema hazırlayabilirsiniz.
Kızım üzerine kakao dökerek yedi Öyle de lezzetli olduç
Tüm pastalarda olduğu gibi ertesi günü tadı daha güzel oluyor.
Şimdiden herkese afiyet olsun.

14 Aralık 2009 Pazartesi

ZENCEFİLLİ VE TARÇINLI KEK

ZENCEFİLLİ VE TARÇINLI KEKİMİZ
KIZLARIM İÇİN YAPTIKLARIM


SİNAGİL UNLARINDAN GELEN HEDİYELERİM

BEN GELDİM
Herkese güzel,mutlu, neşeli ve sağlıklı bir hafta diliyorum.
Gidişim suskun oldu ama dönüşümde aynı şekilde suskun oldu.:)
Evet neredeyse 2 aydır blogumu güncelleyemedim. Hergün aklımda bloga bir şeyler eklemek vardı ama bir türlü fırsatım olmadı.
Bu 2 ayda neler yaptım derseniz.
Asıl problemimiz pc'di. Pc'miz artık beni değiştir diyor herhalde ama azimle onu servise götürüp bakıma sokup eski haline getirtiyorum. Bakalım hangimiz galip gelecek.:))
Bir diğer problemde sağlık sorunlarım.Devamlı başım dönüyor va ağzımda yaralar hiç geçmiyor. Hatta bazen öyle oluyordu ki yerimden kalktığım ilk dakikalAr dengemi sağlayamıyordum. En sonunda doktora gittim. Sebep kansızlıkmış. Kanım çok düşükmüş. Baş dönmesi ve ağız yarası ondan oluyormuş. Bir de ağız yarasının bir sebebi de stres. Malesef ben herşeyi kafasına takan bir tipimdir. Aslında hiç bir şeyi kafaya takmamak lazım diyorum kendi kendime ama hiç bir zamanda uygulamıyorum; ve her şey olacağına varıyor. Ben üzüldüğümle kalıyorum.Ama ben böyleyim işte.
Bu 2 ay içinde güzel şeyler de oldu tabii ki.
Mesala EBRULİ MUTFAK 1.yaşınu kutladı.Düzenli ve istediğim gibi blogumu güncelleyemesemde sizlerden çok güzel şeyler öğrendim. En önemlisi de güzel dostluklar kurdum. İnşallah bundan sonra hiç bir aksalık olmadan devam ettiririm
Diğer bir olayda Sevgili Eşimle koskoca bir 14 yılı devirdik. Acı ve tatlısıyla. Allahım bir ömür boyu çocuklarımızla ve torunlarımızla güzel ve sağlık bir ömür nasip etsin.
Bir de beni mutlu eden Sinangil Unlarından bir mail almam. Bir çok arkadaşım gelen unlarını neredeyse bitirdiler belki ama ben daha yeni kullanmaya başladım. Sinangil un yetkililerine çok teşekkür ederim. Geç kalmamım sebebi elimde daha önceden almış kiloluk Sinangil ununun olmasıydı. Bitsin öyle kullanayım dedim.
İnanır mısınız arkadaşlar blogumu, sizleri ve yazmayı çok özlemişim çenem düştü. Gelelim tariflere.
Pazar günü kızımın arkadaşı Şeyma bize ders çalışmaya geldi. Kızımın 8 senelik sınıf arkadaşı. Ana sınıfından beri; çok iyi anlaşıyorlar. Kızlar için fazla bir şey hazırlayamadım. Pazar sabahı kalktım bir baktım sular az. Hemen suları doldurdum ama gene de eskilerin dediği gibi dökme su ile değirmen dönmüyor.
Kızlarım için yoğurtlu patates püresi ve zencefilli kek yaptım.
Patates püresi herkesin bildiği bir tarif zaten.
Patatesleri haşayıp sıcakken içine biraz süt, bir kaşık terayağı ve tuz koyarak püre yaptım.Üzerine sarımsaklı yoğurt döküp dolapta dondurdum. Servis yaparken renk biberi ile süsledim.
Kekim ise gerçekten çok lezzetli hafif nemli ve güzel bir kek oldu .

MALZEMELER
3 YUMURTA
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
1 SU BARDAĞI SÜT
YARIM SU BARDAĞI SIVIYAĞ
2,5 SU BARDAĞI SİNANGİL FINDIK AROMALI UN
1 ÇAY KAŞIĞI ZENCEFİLLİ
1 ÇAY KAŞIĞI TARÇIN
2 ADET ELMA
(Bu aralar zencefile takmış drumdayım. Özellikle kek ve kurabiye de
bir de aklınızda bulunuz çeyrek çay bardağı pekmezin içine 1,5 çay kaşığı zencefil katıp karıştırıyoruz. Bu karışım öksürüğe bire bir. Pekmez ılık olacak)

YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri çırpıp içine sırası ile süt ve yağı katıp karıştırıyoruz. 2,5 bardak un, zencefil ve tarçını da ekledikten sonra rendelenmiş elmaları da ekleyip tahta bir kaşıkla karıştırıp yağlanmış ve unlanmış kalıba döküyoruz. Önceden ısıtılmış 180* fırında pişriyoruz. Biraz ılıkdıktan sonra kalıptan çıkarıp servis yapıyoruz.
Kahvenin veya sıcak bir bardak sütün yanında mükemmel gidiyor. Benden söylemesi.



17 Temmuz 2009 Cuma

TUZLU KEK


İyi geceler mi desem yoksa iyi sabahlar mı? :)) saat olmuş 24,00 Ama benim ancak vaktim oldum.Bakın ne kadar düşünceliyim. Şu an gidip güzel güzel uyumak varken ben pc'nin başında blog aleminde geziyorum. Ne yapayım ama.Neredeyse 10 gün olacak blog güncellenmeyeli. Ama bu arada da boş durmadım. İzmir'den eltim geldi. Onlarla beraber hoşça vakit geçirdik. Güzel pazar sofraları hazırladık. (çünkü ben sadece pazar günleri evde olabiliyorum.) Aslında şu an o sofralardan birini yayınlayacaktım ama çok kötü fena bir şekilde uykum geldi ve temizlik yaptığım için de (çocuklarımın yokluğunu fırsat bilip temizlik yaptım. Babaannemiz İzmir'e gittiği için çocuklarda anneme gittiler.Evde onlara bakacak kimse yok.) yoruldum. Hemen en kısa yoldan akşam çayının yanına yaptığım tuzlu keki yayınlayıp yatmaya gidiyorum. Bu kek hem çok pratik hem de çok lezzetli oluyor. Evde hangi malzeme varsa ve içine ne koyarsan yakışiyor.

MALZEMELER
2 ADET YUMURTA
1 SU BARDAĞINDAN BİRAZ AZ SIVIYAĞ
1 SU BARDAĞI YOĞURT
250 GRAM LOR PEYNİR
YARIM DEMET MAYDANOZ
YARIM DEMET DEREOTU
BİRAZ TUZ (PEYNİRİNİZE GÖRE)
1 PAKET KABARTMA TOZU
ALABİLDİĞİ KADAR UN (YAKLAŞIK 2,5-3 SU BARDAĞI)
ÜZERİNE
BOLCA ÇÖREK OTU VE SUSAM

YAPILIŞI:
Öncelikle yumurtaları çırptım.İçine yoğurdu ve yağı ekleyip biraz daha çırptım. İnce ince doğradığım maydanoz, dereotu ve peyniri ekledim. En sonda un ve kabartma tozunu ekleyip karıştırıp yağlanmış bocama döktüm. Üzerine de bolca çörek otu ve susam ekip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirdim. Ilıyınca da dilimleyip afiyetle yedik.
Ani misafirler için pratik bir kek oluyor.
Eh artık bana müsade ben yatmaya gidiyorum.

23 Aralık 2008 Salı

ISLAK KEK


Kardeşim bayram tatili için Denizli'ye gelmişti. Kendisi Kocaeli de okuyor. Benim blogunda daimi yorum bırakanlarından. Devamlı abla biz öğrenci adamız. Bunları yapamıyoruz geldiğimde istiyorum diye yazıyor. Pazar günü geri dönecekti. Benden ıslak kek istedi. Islak keki çok sever. Evdeyken ne zaman beni arasa abla ıslak kek varmı diye takılır. Biraz önce görüştüm. Buralar çok soğuk abla ya diyor. O bana kendine dikkat et diyor ben ona. Konuşurken gözlerim doldu. Allah zihin açıklığı versin. Bir an önce bitirsin okulunu gelsin. Pazar günü doğum günüydü. Abla geldiğimde pasta istyorum dedi. Bende sen gel ben sana yaparım dedim. Sömestri tatiline geldiğinde pastasını yapacağız inşallah.


MALZEMELER
3 ADET YUMURTA
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
YARIM SU BARDAĞI SIVI YAĞ
2 YEMEK KAŞIĞI KAKAO
1 SU BARDAĞI SÜT
1 PAKET VANİLYA
2,5 SU BARDAĞI UN
2 PAKET KABARTMA TOZU

YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri köpürüp beyazlaşana kadar çırpıyoruz. İçine yağı, sütü, kakaoyu ve vanilyayı ekleyerek tekrar çırpıyoruz. Bu karışımdan 1 su bardağı ayırıp kalan sıvı malzemenin içine unu ve kabartma tozunu katıp karıştıyoruz ve yağlanmış fırın tepsine boşaltıyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişiriyoruz. Pişen kekimizi fırından çıkarıp ilk sıcaklığı çıktıktan sonra dilimliyoruz. Ayırmış olduğumuz 1 bardak harcın içine yarım su bardağı süt katıp karıştırıyoruz ve bu karışımı dilimlemiş olduğumuz kekimizin üzerine her yerine eşit bir şekilde döküp soğumasını bekliyoruz. Soğuyan kekimizin üzerini istediğimiz şekilde süsleyip servis yapıyoruz.
Kardeşim abla eline sağlık çok güzel olmuş diyerek yedi. Dayısı yedi diye oğlumda yanına oturmuş. Ben de yiycem diye.