Pasta etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Pasta etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

26 Aralık 2014 Cuma

TRUFF



İyi akşamlar efendim. Geçmiş cumalarınız mübarek olsun.
Trufflar, pek severim. Evde her daim olsun isterim. Çayıma ya da kahveme eşlik etsin ya da canım tatlı bir atıştırmalık istediğinde ağzıma atayım. Bundan dolayıdır ki evde her daim bulundurmaya çalışırım.Ev halkı da çok seviyor. Hatta yenmemiş kek ve kurabiyeleri de değerlendirmenin en keyifli yolu.




MALZEMELER

7-8 ADET KURABİYE (HAZIR SATILAN BATON KEKİN YARISI YETERLİ OLUR)
1 PAKET KREMA (200 ML'LİK)
1 PAKET ÇİKOLATA (80 GR'LIK)

SÜSLEMEK İÇİN

KAKAO
HİNDİSTAN CEVİZİ

YAPILIŞI

Krema kaynatılmadan ısıtılır. İçine çikolata atılır ve ara ara karıştırılarak eritilir. Kek ya da kurabiye bir kaba ufalanır. İçine çikolatalı krema ilave edilir ve yoğrulur. Buzdolabına kaldırılarak 2-3 saat kadar bekletilir.
Böylece şekil vermesi daha kolay olur. Birer kaseye kakao ve hindistan cevizi konur. Harcımız dan ceviz büyüklüğünde parçalar alınıp yuvarlanır ve kakao veya hindistan cevizine bulanıp tabağa dizilir.Tüm harcımız bitene kadar bu işleme devam edilir. Servis zamanına kadar dolapta bekletilir.
Bir fincan kahve yada çay ile afiyetle yenir.

13 Aralık 2013 Cuma

PUDİNGLİ PASTA





İyi akşamlar efendim. Yemek fırtınasında geldik 4. ve 5.günkü ödevimize.Tarifler ve yayınlar arka arkaya oldu ama olsun önemli olan yayınlamak, Yapılan lezzetler arşivde kalması değil mi?
4.gün: Ev halkını mutlu etmenin yolu.
5.gün: Aniden, akşam yemeğinde sonra size çaya geleceğiz diye gelen bir telefon ile hazırlanacak şip şak bir tarif.

Ev halkının en çok istediği ve görünce bayıldıkları tek lezzet bir dilim pastadır. Aslında pek tariflik bir şey de değil, fakat oldukça pratik olması yeter, ani misafirler için.

MALZEMELER 

1 ADET PASTAPAN ( TEK KATİ)
1 PAKET ÇİKOLATALI PUDİNG
2 SU BARDAĞI SÜT

KEKİ ISLATMAK İÇİN

1 ÇAY BARDAĞI SÜT
1 TALI KAŞIĞI ŞEKER

YAPILIŞI

Puding, paketin arkasındaki tarife göre pişirilir.
Ocaktan alını  kabuk tutmasını önlemek için ara sıra karıştırılarak soğutulur. 1 çay bardağı sütün için şeker eklenip karıştırılır. 
Pastapanın tek katı servis tabağına alınır. Şekerli süt ile ıslatılır. Üzerine soğuyan puding dökülüp üstü düzeltilerek dinlenmesi için dolaba kaldırılır.  Dolapta 1 saat dinlenen pastamız servise hazırdır.
Misafiriniz telefon açtığında hemen yapılabilecek bir pasta

19 Kasım 2013 Salı

ELMALI TOPLAR




İyi akşamlar efendim. Tüm dost ve takipçilerime sevgiler. Yeni bir hafta yeni umutlar, yeni heyecanlar. Hepimiz için güzel bir hafta olsun. Bugün haftanın ikinci günü ama olsun. Ben ancak fırsat bulabildim. 
Her akşam marketin önünden geçerken kapının önüne koydukları güzel güzel elmaları görünce almadan duramıyorum. Hal böyle olunca da evde bir elma fazlalığı ki görmelisiniz. Ben de bu güzelim elmaların bir kısmını yiyerek bir kısmını da kekler de ve pastalarda kullanarak değerlendirdim.
Bu gün sizlere elmalı toplar getirdim.
Girip çıkarken kaç tane ağzınıza attığınızı bilmiyorsunuz.




MALZEMELER

4 ADET ELMA
1,5 PAKET PETİTBEURE BİSKÜVİ
1 SU BARDAĞI KIRILMIŞ CEVİZ
1 YEMEK KAŞIĞI HİNDİSTAN CEVİZİ
1 YEMEK KAŞIĞI TARÇIN
2 YEMEK KAŞIĞI PUDRA ŞEKERİ

ÜST KAPLAMASI İÇİN

KAKAO
HİNDİSTAN CEVİZİ

YAPILIŞI

Öncelikle bisküvileri rondoda un halinde çekelim, elmaları rendeleyelim.Bir kabın içine rendelenmiş elma, bisküvi, pudra şekeri, ceviz, hindistan cevizi ve tarçını alarak yoğuralım Yoğurduğumuz harcımız dan  toplar yaparak ya kakaoya ya da hindistan cevizine bulayarak küçük kapsüllere koyup servis yapalım.
Lezzetli minik atıştırmalıklarımız hazır. 
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

29 Ekim 2013 Salı

MUZLU PASTA




Tüm dost ve takipçilerime kucak dolusu sevgiler. Bugün Cumhuriyetimizin 90,yılı, hepimize kutlu ve mutlu olsun.
Sizlere lezzetli bir pasta tarifi getirdim. Akşam çayının yanına yapıldı ve afiyetle yendi..




MALZEMELER

1 ADET PASTAPAN
2 ADET MUZ

KREMASI İÇİN

3 SU BARDAĞI SÜT
2 ÇAY BARDAĞI ŞEKER
2 YEMEK KAŞIĞI KAKAO
2 TATLI KAŞIĞI MISIR NİŞASTASI
1 YEMEK KAŞIĞI UN
1 ADET YUMURTA SARISI

KEKİ ISLATMAK İÇİN

1 FİNCAN SÜT
1 TALI KAŞIĞI ŞEKER

YAPILIŞI

Öncelikle kremayı pişirelim.Bunun için tüm malzemeyi bir tencerede karıştırıp ocağa alalım. Sürekli karıştırarak üzeri göz göz oluncaya kadar pişirelim. Üzerinin kabuk bağlamaması için ara sıra karıştıralım. Bir fincan sütün için 1 tatlı kaşığı şekeri koyup karıştıralım. Kekimizin ilk katını servis tabağına alıp şekerli süt ile ıslatalım. Üzerine kremadan sürüp muz dilimleri koyalım. 2.katı da ıslatıp kapatalım ve  kalan krema ile kekin üzerini ve her yerini sıvayalım. En üste de muz dilimleri ile süsleyip dolaba kaldıralım. 1-2 saat dinlenen pastamız servise hazır.
Aslında 1 gün sonra yense lezzetli daha güzel oluyor, fakat bizim evde böyle bir şey mümkün değil.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

29 Mayıs 2013 Çarşamba

PUDİNGLİ KOLAY PASTA



İyi akşamlar efendim. Tüm dost ve takipçilerime sımsıcak sevgiler ve saygılar.
Bugün sizlere, tatlı krizi tutan ev halkı için yapmış oluğum pastayı getirdim. Oldukça lezzetli ve bir o kadar da pratik.

MALZEMELER

1,5 PAKET ETİ BURÇAK BİSKÜVİ
100 GR MARGARİN
1 PAKET BİTTER ÇİKOLATALI PUDİNG
2,5 SU BARDAĞI SÜT
1 KASE ÇİLEK

YAPILIŞI

Öncelikle margarini eritelim. Margarin soğurken bisküvileri un haline gelene kadar robotta çekelim. Eriyen yağı bisküvilere ekleyerek karıştıralım. Servis tabağının üzerine kelepçeli kalıbın kelepçe kısmını koyup bisküvimizi iyice bastırarak çemberin içine yerleştirip  buzdolabına kaldıralım. Pudingi üzerindeki tarife göre pişirelim. Ara sıra karıştırarak biraz soğutalım. Çilekleri 5-6 adet üzeri için ayırıp geri kalan kısmını küçük küçük doğralayalım. Dolaptan aldığımız pasta altımızın üzerine doğradığımız çilekleri dizip üzerine pudingi boşaltıp biraz dışarıda beklettikten sonra buzdolabına kaldıralım. Buzdolabında 2-3 saat dinlenen pastamızın  üzerine ikiye böldüğümüz çileklerle süsleyip servis yapalım.
Bizim evin favori pastası oldu diyebilirim.
Akşam yemeğinden sonra yaptım, çaya yetişti:))
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

27 Eylül 2012 Perşembe

KEDİDİLLİ PASTA





Herkese iyi akşamlar efendim. Nasılsınız, afiyettesinizdir inşallah. Beni soracak olursanız her zaman ki gibi. Allah'a şükür iyiyim. Ev ve iş arası koşturmaca. Eve gidince yemek ve oğlumun ders telaşı derken, zaman akıp geçiyor. Halimden şikayetçi miyim. Hayır, yeter ki sağlık olsun. Ben her şeye yetişirim :))
Neyse lafı uzattım.
Bu pasta geçen akşam aniden telefon açarak çaya geleceğiz diyen arkadaşlarımız için yapılmıştır.
Arkadaşlarımız da gelirken CARTE DOR'un böğürtlenli ve kakaolu dondurmasını getirmişler.
Afiyetle ve muhabbetle yedik.

MALZEMELER

1 KİLO SÜT
1 ÇAY BARDAĞI UN
1 ÇAY BARDAĞI NİŞASTA
2 ÇAY BARDAĞI ŞEKER
1 PAKET VANİLYA
2 PAKET KEDİLİ BİSKÜVİ
1 KASE SÜT (BİSKÜVİLERİ ISLATMAK İÇİN)

YAPILIŞI

Süt, şeker, un ve nişasta tencereye alınarak karıştırır ve ocağa konur. Kaynayana kadar devamlı karıştırılarak pişirilir. Kaynayıp göz göz olunca 2-3 dakika daha pişirilerek ocaktan alınır. İçine 1 paket vanilya eklenerek mikserle 5 dakika çırpılır.
Borcama ıslatılarak bisküviler dizilir. Üzerine muhallebi dökülür. Muhallebi ve bisküviler bitene kadar işleme devam edilir.
Dışarıda oda sıcaklığına gelinceye kadar soğutup dolaba kaldırılır. 2-3 saat dinlenmesi iyi olur fakat benim pastam o kadar beklemedi.
Tadı ve kıvamı yerindeydi.
Dondurma ile de nefis bir ikili oldu.
Deneyecek olanlara afiyetler olsun.

6 Eylül 2012 Perşembe

ŞEFTALİLİ PARFE






Herkese merhabalar efendim.
Bu yaz buzluğumuzdan eksik olmayan bir diğer lezzet de parfeydi.
Sıcak yaz akşamlarında balkon keyfimize eşlik etti. Ya da hoş dost sohbetlerine.
Tüm yaz,  içerisine her türlü mevsim meyvesi girdi.
Bu sefer ki şeftalili.

MALZEMELER

1 PAKET KREM ŞANTİ
1 SU BARDAĞI SÜT
1 PAKET BİSKÜVİ (SİZ KIVAMA GÖRE AYARLAYABİLİRSİNİZ)
1 ADET ŞEFTALİ
2 TATLI KAŞIĞI PUDRA ŞEKERİ
1 ÇAY BARDAĞI DAMLA ÇİKOLATA

YAPILIŞI

1 su bardağı süt ile kremşantiyi hazırlıyoruz. Un haline getirmeden bisküvileri ufalıyoruz. Şeftaliye de küçük küpler halinde doğruyoruz. Krem şantinin içine önce bisküvileri ekleyip karıştırıyoruz. Daha sonra sırası ile
pudra şekerini, şeftaliyi ve damla çikolatayı ekleyerek karıştırıp silikon kalıba boşaltıyoruz. 1 gece buzlukta bekletiyoruz. Servisten 5 dakika önce dışarı çıkarıp kesilecek kıvama gelince dilimleyerek servis yapıyoruz
Benim parfe canavarı kızım buzdolabının önün de beklerken.:)) İlk lezzet testini kendisi yapacakmış.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

4 Eylül 2012 Salı

MOZAİK PASTA





Herkese merhabalar. Blogumla aramızdaki buzları çözme zamanı geldi ve hatta geçti. Artık daha sık güncelleme zamanı. Mevsimlerden sonbahar. Dışarısı sıcak ama gene de güzel hafif bir esinti var. Ben sonbaharı severim. Akşam üzeri esintisi ile parkta oturmayı, rüzgarın sesini dinlemeyi.
Aslında ben yaz çocuğuyum ama sonbahar benim için özeldir.
Size yaz boyunca sık sık yaptığım mozaik pastasını getirdim.
Bu tarifi Sevgili Sarı Mutfak Hande de görmüştüm.
Bütün bir yaz dolabımızdan eksik olmadı.

MALZEMELER

1 PAKET BİTTER ÇİKOLATALI PUDİNG
2,5 SU BARDAĞI SÜT
1 PAKET BİSKÜVİ
1 ÇAY BARDAĞI CEVİZ İÇİ
1  ÇAY BARDAĞI DAMLA ÇİKOLATA

YAPILIŞI

Pudingi 2,5 su bardağı süt ile arkasındaki  tarife göre pişiriyoruz. Pişen pudingi ara sıra karıştırarak üzeri kabuk tutmadan soğutuyoruz. Bisküvileri iyice un haline getirmeden ufalıyoruz. Soğuyan pudingin içine bisküvileri, ceviz içini, damla çikolatayı ekleyerek karıştırıyoruz ve silikon kalıba dökerek donduruyoruz. Servisten 5 dakika önce buzluktan alarak bekletiyoruz. Kesilecek kıvama geldiği zaman dilimleyerek servis yapıyoruz.
Bizim evin favori pastası diyebilirim. Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.









31 Mayıs 2012 Perşembe

ALMAN PASTASI

















Herkese iyi akşamlar. Her zaman ki gibi uzun bir ara. Her seferinde telafi edeceğim diyorum ama olmuyor.. Bakalım inşallah bundan sonra bu kadar uzun süre olmaz.
Denizli'de öyle değişken bir hava var ki. Sabah serin, öğlen biraz sıcak akşam üzeri bir rüzgar arkasından şakır şakır yağmur. Ben yağmuru çok severim. Arkasından bıraktığı toprak kokusu ve serinlik, harika. 1 ay sonra ay çok sıcak yandık demeye başlayacağız.
Bugün sizlere nefis bir Alman pastası getirdim.
Canım ne zamandır Alman pastası istiyordu. Şu pastaneden satılan üzeri bol pudra şekerli.
Hafta sonu misafirim gelecekti. Onlara yapmıştım Fakat son anda arayarak gelemeyeceklerini belirttiler. Pasta da bize kaldı. Afiyetle yedir. Netten tarif araştıracak pek vaktim yoktu. Ben de her zaman yaptığım pandispanya ve krema ile yaptım. Çok da güzel oldu.

MALZEMELER

3 ADET YUMURTA
3 KAHVE FİNCANI ŞEKER
3 KAHVE FİNCANI UN
2 YEMEK KAŞIĞI SIVI YAP
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA
3 YEMEK KAŞIĞI SICAK SU

KREMASI

3 SU BARDAĞI SÜT
2 ÇAY BARDAĞI UN
2 TATLI KAŞIĞI NİŞASTA
2 ÇAY BARDAĞI ŞEKER
1 PAKET VANİLYA
1 ADET YUMURTA SARISI

YAPILIŞI

Öncelikle pandispanyamızı hazırlıyoruz.yumurtaların sarılarını ve beyazlarını ayırıyoruz. Beyazlarını cam bir kase de şekerin yarısı ile kar gibi olana kadar çırpıyoruz. Sarılarını ise şekerin kalan kısmı ve sıcak su ile şeker eriyene kadar çırpıyoruz. İçne sıvı yağı ekleyip tekrar çırpıyoruz. Un, kabartma tozu ve vanilyayı brilikte eleyerek karışıma katıp tahta bir kaşık veya spatula ile karıştırıyoruz. En son yumurta aklarını da ekleyerek fazla söndürmeden karıştırarak yağlanmış ve unlanmış kelepçeli kalıba boşaltıyoruz. Önceden 175* ısıtılmış fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişiriyoruz. Pişen kekimizi kalıptan çıkarıp tel üzerinde soğutuyoruz.
Kekimiz soğurken biz kremamızı hazırlıyoruz.
Süt, un, şeker, nişasta ve yumurta sarısını sos tenceresinde karıştırıp ocağa alıyoruz.  Kaynayıncaya kadar karıştırarak pişiriyoruz. Kaynayınca 10 dakika daha pişirip ocağı kapatıyoruz. İçine vanilyayı ekleyip karıştıyoruz. Üzeri kabuk bağlamadan ara sıra karıştırarak kremamızı da soğutuyoruz.
Soğuyan kekimizi ortadan ikiye keserek, bir parçasını servis tabağına alarak üzerine kremamızı bolca sürüyoruz.Kremanın üzerine diğer kek parçasına kapatarak bolca pudra şekeri serpip servis yapıyoruz.
Tüm pastalar da olduğu ertesi tadı çok daha lezzetliydi.




7 Eylül 2010 Salı

MUZLU-DAMLA ÇİKOLATALI PASTA




Herkese güzel bir hafta diliyorum. Geçmiş Kandiliniz ve Kadir geceniz mübarek olsun. Allahım tekrarını göstersin.Malum bayrama sayılı günler kaldı. Her evde tatlı bir telaş var. Temizlikler ve bayram alışverişleri bitti. Tatlılar yapıldı. Ben temizliğimi hafta sonu bitirdim. Alışverişte tamam, sadece tatlı kaldı. Onu da arefe günü yapıcam.
Bu sene oğlumun doğum günü ramazana denk geldi. Büyük bir doğum günü yapamadık. Kızımda anne pasta yapalım iftardan sonra yeriz dedi.
Aslında bizim için yılın hemen hemen 6 ayı doğum günü. Oğlum ne zaman bir pasta yapsam hemen üzerine mum diker ve üfler. Bol bol doğum günü yapıyoruz:))

Pandispanyasının tarifi çok eski bir tarif. Ablamın tarifi. Eskiden bu kadar pandispanya tarifi yoktu. Ablam yağsız kek yapardı. Sünger kek de denirdi. Yağsız keki pandispanya olarak kullanırdı. Aklıma geldi. Ablamı aradım. O da uzun süredir yapmadığını ama hatırladığı kadarını söyledi. Lezzetli bir pandispanya oldu

PANDİSPANYA

3 ADET YUMURTA
3 FİNCAN UN
3 FİNCAN ŞEKER
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA
1 FİNCAN SICAK SU

ARA KREMASI
3 SU BARDAĞI SÜT
2 ÇAY BARDAĞI ŞEKER
1 ÇAY BARDAĞI UN
1 TATLI KAŞIĞI NİŞASTA
2 ADET YUMURTA SARISI
1 PAKET VANİLYA

ÜZERİ İÇİN
1 SU BARDAĞI SÜT
1 PAKET KREM ŞANTİ

1 ÇAY BARDAĞI SÜT (KEKİ ISLATMAK İÇİN)
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER

ARA SÜSLEMESİ İÇİN
1 ADET MUZ
1 ÇAY BARDAĞI DAMLA ÇİKOLATA

YAPILIŞI
1.- Öncelikle yumurta beyazlarını cam bir kasede katılaşana kadar çırıyoruz. Diğer taraftan yumurta sarıları, şeker ve bir fincan sıcak suyu şeker eriyene kadar çırpıyoruz. İçine un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ekleyip karıştırıyoruz. En son yumurta aklarını ekleyip söndürmeden karıştırarak yağlanmuş ve unlanmış kelepçeli kalıba döküyoruz.Önceden ısıtılmış 180* fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişriyoruz.

2. Kreması için süt,şeker, un, nişasta ve yumurta sarılarını sos tenceresinde karıştırıp ocağın üzerine koyuyoruz. Tel çırpıcı ile kaynayıp göz göz oluncaya kadar devamlı karıştararak pişiriyoruz. Ocaktan alıp içine 1 paket vanilyayı ekleyip 10 dakikda mikser ile çırpıp soğutuyoruz.

3.- 1 su bardağı süt ile krem şantiyi çırpıp dolaba kaldırıyoruz.
4.- Pişen pandispanyamızı ortadan ikiye kesiyoruz. Servis tabağına kalıbın kelepçesini koyup kekin ilk katını içine koyuyoruz ve şekerli süt ile ıslatıyoruz. Üzerine krema sürüp, dilimlenmiş muz ve damla çikolata serpip tekrar krema döküyoruz. İkinci katı kapatıp süt ile ıslatıyoruz. Bu şekilde buzdolabnda 1 saat kadar bekletiyoruz. Sürenin sonunda kelepçeyi çıkarıp pastamızı krem şanti ile sıvıyoruz. Benim üst sıvamam pek düzgün olmadı.

Lezzetli hoş bir pasta oldu

Pandispanyayı bir gün önceden pişirdim. Kek kendini toparlıyor ve katlara ayırması daha kolay oluyor.

Yanına da tuzlu kurabiye yaptım. İftardan sonra çayla beraber oğluşumum doüum gününü kutladık. Canım tekrar doğum günün kutlu olsun bir tanem.



30 Ağustos 2009 Pazar

DOĞUM GÜNÜ PASTASI


Herkese iyi akşamlar. Bugün pazar ve tatil olmasına rağmen. İnanın ben daha yeni oturdum. Sabah saat 10.00 gibi ayağımın üstüne bir kalktım kalkış o kalkış. 10 gündür İzmir'den eltimler vardı. Sabah onları yolcu ettik. Onlar gidince temizliğin başına geçti. Bu arada oğlumun eziyeti, yemek derken ancak oturmaya vaktim oldu. Neyse ki bunlar güzel telaşlar. Allahım hastalık vermesin yeter ki. Yengesi ve amcası ile birlikte kızım da gitti. Kızımın gitmesi bana çok zor geldi. Hele ki oğluma. Onlar gittiğinden beri ablam ne zaman gelecek hadi yanına gidelim diye söyleniyor. Zaten bugünkü eziyeti de ablasının olmamasından. Bu yaz oğlum ablasına çok alıştı. Devamlı peşinde. Ben bazen iki kardeş çok eziyet ettiler mi hadi 2-3 günlüğüne anneannenize gidin derdim. Ama Handenur gidince çok zor oldu. Hatta onları yolcu ettikten sonra hem mutfağı topladım hem de ağladım. Eşim yanıma gelip "ne o kızını mı özledin?" diye benimle dalga geçti. Allahım hiç kimseyi evletlarından ayırmasın. Sonuçta kızım 10-15 gün sonra dönecek. Bunu biliyorum ama gene de zor oldu benim için.
Neyse bugün biraz duygusalım. 10 gün önce oğlumun doğum günü pastasını yayınlamıştım ama tarif vermeğe fırsat olmamıştı. İşte tarif. Yaptığım pastaların pandispanyası Sevgili Müge'nin (Hünerli Bayanlar) yoğurtlu sade pandispanyasıdır. Tarif kesin bir tarif. Sağolsun Müge bir ara pandispanya ve kremalar dosyası yayınlamıştı. O günden sonra hep onun pandispanya tarifini uyguluyorum. Teşekkür ederim Müge. Sayende çok hoş ve güzel bir pandispanya dosyasına sahip olduk. Müge'nin sitesinde detaylı olarak tarif var ama ben de arşivimde bulunması için yazıyorum.
FINDIKLI YAŞ PASTA

PANDİSPANYA
4 ADET YUMURTA
4 TÜRK KAHVESİ FİNCANI TOZ ŞEKER
4 TÜRK KAHVESİ FİNCANI UN
1 TÜRK KAHVESİ FİNCANI YOĞURT
2 YEMEK KAŞIĞI SIVIYAĞ
3 YEMEK KAŞIĞI KAYNAR SU
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA
1,5 SU BARDAĞI FINDIK
ARA KREMA
3 SU BARDAĞI SÜT
2 ÇAY BARDAĞI ŞEKER
1 YEMEK KAŞIĞI UN
2 TATLI KAŞIĞI MISIR NİŞASTASI
2 YEMEK KAŞIĞI KAKAO
2 ADET YUMURTA SARISI

ÜZERİ İÇİN
1 PAKET KREM ŞANTİ
1 SU BARDAĞI SÜT

YAPILIŞI
Öncelikle yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.Şekerin yarısını da ekleyip şeker eriyinceye kadar çırpmaya devam ediyoruz. Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar çırpıyoruz. Şeker eriyince yağı ve yoğurdu ekleyip çok az daha çırpıyoruz. Toz malzemeleri birlikte eleyip yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpıp yağlanmış ve unlanmış kalıbımıza dökerek önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişiriyoruz.
Kekimiz pişerken ara kremamızı hazırlıyoruz.
Süt, şeker, un, nişasta, kakao ve yumurtayı küçük bir tencereye koyup orta ateşte sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Pişen kremamızı kabuk tutmaması için ara ara karıştırarak soğutuyoruz.
Krem şantiyi 1 bardak soğuk süt ile çırpıp dolaba kaldırıyoruz.
Pişip soğuyan kekimizi kalıptan çıkarıyoruz. (Aslında pandispanyayı bir gün önceden hazırlamak daha iyi ama benim vaktim yoktu. Herşeyini aynı gün hazırladım). Kekimizi ortadan 2'ye kesiyoruz. Yoğurtlu pandispanya kendinden nemli olduğu için ben keki ıslatmadım.Ara kremamızı sürüyoruz. Üzerine irice parçaladığımız fındıkları serperek 2.katını üstüne kapatıyoruz. Dolapta bekleyen krem şantiyi karıştırıp; birazını üzerini süslemek için ayırıp pastamızı krem şanti ile kaplıyoruz. Kalan krem şanti ile süsleyip toz haline getirdiğiz fındığı üzerine serperek buzdolabına kaldırıyoruz. Ben üzerine kaplamayı pek düzgün yapamadım. Neyse zamanla alışırım herhalde. Pastayı bir gün önceden hazırlayıp ertesi gün yedik. Tadı gerçekten güzeldi. Yiyenler tarafından çok beğenildi.Artık kendim pasta yapmaya başladğımdan beri dışarıdan pasta almıyorum. Serde blogculukta var ya :)) Yeni bir tarif deneyip hemen blogda yayınlanmalı değil mi? :))

6 Temmuz 2009 Pazartesi

HAŞHAŞLI KEK

HAŞHAŞLI KEKİMİZ
CAN YOLDAŞIM YELDA'DAN GELEN DOĞUM GÜNÜ HEDİYELERİM

  • Herkese iyi akşamlar. Evdeki pc nihayet servisten geldi. Pc'nin serviste olduğu süre içinde ara sıra da olsa işyerindeki bilgisayardan güncellemeye çalıştım.Ama evdeki gibi rahat olmuyor. Pc evdeyken kıymetini bilmiyorduk. Gidince anladık. :) Aslında her şey öyle değilmi. Bir çok şeyin kıymetini onu kaybedince anlıyoruz. Bu geçen zaman içinde neler yaptım. Öncelikle doğum günümü kutladım. Doğum günümü kutlayan tüm arkadaşlarıma bir kez daha teşekkür ederim. Çok sevdiğim, can yoldaşım, arkadaşım, dostum, kardeşim gibi gördüğüm arkadaşımdan Yelda'dan (kendisinin çok hoş bir hobi blogu var) doğum günü hediyelerim geldi. O kadar mutlu oldum ki. Mutluluğumu anlatacak kelime bulamıyorum. Canım kuzenim Yeşim de benim için bir doğum günü pastası yapmış. Pastası çok hafif ve lezzetli olmuştu.
    Sıra geldi tarife.

MALZEMELER
3 VEYA 4 ADET YUMURTA

1 SU BARDAĞI ŞEKER

1 SU BARDAĞI İRMİK

1 SU BARDAĞI HAŞHAŞ

1 ÇAY BARDAĞI YAĞ

1 SU BARDAĞI UN

ŞERBETİ

1 SU BARDAĞI SU

1 SU BARDAĞI ŞEKER

1-2 DAMLA LİMON

ÜZERİNE

1 PAKETKREM ŞANTİ

1 SU BARDAĞI SÜT

YAPILIŞI:

Keki pişirmeden önce şerbetimizi hazırlıyoruz. 1 su bardağı şeker ile 1 su bardağı suyu kaynatıyoruz. Kaynamaya başlayınca içine 1-2 damla limon sıkıp 5 dakida daha kaynatıp ocağı kapatıp soğumaya bırakıyoruz.Şerbetimiz soğurken; yumurta ile şekeri beyazlaşana kadar çırpıyoruz. İçine yağını ekliyoruz. Diğer kuru malzemeleri birlikte karıştırıp sıvı malzemeye ekleyerek yağlanmış borcama döküyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kürdan testi temiz çıkına kadar pişiriyoruz. Pişen kekimizi fırında çıkarıp soğumuş olan şerbetimizi kekimizin her yerine eşit bir şekilde döküp kekin şerbeti çekmesini bekliyoruz. Burada kek sıcak şerbet soğuk olacak.Kekimize şerbetini döktükten sonra 1 bardak süt ile 1 paket krem şantiyi hazırlıyoruz. Kekin üzerine sürüyoruz.

Bizim evde severek yenilen bir tatlı, pasta. Hem şerbetli tatlı hemde krem şantili pasta gibi. Hafif bir pasta oluyor.

Herkese afiyet olsun. Bir gün önceden yapıldığı zaman tadı daha da lezzetli oluyor.Çocuların acelesinden dilimlenmş halini bile çekmeyi unutmuşuz.

28 Kasım 2008 Cuma

BİSKÜVİLİ PASTA




Dün akşam yemekten sonra kızım hemen odasına girdi. Bugün sınavı varmış. Oğlum ablasına rahat vermiyor. Kapıyı aç bende gircem, kalem ver, kağıt ver diye.Hem ağlıyor hem de ablasından bir şeyler istiyor. Ben de mutfağı toparlıyorum. Baktım olacak gibi değil. Oğluma hadi gel pasta yapalım dedim tamam dedi. Sandalyesini aldı geldi yanıma. Hem oğluma söyledim hem de ne yapacağımı düşünmeye başladım.Baktım çekmecede bisküviler var. Bisküvili pasta yapmaya karar verdik. Ben genelde hazır pudingten yapardım. Serde blogculuk var ya kendi yaptığım krema olacak ya. Başladım ondan şundan derken ortaya güzel bir krema çıktı.
Bu sayede oğlumda eğlenmiş oldu en azından ablasını rahatsız etmedi. Benimle pasta yapıyor arada bir de televizyon da bez bebeğe bakıyor. Çocukları oyalamak zor iş vesselam.

MALZEMELER
1KİLO SÜT
1 SU BARDAĞI ŞEKER
YARIM SU BARDAĞI UN
YARIM SU BARDAĞI NİŞASTA
1 PAKET VANİLYA
1 TATLI KAŞIĞI HİNDİSTAN CEVİZİ
1 TATLI KAŞIĞINDAN AZ TEREYAĞI

YAPILIŞI

Süt, un, nişasta ve şekeri tencerede karıştırıp tencereye ocağa koyuyoruz.Karıştırarak koyu muhallebi kıvamında oluncaya kadar pişiriyoruz. Pişen muhallebimizi ocaktan alıp içine hindistan cevizini, vanilyayı ve tereyağını ekleyip çırpıyoruz. Islattığımız borcama bisküvilerimizi diziyoruz.Üzerine muhallebi döküyoruz. Bisküvüler bitene kadar işleme devam ediyoruz. Biraz soğuduktan sonra buzdolabına kaldırıyoruz. Servis yaparken ben üzerine hindistan cevizi ve kakao serptim.


Tadı güzel olmuştu.Çocukların hadi yiyelim demelerinde tepsideki görüntüsünü çekmeyi unutmuşum.