TURTALAR etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
TURTALAR etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

2 Ocak 2012 Pazartesi

VİŞNELİ TRUFF




Herkese iyi akşamlar diliyorum. Bir yılı daha acısı ve tatlısı ile geride bıraktık. Hoşgeldin 2012. İnşallah bana, aileme ve herkese sağlık, mutluluk, huzur ve başarı getirirsin. 2011'de yaşadığımız üzücü olaylar inşallah bu sene olmaz.
Ben de küçük bir 2011 muhasebesi yaptım. Gerçekleştirmek isteğim şeyleri, gerçekleştirebildiklerimi ve gerçekleştiremediklerimi döktüm. 2012'ye devir olanları hesapladım. Bana çok iyi geldi bu muhasebe.
Neyse yılın 2. gününe ve haftanın ilk gününe tatlı başlayalım ve tüm haftayı tatlı tadında bitirelim.
Vişneli Truff tarifini sevgili Sarı Mutfak Hande den aldım. Buradan Handeye tarifi için teşekkür ediyorum.
 Misafirlerim çok beğendiler.
Ertesi akşam gelen misafirlerime de  kahvenin yanında ikram ettim.

MALZEMELER

1,5 PAKET PETİBÖR BİSKÜVİ
1 PAKET VİŞNE SUYU (200 ML KÜÇÜK KUTU)
2 YEMEK KAŞIĞI KAKAO
100 GR KADAR ERİMİŞ MARGARİN
3 YEMEK KAŞIĞI HİNDİSTAN CEVİZİ
1 PAKET VANİLYA
3 YEMEK KAŞIĞI PUDRA ŞEKERİ
1 ÇAY BARDAĞI İRİ KIYILMIŞ FINDIK.

YAPLILIŞI

Bisküviler rondoda un haline getirilir. İçine hindistan cevizi hariç malzemeler katılarak yoğurulur. Eğer  cıvık olursa biraz daha bisküvi ilavesi yapılır. Ele yapışmayacak hale gelince küçük parçalar alınarak elinizle yuvarlanır ve hindistan cevizine bulanarak servis tabağına dizilir. Servis zamanına kadar buzdolabında bekletilir.


12 Aralık 2008 Cuma

ELMALI TURTA


Herkesin geçmiş Kurban Bayramı mübarek olsun. Allan c.c. sağlıkla, mutlulukla ve sevdiklerimizle daha çok bayramlar göstersin. Sevgili Tijen'in dediği gibi bayram rehavetine kapılıp blogumu bir haftadır güncelleyemedim. Ama boş da durmadım. Blogum için güzel tatlar ve tarifler denedim.
Bayramımız çok güzel geçti. İzmir den eltim geldi. Onlarla beraber hoşça vakit geçirdik. İlk iki gün hareketliydi; son iki gün ise biraz dinlendim biraz evimle ilgilendim. Eltimleri de bugün yolcu ediyoruz. Güle güle gitsinler Allah c.c. sağ salim evlerine varmak nasip etsin. Bayramın son günü çayın yanına bir şeyler yapalım dedik. Eltim Melek arkadaşından elmalı turta tarifi almış. Melek turta yaptı bende tuzlu kurabiye yaptım. Akşam çayına güzel sohbet eşliğin pastalarımızı yedik.

MALZEMELER
1 SU BARDAĞI ŞEKER
2 ADET YUMURTA
YARIM SU BARDAĞI ERİMİŞ MARGARİN
1 PAKET KABARTMA TOZU
ALABİLDİĞİ KADAR UN

ÜZERİ İÇİN
3 ADET ELMA (RENDELENECEK)
1 SU BARDAĞI ŞEKER
CEVİZ, FINDIK VE TARÇIN
PUDRA ŞEKERİ
YAPILIŞI
Öncelikle üzeri için 3 adet elmamızı rendeleyip 1 su bardağı şeker ile pişiriyoruz. Elmalar suyunu çekip pişince içine kırmış olduğumuz ceviz ve fındık parçaları ile tarçının ilave edip soğumasını bekliyoruz. Biz üst harcının içine hoş koku vermesi için vanilya da ekledik. Harcımız soğurken hamurunu hazırladık. Tüm malzemeleri karıştırp yumuşak bir hamur yaptık. Hamurdan turtamızın üzerine rendelemek için avuç içi kadar bir parça ayırıp donması için buzluğa kaldırdık. Kalan hamurumuzu turta kalıbımıza güzelce yaydık. Üzerine elmalı harcımızı döküp; en üstüne de ayırmış olduğumuz hamurumuzu da rendeyip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirdik. Piştikten sonra ilk sıcaklığı çıkınca üzerine bolca pudra şekeri serperek servis yapabiliriz. Kahvenin yanına çok yakışıyor.