KURABİYELER etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
KURABİYELER etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

24 Mayıs 2016 Salı

SUSAMLI KURABİYE




Herkese iyi akşamlar efendim. Bizim evde çay veya kahve pek boş içilemiyor. Bu yüzden de evde mutlaka bir şeyler bulundurmaya çalışıyorum.Kek, kurabiye veya poğaça. Yapıp masanın üzerine koyuyorum. Eşim işe giderken, oğlum da okula giderken bir bardak çay ile yiyorlar. Ama ben de masamın üzerindeki kutunun boş durmasını sevmiyorum. Ani gelen misafir içinde iyi oluyor. 

Sizlerde de oluyor mu acaba zaman zaman mutfağa girip bir kaç çeşit pasta yapıp çıktığınız. Benim oluyor. Hatta ev halkı coştun gene derler :)) Fırın ısınmışken şunu da yapayım bunu da yapayım diye.
Yine böyle bir akşamda minik tuzlu kurabiyenin arkasından bu kurabiyeleri de yaptım.
Tarifini Sevgili Cafe Portakal Bahar'dan aldım. Nefis kıyır kıyır bir kurabiye oldu. Tam benlik yani. Çayımıza harika bir eşlikçi.
Tarifte hiç bir değişiklik yapmadım. Olduğu gibi yaptım.
Denemeniz dileği ile afiyetler olsun






MALZEMELER
  • 125 GR MARGARİN (ODA ISISINDA)
  • YARIM SU BARDAĞI SIVI YAĞ
  • 1 TÜRK KAHVESİ FİNCANI BUĞDAY NİŞASTASI
  • 1 YUMURTA SARISI (BEYAZI ÜZERİ İÇİN AYRILACAK)
  • YARIM SU BARDAĞI PUDRAŞEKERİ
  • 1 PAKET VANİLYA
  • YARIM PAKET KABARTMA TOZU
  • 3 SU BARDAĞI UN

ÜZERİ İÇİN 1 YUMURTA BEYAZI VE 1 KASE KAVRULMUŞ SUSAM

YAPILIŞI
  • Öncelikle 1 kase susamı devamlı karıştırarak kavurun ve soğuması için kenara alın
  • Derin bir kaba  margarin,pudra şekeri ve yumurta sarısını alın ve yoğurun.
  • İçerisine sıvı yağ,vanilya,kabartma tozu ve nişastayı ekleyip kontrollü olarak un ilavesi ile
  • yumuşak bir hamur hazırlayın
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar  koparıp yuvarlayın.
  • Önce yumurta akına sonrada her yerini susama bulayarak yağlı kağıt serili tepsiye dizin ve 
  • 170 dereceli fırında hafif kızarana kadar pişirin.

1 Kasım 2014 Cumartesi

TARÇINLI MİNİK KURABİYE



İyi akşamlar efendim. Yarın pazar, herkese güzel bir hafta sonu diliyorum.
Sizlere lezzet mi lezzetli bir kurabiye getirdim.
Pazar günkü kahve keyfinize eşlik etsin diye.

MALZEMELER

1 PAKET MARGARİN
1 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 ADET YUMURTA
1 SU BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ
2 SU BARDAĞI MISIR NİŞASTASI
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA
ALDIĞI KADAR UN

ÜZERİ İÇİN
2 YEMEK KAŞIĞI PUDRA ŞEKERİ
2 YEMEK KAŞIĞI TARÇIN

YAPILIŞI

Margarin, sıvı yağ, pudra şekeri bir kap içinde karıştırılır. Nişasta, kabartma tozu ve vanilya eklenerek yoğrulur. Kontrollü olarak un ilavesi ile kulak memesi kıvamında bir hamur yoğrulur. Hamurdan küçük parçalar alınarak yuvarlanır ve yağılı kağıt serili tepsiye dizilir.
Önceden ısıtılmış 180*'lik fırında 15 dakika kadar pişirilir.
Pişen kurabiyelerin üzerine pudra şekeri-tarçın karışımından bolca dökülür.
Bu kurabiyeleri mutfakta masanın üzerine koyun. Girip çıkarken ağzınız birer tane atın. 
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun. 

22 Mart 2014 Cumartesi

BROWNİ KURABİYE


Merhabalar efendim. Bugün hafta sonu. Hepimiz için güzel bir hafta sonu olsun. Dışarıda da hava çok güzel. Tam bir bahar havası. 
Bugün yine bir kurabiye tarifi daha getirdim. Browni Kurabiye nam-ı diğer ıslak kurabiye. Bu kurabiyenin tarifini Sevgili Tümay'dan almıştım. Uzun zamandır da yaparım, fakat her yaptığım da resimleyemeden bitiyor. En sonunda önce fotoğraf çektim sonra ikram ettim.:))


MALZEMELER

1 PAKET MARGARİN
2 ADET YUMURTA
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
2 KAHVE FİNCANI ŞEKER
1 PAKET KAKAO
1 PAKET VANİLYA
1 PAKET KABARTMA TOZU
ALDIĞI KADAR UN
Şerbeti için;
1 SU BARDAĞI SÜT
1 SU BARDAĞI ŞEKER


YAPILIŞI

Kurabiye için tüm malzemeleri bir yoğurma kabına koyup karıştırın. Kontrollü un ilavesi ile ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun. Hamurdan ceviz büyüklüğüne parçalar alıp yuvarlayarak yağlı kağıt serili tepsiye dizin. 170*'lik önceden ısıtılmış fırında 10-12 dakika pişirin.
Kurabiyeler pişerken şerbeti için süt ve şekeri çırpıcı ile şeker eriyene kadar karıştırın. Süt kesinlikle sıcak olmayacak.
Pişen kurabiyelerimizi sıcak iken soğuk süt şerbetine batırıp saklama kabına dizelim. Tüm kurabiyeler bitene kadar bu işleme devam edelim. Artan şerbeti de kurabiyelerin üzerine dökün.
Ilıyınca isteğiniz şekilde üstlerini süsleyerek servis yapın.
İsterseniz ılıyınca saklama kabı ile buzdolabında saklayabilirsiniz.


25 Şubat 2014 Salı

TARÇINLI KURABİYE


İyi akşamlar efendim. Bugün dışarıda soğuk bir hava var.Sabahtan yağmur yağdı; ama tam anlamıyla istediğimiz gibi şöyle şakır şakır yağmur yağmadı. Yağdı ve dindi. İnşallah bir kaç gün daha yağar.
Yine bir kurabiye tarifi daha.
Daha önce de söylemiştim. Kurabiye kutumun boş kalmasına dayanamıyorum:))

MALZEMELER

1 PAKET MARGARİN (ODA ISISINDA)
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
1 SU BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ
1 ADET YUMURTA
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET DAMLA SAKIZLI VANİLYA
2 YEMEK KAŞIĞI TARÇIN
1 SU BARDAĞI NİŞASTA
ALABİLDİĞİ KADAR UN


YAPILIŞI

Öncelikle margarin, sıvı yağ, pudra şekeri, yumurta ve tarçın bir kapta karıştırılır. Üzerine un, nişasta, kabartma tozu ve vanilya eklenerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur hazırlanır. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak yuvarlanır ve yağlı kağıt serili tepsiye dizilir. Önceden ısıtılmış 180*'lik fırında pişirilir.
Yanında tavşan kanı bir bardak çay ile mükemmel ikili.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

Not: Dr Oetker'in damla sakızlı vanilyası çok güzel. Tadı ve kokusu oldukça baskın. Miss gibi damla sakızı. Denemek isterseniz

13 Aralık 2013 Cuma

SUSAMLI KURABİYE VE KIŞ ÇAYI







İyi akşamlar efendim. Tüm dost ve takipçilerime kucak dolusu sevgiler. Cumanız mübarek olsun. Allah'ım ettiğimiz duaları ve yaptığımız ibadetleri kabul eylesin. Aminnn. Dışarıda buz gibi bir hava var. Aslında buz gibisi az, tam dondurucu bir hava.İnsan dışarıya çıkmaya korkuyor. Denizli'de yağmur veya kar yok ama soğuğu yeter. Buradaki soğuk insanın yüzünü keser.
Neyse gelelim içimizi ısıtacak sıcacık tariflere.
Sevgili Miss gibi Zerrinimin düzenlediği yemek fırtınası etkinliğine katıldım ve bugün 6.gün ama ben ancak 2 ve 3.gün tariflerini yazabiliyorum.  Zerrinim beni affet.Tarifler hazır fakat benim yazmak için ancak vaktim oldu. Evde bilgisayar da olmayınca.

2.GÜN ÖDEVİMİZ: Dışarıda yağmurlu bir hava var, elinize kitabınıza almışsınız.Bunun en iyi eşlikçisi.

Hadi hep beraber hayal kuralım.(Ben yağmur yağarken hep evde olmayı isterim. Ama hiç olmamıştır. İnşallah emekli olunca olur :)) ne kaldı ki benim emekliliğime şunun şurasında).
Camın önünde sallanan sandalyem, dışarıda şakır şakır yağmur yağıyor ve ben hem yağmuru seyrediyorum hem de en sevdiğim kitabı okuyorum. Tabii ki bana eşlik eden bir fincan kış çayım ve 1-2 adet kurabiye.

İşte tarifler......




SUSAMLI KURABİYE

MALZEMELER

1 ADET YUMURTA (SARISI İÇİNE BEYAZI ÜSTÜNE)
1 ÇAY BARDAĞI ŞEKER
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
1 PAKET MARGARİN (BEN SANA HAMUR İŞİ KULLANDIM. ÇOK LEZZETLİ OLDU)
1 ÇAY KAŞIĞI TUZ
1 PAKET KABARTMA TOZU
ALDIĞI KADAR UN

ÜSTÜ İÇİN
1 KASE SUSAM

YAPILIŞI

Yumurta sarısı, sıvı yağ, şeker, margarin, tuz  karıştırılır. İçine un ve kabartma tozu eklenerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur hazırlanır. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak yuvarlanır önce yumurta akına sonra da susama bulanarak yağlı kağıt serili tepsiye dizilir. Önceden ısıtılmış fırında üstü ve altı kızarana kadar pişirilir.

KIŞ ÇAYI İÇİN




Elma kurusu, portakal  kabuğu, armut kurusu,  hibiskus, kuşburnu, tarçın karıştırılır(ben bu karışımı iş yerimin yakındaki aktardan alıyorum.) Çaydanlığın içine kişi sayısına göre 1 çay kaşığı karışım konur. Üzerine su eklenerek bir taşım kaynatılır. Kaynayan çayımız 1-2 dakika dinlendirildikten sonra servis edilir.

Kitabım, kurabiyem, çayım ve ben.






9 Kasım 2013 Cumartesi

TAHİNLİ PEKMEZLİ KURABİYE




İyi akşamlar. Tüm dostlarıma sımsıcak sevgilerimi gönderiyorum. Hepimiz için güzel bir hafta sonu olsun.
Bugün sizlere bir kurabiye tarifi daha getirdim
Evde kurabiye kutumun boş kalmasına dayanamıyorum. Çayımın, kahvemin hatta çocuklarıma bir bardak süt ile eşlik ediyor. Çayın veya kahvenin yanında ağzımı tatlandırması için bir tane bile yetiyor.Bu yüzden ben de sık sık kurabiye yapıyorum.
Bu seferki tahinli ve pekmezli. Yerken ki ağızda bıraktığı lezzet ve kokusu gerçekten çok hoş.
Çocuklarımız için de oldukça faydalı. Hem pekmez hem de tahin.Okuldan gelince bir bardak süt ile güzel bir öğün.




MALZEMELER

2 ADET YUMURTA (BİRİNİN SARISI AYRILACAK)
125 GR MARGARİN
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
1,5 ÇAY BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ
1 ÇAY BARDAĞI PEKMEZ
1 ÇAY BARDAĞI TAHİN
1 PAKET KABARTMA TOZU
1,5 ÇAY BARDAĞI NİŞASTA
ALDIĞI KADAR UN

YAPILIŞI

Öncelikle 1 yumurta+t yumurta beyazı, margarin, sıvı yağ, tahin, pekmez, pudra şekeri çırpıcı ile karıştırılır. İçine nişasta ve kabartma tozu eklenerek kontrollü un ilavesi ile kulak memesi kıvamında bir hamur yoğrulur. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak yuvarlanır ve yağlı kağıt serili tepsiye dizilir. Üzerine sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürülerek önceden ısıtılmış 180*'lik fırında üstü ve altı kızarana kadar pişirilir

Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

6 Eylül 2013 Cuma

GİRİT KURABİYESİ




Tüm dost ve takipçilerime kucak dolusu sevgiler. Cumalarınız mübarek olsun. Allah'ım ettiğimiz duaları, yaptığımız ibadetleri kabul eylesin. Amin. 
Bizim mutfaktan, yeniden kurabiyeler kokuları yükselmeye başladı.
Bugün sizlere Girit kurabiyesi getirdim. İçinde kuru üzüm var. Tarif pak maya hamur kabartma tozu paketinden.
Üzümlü kurabiyeyi sevenler bu lezzetli de sevecektir.



MALZEMELER

2 ADET YUMURTA (BİRİNİN BEYAZI  AYRILACAK)
1/2 SU BARDAĞI SÜT
1 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 SU BARDAĞI ŞEKER
1 SU BARDAĞI KURU ÜZÜM
1 PAKET KABARTMA TOZU
1/2 ÇAY KAŞIĞI TARÇIN
3,5-4 SU BARDAĞI UN

ÜZERİ İÇİN
SUSAM, ÇÖREK OTU VEYA DÖVÜLMÜŞ CEVİZ. (BEN SUSAM KULLANDIM)

YAPILIŞI

Öncelikle 1 yumurta ve 1 yumurta sarısı, sıvı yağ, şeker ve süt çırpıcı ile çırpılır. Kuru üzüm ve tarçın eklenerek tekrar çırpılır. İçine kabartma tozu ve un eklenerek (unu ölçülü kullanın) ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğrulur Hamurdan 2 ceviz büyüklüğü kadar parça alınıp yuvarlanarak önce yumurta akına sonra da susama batırılarak tepsiye dizilir. Önceden ısıtılmış 180*'lik fırında altı ve üstü kızarana kadar pişirilir.
Lezzetli bir kurabiye oldu. 1 bardak çay veya 1 bardak meyve suyunun yanında iyi bir eşlikçi
Deneyecek olanlara afiyetler olsun.


15 Temmuz 2013 Pazartesi

TAHİNLİ SUSAMLI KURABİYE


Günaydınlar efendim. Herkese güzel, huzurlu, sağlıklı ve bol kazançlı bir hafta diliyorum.
Bugün sizlere davet soframda ki tahinli kurabiye tarifini getirdim.
Bu tarifi ablam mutfağımız programından almış. Daha denemedim nasıl olur bilmem dedi. Ben de, ben denerim dedim. Gerçekten oldukça lezzetli ve ağızda dağılan kurabiyeler.

MALZEMELER

1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
1/2 PAKET MARGARİN
4 YEMEK KAŞIĞI PUDRA ŞEKERİ
4 YEMEK KAŞIĞI TAHİN
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 ADET YUMURTA (SARISI İÇİNE BEYAZI ÜSTÜNE)
ALDIĞI KADAR UN

ÜZERİ İÇİN

1 KASE SUSAM

YAPILIŞI

Öncelikle pudra şekeri, tahin, yağlar ve yumurta sarısı bir kabın içinde karıştırılır. Üzerine kontrollü bir şekilde un ilavesi yapılarak hamur yoğrulur. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alınıp çiğ köfte şekli verilerek önce yumurta akına sonra susama batırılarak önceden ısıtılmış 180*'lik fırında pişirilir.
Kurabiyeleri soğumadan tepsiden almayın dağılıyor
Yanında bir bardak çay ya da buz gibi bir meyve suyu ile nefis oluyor.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

1 Haziran 2013 Cumartesi

ŞEKERLİ KURABİYE



Tüm dost ve takipçilerime sımsıcacık sevgilerimi gönderiyorum. Herkese güzel, mutlu bir hafta sonu diliyorum. .
Bir kurabiye tarifi daha.:)) Bu evde kurabiyeden başka bir şey pişmiyor diyenleriniz olabilir. Her şey pişiyor da kurabiye daha çok pişiyor. Hafta sonuna denemeyi planladığım yeni lezzetler var.

MALZEMELER

1 PAKET MARGARİN (ODA ISISINDA)
2 ADET YUMURTA (BİR YUMURTA BEYAZINI ÜZERİ İÇİN AYIR)
9 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
2 PAKET KABARTMA TOZU
ALDIĞI KADAR UN

ÜZERİ İÇİN
ŞEKER

YAPILIŞI

Öncelikle margarin, yumurta+yumurta sarısı, şeker ve sıvı yağ karıştırılır. İçine kabartma tozu ve kontrollü olarak un ilavesi yapılarak ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğrulur. Fırın tepsisine yağlı kağıt serilir. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alınarak yuvarlanır önce yumurta akına sonra da şekere batırılarak tepsiye dizilir. Önceden ısıtılmış fırında altı ve üstü kızarana adar pişirilir.
Oldukça lezzetli bir kurabiye.
Ben geçen hafta içinde 2 sefer yaptım:))
Deneyecek olanlara afiyetler olsun.


23 Mayıs 2013 Perşembe

CEVİZLİ KURABİYE





Herkese merhabalar efendim. Tüm takipçilerime kucak dolusu sevgi ve saygılarımı gönderiyorum.
Bugün sizlere yine, lezzetli bir kurabiye tarifi getirdim.  Bu aralar bizim evin mutfağından kurabiye eksik olmuyor. Çayımızın yanına veya bana ve eşime sabah kahvaltısında eşlik ediyor.


MALZEMELER

1 PAKET MARGARİN
2 ADET YUMURTA (BİR ADET YUMURTA BEYAZINI AYIRIN)
2 ÇAY BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 ÇAY BARDAĞI UN GİBİ ÇEKİLMİŞ CEVİZ
1 ÇAY BARDAĞI İRİ OLARAK PARÇALANMIŞ CEVİZ (ÜSTÜ İÇİN)
ALABİLDİĞİ KADAR UN

YAPILIŞI

Margarin, yumurta, şeker iyice karıştırılır. İçine un haline getirilmiş ceviz, kabartma tozu eklenip karıştır.. Ölçülü olarak un ilavesi yapılarak ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğrulur. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alınarak yuvarlanır önce yumurta akına sonra cevize bulanarak yağlı kağıt serili tepsiye dizilerek önceden ısıtılmış 180*'lik fırında pişirilir.
Tavşanı kanı demlenmiş bir bardak çay ile nefis oluyor.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

10 Mayıs 2013 Cuma

UN KURABİYESİ




Tüm dost ve takipçilerime kucak dolusu sevgiler. Neredeyse 1 aydır buralara uzaktaydım. Hepinizi ve blogumu çok özledim. İşlerim çok yoğundu. Ara sıra da olsa arkadaşlarımı gezip neler yaptıklarına bakıyordum ama kendi blogum için bir şeyler yapamadım. Neyse kaldığım yerden devam.
Sizlere çayın, kahvenin ve benim gibi soğuk süt ile yemeyi sevenler için lezzetli bir kurabiye getirdim..
Un kurabiyesi. Bu kurabiyeler kızımın okulda arkadaşları ile yapacağı piknik için yapıldı.

MALZEMELER

1 PAKET MARGARİN
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
1,5 ÇAY BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ
1,5 ÇAY BARDAĞI NİŞASTA
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA
1 ADET YUMURTA SARISI
1 ÇAY BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ (ÜSTÜ İÇİN)
ALDIĞI KADAR UN

YAPILIŞI

Öncelikle margarin, sıvı yağ, pudra şekeri ve yumurta sarısını karıştıralım. İçine nişasta, kabartma tozu, vanilya ve biraz un katarak yoğurmaya başlayalım. Ele yapışmayan kulak memesi kıvamından bir hamur elde edene kadar ölçülü olarak un ilavesi yapalım. Yağlı kağıt serili tepsiye şekil vererek kurabiyelerimizi önceden ısıtılmış 180*'lik fırında üzeri beyaz kalacak şekilde pişirelim. Tepside soğutup üzerine pudra şekeri ekerek servis yapalım.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

28 Mart 2013 Perşembe

TAHİNLİ KURABİYE




Günaydınlar efendim. Sabahı şerifleriniz hayırlı olsun.
Sabah sabah tatlı yiyelim tatlı konuşalım ki tüm günümüz öyle geçsin.
Sizlere oldukça lezzetli, kahvenin yanında veya benim gibi bir bardak süt ile yiyebileceğiniz bir kurabiye getirdim.

MALZEMELER

2 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
1,5 ÇAY BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ
1 PAKET  KABARTMA TOZU
2 YEMEK KAŞIĞI TAHİN
UN

YAPILIŞI

Sıvı yağ, pudra şekerini karıştıralım. Üzerine tahin, un ve kabartma tozunu ilave edip yoğuralım. Hamur biraz zor toparlanıyor. Unu ona göre eklersiniz. İstediğiniz gibi şekil vererek yağlı kağıt serili tepsiye dizip önceden ısıtılmış fırında pişirelim. Aslında daha beyaz olacak fakat benim fırınım biraz daha pişsin dediğim an hemen yakıyor da.
Fırından alıp tepsi içinde soğutup servis yapalım.
Mutfağa girip çıkarken kaç tane yediğinizi bilmiyorsunuz :)) Benim tarifi aldığım ablam daha küçük yapmış Tam bir lokmalık Ben akşam saati pek uğraşamadım.

18 Mart 2013 Pazartesi

MISIR UNLU KURABİYE




Herkes için  iyi, sağlıklı, huzurlu ve bol kazançlı bir hafta olsun. Bugün dışarıda güneşli fakat soğuk bir hava var. Tam bahar geldi derken soğuklar bastırdı. Boşuna dememişler mart kapıdan baktırır kazma kürek yaktırır diye. Nasılsa bir kaç güne kadar havalar düzelecekmiş. Ben meteorolojinin yalancısıyım:))
Haftaya tatlı başlayalım tüm haftamız öyle geçsin.
Mısır unlu kurabiye. Nefis bir kurabiye oluyor. Bayatlamadan duruyor. Ben yapıp koyuyorum çocuklar okuldan gelince sütün yanında veya akşamları çayın yanında yiyoruz.

MALZEMELER

2 ADET YUMURTA
YARIM PAKET MARGARİN
1 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
7 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER
2 PAKET KABARTMA TOZU
1 ÇAY BARDAĞI SU
4 YEMEK KAŞIĞI MISIR UNU
ALDIĞI KADAR UN

ÜZERİ İÇİN
SUSAM

YAPILIŞI

2 adet yumurta (eğer susam kullanacaksanız beyazını ayırın, kullanmayacaksanız sarısını ayırın) margarin, sıvı yağ, şeker ve suyu karıştırın. İçine mısır unu ve kabartma tozunu ekleyip karıştırın. Üzerine beyaz un ekleyerek ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun. Hamurdan parçalar koparıp şekil verilerek önce yumurta akına sonra da susama batırılarak yağlı kağıt serili tepsiye dizilir.Önceden ısıtılmış 180*'lik fırında üzerine kızarana kadar pişirilir.
Deneyecek olanlara afiyetler olsun.
İsterseniz bu kurabiyenin içine kırılmış ceviz koyarak da yapabilirsiniz. O zaman da lezzeti çok güzel oluyor.

22 Aralık 2012 Cumartesi

TUZLU SİMİT




Herkese iyi akşamlar efendim. Güzel bir hafta sonu diliyorum. Dışarıda hava soğuk ama önemli olan evlerimizin içindeki havanın soğuk olmaması. Neşe, muhabbet eksik olmasın.
Bugün sizlere tuzlu simitler ile geldi. Bu tarifi AB-I HAYAT blogu arkadaşımdan aldım. Tarifi aldığım günden beri 4-5 defa yaptım. Evin favori kurabiyesi oldu. Ağızda dağılan, kıyır kıyır bir kurabiye. Ben tarifte hiç bir değişiklik yapmadım. Arşivimde bulunması için yayınlıyorum.

MALZEMELER

1 ADET YUMURTA (SARISI İÇİNE BEYAZI ÜZERİNE)
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET MARGARİN
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
YARIM ÇAY BARDAĞI ŞEKER
1 ÇAY BARDAĞI SİRKE (BENDE ARKADAŞIM GİBİ YARIM ÇAY BARDAĞI KULLANDIM)
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
ALDIĞI KADAR UN.
ÜZERİ İÇİN
1 KASE SUSAM

YAPILIŞI

Oda ısısındaki margarin, sıvı yağ, yumurta sarısı, şeker, tuz ve sirke birbirine karıştırılır. İçine un ve kabartma tozu eklenerek kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlanır. Hamura istediğiniz gibi şekil verilerek önce yumurta akına ardından susama batırılarak yağlı kağıt serili tepsiye dizilerek önceden ısıtılmış 180*'lik fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
Bir bardak çay veya bir bardak meyve suyu ile nefis bir atıştırmalık oluyor.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

7 Aralık 2012 Cuma

DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE


Herkese iyi akşamlar efendim  Geçmiş cumalarınız mübarek olsun.Dışarıda soğuk ve yağmur var.
Bu havalarda en güzeli, sıcacık sobanın yanında bir fincan çay veya kahve ile kitap keyfi yapmak.
Bu keyfe lezzet katacak kurabiyelerde benden size.
Evet size bugün lezzetli ve damla çikolatalı kurabiyeler getirdim.

MALZEMELER

1 PAKET MARGARİN (ODA SICAKLIĞINDA)
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
1 ADET YUMURTA (SARISI İÇİNE BEYAZI ÜSTÜ İÇİN)
2 ÇAY BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ
1 PAKET KABARTMA TOZU
2 TATLI KAŞIĞI TARÇIN
2 TATLI KAŞIĞI HİNDİSTAN CEVİZİ
2 ÇAY BARDAĞI NİŞASTA
ALDIĞI KADAR UN

ÜZERİ İÇİN
1 KASE DAMLA ÇİKOLATA

YAPILIŞI

Oda ısısındaki margarini, sıvı yağı, şekeri, yumurta sarısını yoğurma kabına alıp iyice karıştırıyoruz. İçine nişasta, tarçın, hindistan cevizi ve kabartma tozunu ekleyip karıştırdıktan sonra un ilavesi ile kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuruyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp önce yumurta akına sonra damla çikolaya  bulayarak yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz. Önceden ısıtılmış 180*'lik fırında pişiriyoruz. Aslında fazla kızarmayacak ama benim fırınım bu aralar biraz değişti. Bir bakıyorum çok beyaz, 5 dakika daha dursun diyorum ki hemen kızarmaya hatta köşelerden yanmaya başlıyor.
Siz fırınınıza göre ayarlarsınız.
Soğuyan kurabiyelerimiz servise hazır.
Ben kurabiyeleri genelde ya vişne suyu ile ya da bir bardak süt ile yemesini seviyorum.
Deneyecek olanlara afiyetler olsun.

11 Mayıs 2012 Cuma

ÇATLAK KURABİYE


Herkese iyi akşamlar ve hayırlı cumalar efendim. Bir haftanın daha sonuna geldik. Dışarı da kapalı bir hava var. Ha yağdı ha yağacak. Yağsa çok iyi olacak ama ben eve gidince başlasın. Yolda yağmura yakalanmak istemiyorum. :)) Tabi ki şaka. Allah'ın rahmeti. Ne zaman isterse o zaman yağar değil mi? Biz karışamayız. Sizlere nefis bir kurabiye tarifi getirdim. Hani bazı tarifleri yapan kişinin adı ile hatırlarız ya bu tarif de öyle. Ablam Sema abladan almış tarifi. Adını sordum, bilmiyorum. Sema'nın kurabiyesi dedi. Ben de pişince üzerinin çatlamasından dolayı çatlak kurabiye dedim.
Bu kurabiye deki şeker oranını azalttığınızda ortaya nefis bir tuzlu kurabiye çıkıyor. Bizzat denedim. Onun tarifi daha sonraki postta.

MALZEMELER

3 ADET YUMURTA
1 PAKET MARGARİN
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
1 PAKET KABARTMA TOZU
ALDIĞI KADAR UN

YAPILIŞI

2 adet yumurtanın tamamı 1 adet yumurtanı beyazı, (eğer susama batıracak iseniz yumurtanın beyazını ayırın. Benim ev de susam kalmadığı için yumurtanın sarısını kullandım) şeker, margarin ve sıvı yağı karıştırın. Üzerine unu ekleyerek yoğurun. Kulak memesi kıvamına gelen hamurdan ceviz büyüklüğü kadar parça alıp şekil vererek yağlı kağıt serili tepside üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından çıkınca hemen tepsiden almayın. Biraz soğuduktan sonra alın dağılabilir.

Yanında bir bardak çay veya süt ile nefis oluyor.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

5 Aralık 2011 Pazartesi

CEVİZLİ KURABİYE



Herkese merhaba. Hepinize güzel, sağlıklı ve mutlu bir hafta diliyorum.
Belki biliyorsunuzdur, bilmeyenlere de ben söyliyeyim.
Papatya Prenses blogunda bir hediye çekilişi başlattı. Kendi kurabiye kategorisinden bir tarif denenecek ve bu tarif eğer blogunuz varsa orada yayınlanacak, blogu olmayan arkadaşlar da sosyal paylaşım ağında paylaşacak. Hediye olarak da Papatyamın kendi yapmış olduğu peçetelikler verilecek. Ben heyecanla sonucu bekliyorum.
Ben de hafta sonu Papatyamın fındıklı kurabiyesini denedim. Çok lezzetli oldu. Çay ya da bir bardak sütle nefis oluyor. Orjinal tarif için sizi Papatyama yönlendireceğim ama beceremedim :))
(kaç yıldır blog yazarım ama bir çok şeyi bilmiyorum.)
Neyse tarifi ben vereyim sizlere.

MALZEMELER

2 ADET YUMURTA SARISI (BEYAZLARI ÜZERİ İÇİN AYRILACAK)
1 PAKET MARGARİN
4 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA
ALDIĞI KADAR UN.

ÜZERİ İÇİN
FINDIK KIRIĞI ( EVDE FINDIK YOKTU BEN CEVİZ KULLANDIM)
YUMURTA BEYAZI

YAPILIŞI.

Öncelikle 3 bardak un, yumurta sarıları, vanilya, şeker ve kabartma tozu kabın içine alınarak yoğrulmaya başlanır. Kulak memesi kıvamında oluncaya kadar yoğrulur. Gerekirse un takviyesi yapılabilir. Tüm hamur özleştikten sonra hamurdan ceviz büyüklünde parça alınıp yuvarlanarak önce yumurta akına sonra ceviz kırığına bulanarak çok kızgın olmayan fırında pişirilir.

Papatyama bu tarif için teşekkür ederim. Sayesinde lezzetli bir kurabiye tarifim daha oldu.

7 Ekim 2011 Cuma

TUZLU KURABİYE



Herkesin geçmiş cumaları mübarek olsun. İşlerden ancak fırsat oldu cumalaşmaya.
Söze nereden başlayacağımı bilemedim. Bugün çok duygusalım. Dokunsalar ağlayacağım.
Bugün oğlumun toplantısı vardı. İş yerinde işlerimi ayarlayıp zar zor izin alıp toplantıya gittim. Tabii ki 20 dakika gecikmeli olarak. Neyse ki Kayınvalidem girmiş toplantıya ben sonuna yetiştim. Oğlum benim görünce çok mutlu oldu. Hemen koşup yanıma geldi boynuma sarıldı. Ben de oğluma baktım ve önlük ne kadar çok yakışmış diye içimden geçirdim gözümden yaşlar süzüldü. İnanır mısınız okul açılalı alışma dönemi ile neredeyse 1 ay olacak ama ben ilk defa oğlumu önlük ile gördüm. Sabahleyin ben evden çıkarken uyuyor ve işten dönünce de okuldan gelmiş oluyor.
Toplantıdan çıktıktan sonra oğlumla vedalaşıp iş yerine dönerken yol boyunca hep düşündüm.
İmkanlarımız el verse keşke de çalışmasak. Çalışınca çocukların büyüdüğünü hiç göremiyor insan.
Bu durum beni çok etkiledi. Gün boyunca pek etkisinden çıkamadım.
Neyse bu kadar duygusallık yeter değil mi? Güzel bir tuzlu kurabiye ile bitirelim işi.
Lezzetli ağızda dağılan kurabiyeler.

MALZEMELER

1 PAKET MARGARİN
1 ÇAY BARDAĞI SIVIYAĞ
1 KAHVE FİNCANI SİRKE
2 ADET YUMURTA (1 TANE SARI AYRILACAK)
1 ÇAY KAŞIĞI MAHLEP
1 PAKET KABARTMATOZU
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
1,5 ÇAY KAŞIĞI TUZ
ALDIĞI KADAR UN.

YAPILIŞI

Margarin, sıvı yağ, yumurta ve sirke çırpıcı ile çırpılır. İçine şeker, tuz ve mahlep eklenerek biraz daha çırpılır. Un ve kabartma tozu katılarak ele yapışmayan fakat yumuşak bir hamur yoğrulur.
Hamur istenildiği gibi şekil verilerek yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Üzerine sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sürülerek önceden ısıtılmış 180*'lik fırında pişirilir.

Çayın veya meyve suyunun yanında mükemmel bir eşlikçi.
Afiyet olsun.

17 Eylül 2011 Cumartesi

PARİS GÜZELİ

Bu minik el benim yakışıklı oğlumun eli :))



Herkese merhabalar. Güzel bir hafta sonu diliyorum.
Malumunuz okullar açıldı. Artık bizde okullu olduk. Benim yakışıklı oğlum birini sınıfa başladı. Bir haftalık alışma turları iyi geçti inşallah hep böyle devam eder. Okula gitmek için pek hevesli. Güzel kızım da Anadolu lisesini kazandı. Yeni bir okul, yeni arkadaşlar pek bir heyecanlıyız. Tüm öğrencilerimize başarılar dilerim.
Sizlere kahvenin veya meyve suyunun yanına çok yakışan bir kurabiye getirdim. Adı gibi kendiden çok lezzetli :)) Sosyetik kurabiye Paris güzeli :))

MALZEMELER

1 PAKET MARGARİN
1 ADET YUMURTA
3 YEMEK KAŞIĞI PUDRA ŞEKERİ
YARIM ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
1 PAKET KABARTMA TOZU
ALDIĞI KADAR UN

ÜZERİ İÇİN

PUDRA ŞEKERİ VE TARÇIN.

YAPILIŞI

Margarin, pudra şekeri, yumurta ve sıvıyağ karıştırılır. İçine un ve kabartma tozu eklenerek ele yapışmayan fakat yumuşak bir hamur yoğrulur. İstediğiniz gibi şekil vererek yağlanmış tepsiye dizilerek önceden ısıtılmış 180* fırında pişirilir.
Biz ufak ufak yaptık. Tek lokmalık.
Pudra şekeri ile tarçını bir kapta karıştırıyoruz. Pişen kurabiyeleri ilk sıcaklığı çıktıktan sonra karışıma bulayıp tabağa diziyoruz.

Kahveyle ikisi mükemmel ikili.

Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun.

30 Eylül 2010 Perşembe

BAYATLAMAYAN KURABİYE




Herkese iyi geceler. Malum yarın cuma. Şimdide cumanız mübarek olsun.
Size ablamın yıllardır yaptığı, adı gibi kapalı bir kutu da kolay kolay bayatlamayan bir kurabiye tarifi vermek istiyorum. Malum okullar açıldı; kızım sabahçı. Bazı sabahlar kahvaltı etmeden evden çıkıyor. Ben de buna çok üzülüyorum. Evde devamlı poğaça ve kurabiye bulundurmaya çalışıyorum. Bu kurabiyede hem kızımın çantasına koymak; hem de iş yerinde çayımın yanına eşlik etsin diye yapıldı.

MALZEMELER
3 ADET YUMURTA (1 TANESİNİN BEYAZI ÜZERİNE SÜRÜLECEK)
1,5 SU BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ
1 PAKET MARGARİN (ODA ISISINDA YUMUŞAMIŞ)
1 SU BARDAĞI SIVIYAĞ
2 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA,
ALABİLDİĞİ KADAR UN
3 YEMEK KAŞIĞI HİNDİSTAN CEVİZİ (ÜZERİ İÇİN)


YAPILIŞI
Yumurta, pudra şekeri, margarin ve sıvıyağ karıştırılır. İçine un, kabartma tozu ve vanilya eklenerek kulak memesi kvamında bir hamır hazırlanır. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alınarak yuvarlanır önce yumurta akına sonra hindistan cevizine bulanarak önceden ısıtılmış 180* fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.

İsterseniz üzerine susam, fındık, ceviz konulabilir.

Bereketli bir kurabiye oluyor. Ben de 1 büyük fırın tepsisi bir de mini fırın tepsisi çıktı.