7 Aralık 2012 Cuma

DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE


Herkese iyi akşamlar efendim  Geçmiş cumalarınız mübarek olsun.Dışarıda soğuk ve yağmur var.
Bu havalarda en güzeli, sıcacık sobanın yanında bir fincan çay veya kahve ile kitap keyfi yapmak.
Bu keyfe lezzet katacak kurabiyelerde benden size.
Evet size bugün lezzetli ve damla çikolatalı kurabiyeler getirdim.

MALZEMELER

1 PAKET MARGARİN (ODA SICAKLIĞINDA)
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
1 ADET YUMURTA (SARISI İÇİNE BEYAZI ÜSTÜ İÇİN)
2 ÇAY BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ
1 PAKET KABARTMA TOZU
2 TATLI KAŞIĞI TARÇIN
2 TATLI KAŞIĞI HİNDİSTAN CEVİZİ
2 ÇAY BARDAĞI NİŞASTA
ALDIĞI KADAR UN

ÜZERİ İÇİN
1 KASE DAMLA ÇİKOLATA

YAPILIŞI

Oda ısısındaki margarini, sıvı yağı, şekeri, yumurta sarısını yoğurma kabına alıp iyice karıştırıyoruz. İçine nişasta, tarçın, hindistan cevizi ve kabartma tozunu ekleyip karıştırdıktan sonra un ilavesi ile kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuruyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp önce yumurta akına sonra damla çikolaya  bulayarak yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz. Önceden ısıtılmış 180*'lik fırında pişiriyoruz. Aslında fazla kızarmayacak ama benim fırınım bu aralar biraz değişti. Bir bakıyorum çok beyaz, 5 dakika daha dursun diyorum ki hemen kızarmaya hatta köşelerden yanmaya başlıyor.
Siz fırınınıza göre ayarlarsınız.
Soğuyan kurabiyelerimiz servise hazır.
Ben kurabiyeleri genelde ya vişne suyu ile ya da bir bardak süt ile yemesini seviyorum.
Deneyecek olanlara afiyetler olsun.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık kurbişler süper öpüyorum...

mutfagabuyrun dedi ki...

çayın yanında harika olur canım.ellerie sağlık.sevgiler.