1 Aralık 2012 Cumartesi

ÇILBIR




Herkese günaydınlar efendim. İyi ve güzel br hafta sonu diliyorum. Dışarıda güneşli ve esintili hoş bir hava var. Tam gezme havası derler ya işte öyle.:)
Bugün size tüm hanımlar için evde yemek olmadığı zamanlar kurtarıcı  olan çılbır tarifi ile geldim.
Uzun zamandır yapmamıştım. Hatta kızım ısrarla yapma dediyse de yaptım ve herkesten önce tabağını bitiren kendisiydi.
Uzun uzun bir tarifi yok. hepimiz biliriz ama benim arşivimde de bulunsun. İleride kzıma ve gelinime lazım olur:))
MALZEMELER

5 ADET YUMURTA (KİŞİ SAYISINA GÖRE DEĞİŞİR)
TUZ
SU
1 KASE YOĞURT
1 DİŞ SARIMSAK
1 YEMEK KAŞIĞI TEREYAĞI
1 TATLI KAŞIĞI TOZ KIRMIZI BİBER

YAPILIŞI

Tencereye 4 bardak su koyularak kaynatılır. Kaynayan suyun içine tuzu eklenip tek tek yumurtalar kırılır.
Yumurtalar suyun içinde pişirilr. Sosu için tereyağı eritilir.İçine toz bibier eklenip biraz kavrulup ocaktan alınır. Kevgir ile tabağa alınan yumurtanın üzerine sarımsaklı yoğurt dökülüp kırmızı biberli yağ gezidirilerek servis yapılır. Yağına ekmek bandırmak nefis oluyor.:))

1 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

olsada yesem canım.harika görünüyor.sevgiler.