2 Nisan 2010 Cuma

YUMURTALI PAZI KAVURMASI


Canlarım hepinize merhaba. Yarın cumartesi herkese güzel bir hafta sonu diliyorum.
Size yumurtalı pazı kavurması tarifini vermek istiyorum. Fakat tarifime geçmeden önce pazı ile nasıl tanıştığımı anlatmak istiyorum. Belki diyeceksiniz alt tarafı pazı bununda tanışması olurmu diye. Ama bu kış benim için yeni tanışma oldu sanki.
Ben pazıyı sadece börek içi malzemesi olarak bilirdim. Her zaman da alıp kullanmazdım. Pazar da görüp aklıma gelirse alırdım. Kış başında pazarda tazecik pazılarını görünce bir bağ aldım. Herkesden duymuştum pazıdan yemek yapıldığını aynı ıspanak gibi oluyor demişlerdi.
Ben de almış olduğum bir bağ pazının kavurmasını yaptım. Bir bağ pazıdan az bir kavurma çıktı ama biz üç kişi (eşim,kızım ve ben) azar azar yedik ve bize o kadar lezzetli geldi ki artık ben her hafta pazardan pazı almaya başladım. Hem de 2-3 bağ birden. Bu pazar günü pazardan yeni den pazı aldım ve taze taze hemen pişirdim.

MALZEMELER
2 BAĞ PAZI
1 ADET KURU SOĞAN
2 YEMEK KAŞIĞI SIVI YAĞ
TUZ
3 YUMURTA

YAPILIŞI
Pazıları ayıklayıp güzelce yıkayarak biraz haşladım. Haşlanmış pazıları süzülmesi için süzgeçe aldım. Bir tavanın içine yağı koyup kızdırdım ve içine yemeklik olarak doğramış olduğum soğanları ilave edip pempeleşene kadar kavurdum. Kavrulan soğanların içine suları süzülüp doğramış olduğum pazıları ve tuzunu ekleyip kavurdum. Ocaktan indirmeye yakın çırpmış olduğum yumurtaları döküp kapağı kapatıp, kısık ateşte pişirdim.
Ben sarımsaklı yoğurt ile servis yaptım.
Herkese afiyet olsun.
Bizim evde sevilerek yeniyor.



11 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık pazıyı çok seve
rim.Kocaman öpüyorum...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Pazı ve ıspanağın yemeğinden çok kavurmasını severim ben de... Ellerine kollarına sağlık... Künefeyi başka peynnirle yapabilirmiyiz demişsin ama inan bilmiyorum araştırmak lazım, belki tuzsuz lor peyniri ile olabilir. Bizim kullandığımız peynir lor peyniriyle beyaz peynir arasındaydı :)

Sevgiler. Mutlu hafta sonları...

ebru dedi ki...

Derya ablacım pazıyı artık bende çok seviyorum.Öpüyorum seni.

Sevgili Aysel teşekkür ederim canım cevabın için. Ben pazının hiç yemepini denemdim. Hep kavurmasını yaptım. Öpüyorum seni.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ah benim sevdiceğim işte o bu !
inanırmısın ebrucuğum ben (4-5 bağ alıyorum !!!!! okadar yani..)
eline sağlık canım.

ebru dedi ki...

Sorma Nunucum bizde müptelası olduk diyebilirim.

eldivenlerim dedi ki...

ben pek sevmem ama çok lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım....

Kübra dedi ki...

Ebrucum ellerine sağlık, bu ara yumurtadan gidiyorsun.. Sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

çok severim çok
pazıyı her türlü severim sarmasıda harika oluyor
ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerine saglık ebrucum.ahhh,ne kadar çok severim.

hdidem95 dedi ki...

bende pazının sarmasını çok severim buda değişik olmuş ebrucum ellerine sağlık canım sevgiler

nesrin dedi ki...

ebrucum ellrine saglık,pazı ve bu tip ot kavurmalarını çok severim.