15 Nisan 2010 Perşembe

PATLICAN KISTIRMA


Herkese merhaba canlarım. Bahar havası ne kadar güzel değil mi? Ağaçlar çiçeklendi, güneş pırıl pırıl. Seviyorum ben bu havaları ya.
Size kıstırma yemeğinin tarifini vermek istiyorum.
Yazın patlıcanların ve domateslerin bol olduğu zamanlar da yapınca tadına doyulmaz. Yanında mutlaka bizim evde pilav ve cacık olur. Aslında en güzeli parça et veya kıyma ile olanıdır. Ama ben sadece zeytinyağlı domates sos ile yapıyorum; o da çok lezzetli oluyor.

MALZEMELER
1 KİLO PATLICAN
2 ADET BÜYÜK KURU SOĞAN
4-5 ADET DOMATES ( BEN YAZDAN YAPMIŞ OLDUĞUM DOMATES SOSU KULLANDIM
1 YEMEK KAŞIĞI KIRMIZI RENK BİBERİ (BİZ AŞIRENGİ DERİZ)
2 PARÇA LİMONTUZU
3-4 DİŞ SARIMSAK

YAPILIŞI
Patlıcanları alacalı soyup 3 parmak genişliğinde keselim. Kesdiğimiz patalıcanları koparmadan 4 parçaya bölelim ve acı suları çıkması için tuzlu suda bekletelim. Bu arada sosumuzu hazırlayalım. Soğanları yemeklik doğrayıp, domateslerin de kabukları soyup küçük küçük doğrayalım. Sıvı yağımızı tencereye alıp soğanları rengi pembeleşene kadar kavuralım. Kavrulan soğanların içine domateslerimizi ve limon tuzunu atıp pişirelim. Pişen domateslere renk biberini ve tuzu ekleyip karıştırıp ocağı kapatalım.
Suyun içindeki patlıcanları yıkayıp sularını sıkalım. Dilimlenmiş patlıcanların arasına sosumuzdan koyup tencereye dizelim. Üzerine sarımsaklarıda dizip sıcak su dökerek pişirelim.
Dilimlenmiş patlıcan arasına sos konduğu için de adına kıstırma denir.
Yaz için lezzetli bir yemek oluyor. Biz çok seviyoruız.
Deneyecek olanlara afiyet olsun.

6 yorum:

Saliha dedi ki...

mmmm patlıcanı cok severım:)ellerine saglık canım,vakt gelsin bol bol yapıcam:)sevgılerımle..

ebru dedi ki...

ablacım ellerine sağlık bir patlıcan delisi olarak deneyeceğim hiç şüphen olmasın.İlginç bir tarif daha önce hiç duymamıştım.
Ben de patlıcanın yanın da yazın karpuz yemeyi çok severim.
Yalnız ben
'' Kesdiğimiz patalıcanları koparmadan 4 parçaya bölelim ''

burayı anlayamadım..

NOT:tariflerime bıraktığın yorumlar için ayrıca çooook teşekkür ederim.öpüyorummmm....

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ismi çok komiğime gitti:):)

ben de çok severim zeytinyağlı patlıcanı.ellerine sağlık canım.

yaşasın bahar mevsimi:)

Unknown dedi ki...

bizimkiler patlıcanı pek severek yemezler ama ben her seferinde degişik tarifler bulur sunarım önlerine.bunu da denemeliyim.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

Canım kardeşim ellerine sağlık pat
lıcanlı her yemeğe bayılırım kocaman öpüyorum seni...

sarımutfak-hande dedi ki...

patlıcanla olan herşeye varım:)))
ellerine sağlık canım
sevgiler
mutlu haftalar