30 Eylül 2010 Perşembe

BAYATLAMAYAN KURABİYE




Herkese iyi geceler. Malum yarın cuma. Şimdide cumanız mübarek olsun.
Size ablamın yıllardır yaptığı, adı gibi kapalı bir kutu da kolay kolay bayatlamayan bir kurabiye tarifi vermek istiyorum. Malum okullar açıldı; kızım sabahçı. Bazı sabahlar kahvaltı etmeden evden çıkıyor. Ben de buna çok üzülüyorum. Evde devamlı poğaça ve kurabiye bulundurmaya çalışıyorum. Bu kurabiyede hem kızımın çantasına koymak; hem de iş yerinde çayımın yanına eşlik etsin diye yapıldı.

MALZEMELER
3 ADET YUMURTA (1 TANESİNİN BEYAZI ÜZERİNE SÜRÜLECEK)
1,5 SU BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ
1 PAKET MARGARİN (ODA ISISINDA YUMUŞAMIŞ)
1 SU BARDAĞI SIVIYAĞ
2 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA,
ALABİLDİĞİ KADAR UN
3 YEMEK KAŞIĞI HİNDİSTAN CEVİZİ (ÜZERİ İÇİN)


YAPILIŞI
Yumurta, pudra şekeri, margarin ve sıvıyağ karıştırılır. İçine un, kabartma tozu ve vanilya eklenerek kulak memesi kvamında bir hamır hazırlanır. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alınarak yuvarlanır önce yumurta akına sonra hindistan cevizine bulanarak önceden ısıtılmış 180* fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.

İsterseniz üzerine susam, fındık, ceviz konulabilir.

Bereketli bir kurabiye oluyor. Ben de 1 büyük fırın tepsisi bir de mini fırın tepsisi çıktı.

10 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Tam çayın yanına gitcek enfes bi tarif olmuş. Ellerine sağlık canım.

Hayırlı cumalar..

Kübra dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım, şu anda kahve içiyorum, kahvenin yanında olsa ne iyi giderdi.. kolay gelsin.. sevgiler..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Nefiss aman mümkünse bayatlamasınlar zaten uzun süre dayansınlar kavanozda:)

kalpkurabiye dedi ki...

ablacığımm kurabiler nefis zaten ben hiç dayanamam kurabişlere:))
miss gibi misss:))
ellerin dert görmesin:)

yemekbiraşk dedi ki...

hayır denemeyecek bir lezzet sade kahveyle nefis gider
ellerine sağlık
sevgiler..

hdidem95 dedi ki...

nefis bayatlamaması ise süper biz çalışan annelere özel tarif bu ellerine sağlık ebrucum öptüm sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

bayatlamamsı güzelmiş
harika görünüyorlar ellerine sağlık

meleginmarifetleri dedi ki...

Ellerine sağlık Ebrucum bayatlamayan kurabiyeler hep favorimdir:)
Öptüm by...
Görüşmek dileğiyle..

Sevil Şahin dedi ki...

blogumda bir etkinlik var katılmak istersen beklerim
sevgiler

Lezzet Adası dedi ki...

ellerinize sağlık çook güzel görünüyor. sevgiler...