23 Aralık 2008 Salı

ISLAK KEK


Kardeşim bayram tatili için Denizli'ye gelmişti. Kendisi Kocaeli de okuyor. Benim blogunda daimi yorum bırakanlarından. Devamlı abla biz öğrenci adamız. Bunları yapamıyoruz geldiğimde istiyorum diye yazıyor. Pazar günü geri dönecekti. Benden ıslak kek istedi. Islak keki çok sever. Evdeyken ne zaman beni arasa abla ıslak kek varmı diye takılır. Biraz önce görüştüm. Buralar çok soğuk abla ya diyor. O bana kendine dikkat et diyor ben ona. Konuşurken gözlerim doldu. Allah zihin açıklığı versin. Bir an önce bitirsin okulunu gelsin. Pazar günü doğum günüydü. Abla geldiğimde pasta istyorum dedi. Bende sen gel ben sana yaparım dedim. Sömestri tatiline geldiğinde pastasını yapacağız inşallah.


MALZEMELER
3 ADET YUMURTA
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
YARIM SU BARDAĞI SIVI YAĞ
2 YEMEK KAŞIĞI KAKAO
1 SU BARDAĞI SÜT
1 PAKET VANİLYA
2,5 SU BARDAĞI UN
2 PAKET KABARTMA TOZU

YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri köpürüp beyazlaşana kadar çırpıyoruz. İçine yağı, sütü, kakaoyu ve vanilyayı ekleyerek tekrar çırpıyoruz. Bu karışımdan 1 su bardağı ayırıp kalan sıvı malzemenin içine unu ve kabartma tozunu katıp karıştıyoruz ve yağlanmış fırın tepsine boşaltıyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişiriyoruz. Pişen kekimizi fırından çıkarıp ilk sıcaklığı çıktıktan sonra dilimliyoruz. Ayırmış olduğumuz 1 bardak harcın içine yarım su bardağı süt katıp karıştırıyoruz ve bu karışımı dilimlemiş olduğumuz kekimizin üzerine her yerine eşit bir şekilde döküp soğumasını bekliyoruz. Soğuyan kekimizin üzerini istediğimiz şekilde süsleyip servis yapıyoruz.
Kardeşim abla eline sağlık çok güzel olmuş diyerek yedi. Dayısı yedi diye oğlumda yanına oturmuş. Ben de yiycem diye.

7 yorum:

Yelda dedi ki...

Mehmeti çok uzun zaman oldu görmeyeli, gözlüğünü taksın diye neler yaptığınızı hatırlıyorum da ilkokula başladı başlıycak derken Ne çabuk üniversiteli olduda bitecek zaman ne çabuk geçiyor

Arkadaşım kekin çok güzel görünüyor
Ellerine sağlık oğlunda dayıyı taklit edip takip etmeye başlamış he :)))

Adsız dedi ki...

Kekin çok güzel görünüyor.Ellerine ssğlık.Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Ebru'cuğum,
Sen istediğin şekilde yapabilirsin tabii ıhlamuru. Her haliyle güzeldir.

akasyakokusu dedi ki...

Canım benim günaydın..
Bitanesin canım yaa.taa oralardan demek benim için geleceksin..ne diyim Allah c.c. razı olsun tuttuğun altın olsun:)))bak şimdi güldüm işte aman herşeyi elleme altın falan olur durduramayız büyü müyü tutar:)))
canım ben iyiyim ama hafta içi yine gidecem..yani ağrım geçmedi diyecem..belki fizik önerecek bu sefer..beni asıl belimin ağrısı ve gitgeller yordu inan..birkaç drun fıtık var dediği emara diyarbakırda yok dediler..altta ortopedide iki drda var dedi.ama boyun şu an daha önemli hemen fizik alın dediler.hangibirine inanıcam şaştım.işimi görüyorum evde kavga dövüş çocuklarla ben diyorum yapıyorum pişiriyorum masa hazırlıyorum bari toplayın üstünüzü başını dağıtmayın falan.yok nerdeee:))götürüp otuyla çöpüyle ekmek tezgah üstüne yığıp dönüyolar bulaşığı..
hele en küçük oğlan hiperaktif çıldırtma noktasına getiriyor insanı..ama ana ciğeri işte sabrediyoruz ne kadar bağırsamda kendim yaparım kızamam..
canım benim eksik olma tşk ederim ilgin için ben gelirim yine..kendine iyi bak..

akasyakokusu dedi ki...

Günaydın canım..kekin misler gibi koktu valla..mehmet ağzının tadını biliyor ehh abladanda böyle güzel kekler istenir tabi..doğumgününü kutluyorum kardeşinin yoluda bahtıda talihide açık olsun..amin..

akasyakokusu dedi ki...

canım merhaba..nerdesin çık ortaya merak ettim seni.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik cok guzel olmus. Islak kek, bundan tam 6 sene ilk teyzemin yaptigini tatmistim. O gun bugundur cok sever ve cok sik yapar yerim. Senin tarifin benimkinden biraz farkli. Bir sonraki islak kekimde senin tarifini kullanacagim:)