6 Aralık 2008 Cumartesi

TAHİNLİ KEK




Bayrama şunun şurasında 2 gün kaldı. Bayram önü tatlı yiyelim tatlı konuşalım diyerek; bizim çok sevdiğimiz tahinli kek tarifini eklemeya karar verdim.
Herkese ailesi ve sevdikleri ile güzel bayram diliyorum. BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.

MALZEMELER
3 ADET YUMURTA
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
YARIM SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 SU BARDAĞI SÜT
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA
2,5 SU BARDAĞI UN
6 KAŞIK TAHİN (3 KAŞIK İÇİNE, 3 KAŞIK ÜZERİ İÇİN)

YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çırpalım. İçine süt, yağ ve 3 kaşık tahinimizi ekleyerek tekrar çırpalım. Sıvı malzemelerin içine elemiş oldumuz un, kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyerek tahta bir kaşıkla karıştırarak yağlamış olduğumuz tepsimize dökelim. Üzerine kalan 3 kaşık tahini de şekille olarak ekip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişirelim.


Hafif, yumuşak ve ağızda dağılan bir kek oluyor.

1 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

CANIM BENİM KEK ENFES GÖRÜNÜYOR..TAHİNLİ KEKİ İLK DUYDUĞUMDA HADİ BE TAHİNLİ KEKMİ OLUR DİYE DÜŞÜNMÜŞTÜM.
RAHMETLİ ANNEM AYAĞIM KIRILINCA YANIMA GELMİŞTİ.94.TÜ ESKİŞEHİR GÜNYÜZÜ İLÇESİNDEYDİK O ZAMAN..
RAHMETLİM ANLATINCA KEKİ ANTALYADAN TELDE TARİF ALDIK.YAPTIK BERABER SONRADA BEN DEVAM ETTİM..ENFES BİR KEK.BEN HEM İÇİNE HEMDE ARALARINA KAŞIKLA PARÇALAR KOYUYORUM..
AYY UZATMIYAYIM ELİNE SAĞLIK CANIM
ŞİMDİDEN MUTLU BAYRAMLAR OLSUN.