2 Aralık 2008 Salı

KOLAY PROFİTEROL




Herkese iyi haftalar diliyorum.Bu hafta işlerimizin yoğunluğu ve patronumun kendi bürosunu bırakıp bizim büroya taşınması ile çok hareketli başladı. Malum önümüz bayram onun da verdiği bir hareketlilik var. Bu yoğunluktan dolayı blogumu da güncelleyemedim arkadaşlarımı da ziyaret edemedim. Bu blog işi bende öyle bir alışkanlık yapmaya başladı ki yeni bir şeyler eklemediğim veya ziyaretler yapmadığım zaman kendim de eksiklik hissediyorum.
Pazar günü canım tatlı birşeyler istiyor diye evin içinde dolanıp durdum. Kek, kurabiye, pasta tarzı değil. İnternette dolaşırken aklıma profiterol geldi ama onun da hamuru ile uğraşmaya üşendim. Tariflerin içinde kolay profiterol vardı. Bende hemen mutfağa koştum yaptım ve tam soğumadan bir dilimi yedim. Hatta dilimlenmiş halini bile çekmeyi unutmuşum. Bizim evdekiler den de fırsat olmadı dilim halini çekmeye.

MALZEMELER

1 KİLO SÜT
1 SU BARDAĞI ŞEKER
1 SU BARDAĞI UN (TARİFTE YARIM SU BARDAĞI UN. YARIM SU BARDAĞI NİŞASTA)
1 PAKET VANİLYA
1 PAKET TUZSUZ ETİMET (BEN HAZIR KEKLERDEN KULLANDIM)
1 PAKET KREM ŞANTİ
1 PAKET ÇİKOLATA SOSU
2 BARDAK SÜT (SOS İÇİN)

YAPILIŞI

Süt, şeker, un bir tencerede karıştırıp ocağa konurak koyulaşıp muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir. Pişen muhallebi ocaktan alınır içerisine 1 paket vanilya ve 1 paket krem şanti ilave edilerek mikser ile çırpılır. Borcama dilimlediyimiz kekleri dizelim. (tarifte etimek kullaılmış) üzerine hazırladığımız muhallebiye dökelim. Muhallebi soğurken biz çikolata sosumuzu hazırlayalım. 2 bardak süt ile sosumuzu pişirip soğuyan muhallebimizin üzerine dökelim. Üstünü dilediğimiz şekilde süsleyebiliriz. Ben hindistan cevizi döktüm. Tadı çok hoştu.

9 yorum:

Yelda dedi ki...

Arkadaşım görüşemedik
profiterol şahane gözüküyor
ellerine sağlık

Kübra dedi ki...

Gerçekten de çok pratikmiş, denemem lazım.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık tatlıya hiç dayanamam enfes olmuş alıp kaçsam kızmazsın değil mi öptüm...

Yasemin dedi ki...

merhaba ebru, yani neredeyse hemseri cikicakmisiz :D ben denizli civrilliyim. arabasi corbasinin yanindaki hamuru hic duymadim ama enteresan. belki biz yeterince tombul bi aile oldugumuzdan babaannem yapmazmis :D. bu arada profiterolun her turlusu guzeldir, kolayi zoru farketmez :D. ellerine saglik!!!

akasyakokusu dedi ki...

Bak şu olan işee..
Eee napcez benimde canım çekti canım..
Beni bırak kız görseydi kesin yap derdi.Zaten kaç gündür şekerpare istiyor erteliyordum bayrama doğru yaparım diye..
Ama sütümde var kalkıp yapsammı acaba..Eline sağlık canımiçi nefis olmuş..

ÇALIŞAN ANNE OLMAK dedi ki...

Canım benim teşekkür ederim öncelikle. Valla kuzuları önce yumurta gibi tokuşturup sersemletmeli :) sonrada hemen kendilerine gelmeden mumları üflemeli :))) nasıl fikir ama :)))))) madem eltin Şirinyerde artık bana uğramadan geçmezsin umarım :) bende görüşmeyi çok isterim. Öpüyorum hepinizi....

Tijen dedi ki...

Denizli'nin pazarları da güzeldir Ebru, hadi bir ara zaman yarat, kaç git pazarın büyüsüne.

Mutfak Havlusu dedi ki...

yaa bak şimdi canım çekti hatta bende çok istiyorum bu kolay olanını denemeyi ama bir türlü kısmet olmadı şimdi sende görünce de canım çekti:)
ellerine sağlık.
***
sınavlarım da beni biraz üzdü gibi ama gene de sonuçları beklemeyi yeğliyorum ilgin için çok çok teşekkürler..

akasyakokusu dedi ki...

Canım günaydın bugün tura senden başlayım bakalım..hadi bismillah:)))
valla canım köftelere bende bi anlam veremiyom:))
yağda kızarsada minnacık oluyor.inadına büyük yuvarlamaya çalışıyom..acaba google dedeye yazıpta sorsakmıki:)))
ne yapalım sonuçta mideye giriyo tadı güzel olsun değilmi.
öptüm canım iki üç gün gelemiycem az evde iş göreyim..bayramını kutlamaya gelirim mutlaka..