21 Kasım 2012 Çarşamba

pancar yemeği





Yağmurlu ve hafif esintili bir Denizli akşamından iyi akşamlar efendim. İstemeden de olsa ara verdik gene.
Olsun bakalım.
Malum kış geldi artık. Kış sebzeleri tezgahlarda. Pancar da bunlardan biri.
Turşusu, yemeği pek bir lezzetli olur. Bizim evde de eşim dışında herkes severek yer.
Pazardan aldığım pancarlar hem büyük kafalıydı hem de çok lezzetliydi.
Bende birazından turşu kalanı ile yemek yaptım.

MALZEMELER

1 KİLO PANCAR
1 ADET KURU SOĞAN
1 YEMEK KAŞAĞI SALÇA
TUZ, SIVI YAĞ

YAPILIŞI

Öncelikle pancarların kabuklarını soyup yıkayarak tencereye alıp haşlayalım. Ben haşlama işini düdüklüde yapıyorum. Daha çabuk oluyor. Haşlanan pancarları rendeleyip kenardan bekletelim. Yemeklik doğradığımız soğanı kavuralım. İçine salçayı ekleyip biraz daha kavuralım. Haşladığımız pancar suyundan katıp su kaynayınca pancarları içine ekleyip 15-20 dakika pişirelim.En son tuzunu ekleyip ocaktan alalım.
Sarımsaklı yoğurt ile servis yapalım.
Deneyecek olanlara şimiden afiyetler olsun.

4 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı akşamlar, uzun zamandır devam eden meşguliyetim dolayısı ile siz değerli blog arkadaşlarımı ziyaret edemedim. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla..

Unknown dedi ki...

yeeğini hiç denemedim ellerine sağlık sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel ve lezzetli bir görüntü canım.ellerine sağlık.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

salatasını falan yapıyorumda ablacım hiç yemeğini denememiştim..
ellerine sağlık..
sevgiler..