27 Kasım 2012 Salı

TAVUKLU SULU ŞEHRİYE ÇORBACI


Herkese iyi akşamlar. Yeni bir haftaya daha merhaba dedik. Sağlıklı, huzurlu bir hafta diliyorum.
Bizim evin çorba canavarları sayesinde karşınıza yeniden bir çorba tarifi ile geldim.
Hastalıklara deva tavuk sulu şehriye çorbası.
Yanında bol limon ile nefis.

MALZEMELER

1 ADET TAVUK BUT
1 -2 ADET DOMATES
1,5 ÇAY BARDAĞI TEL ŞEHRİYE
1 TATLI KAŞIĞI TEREYAĞI
1 TATLI KAŞIĞI SIVI YAĞ
SU
TUZ

YAPILIŞI

Öncelikle tavuk butunu haşlayalım. Haşlanan tavuğu didikleyip kenara ayıralım.
Yağları tencereye alıp kızdıralım, içine rendelenmiş olan domatesi ekleyip kavuralım.
Tavuk suyu ve su ekleyerek kaynatıp içine tavukları ve 1,5 çay bardağı şehriyeyi, tuzunu ekleyip karıştırdıktan sonra tencerenin kapağını ve ocağın altını da kapatalım. (Ben tel şehriye çorbasını bu şekilde pişiriyorum. Kendi sıcaklığı ile şişip pişiyor) 15-20 dakika dinlendirdikten sonra çorbamız sevise hazır.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmmm ellerine sağlık çorbaya asla dayanamam öpüyorum...