3 Kasım 2012 Cumartesi

MANTARLI BÖREK




Herkese merhabalar efendim. Güzel bir hafta sonu diliyorum.
Çocukların canı ne zamandır börek istiyordu.
Bayram tatilini fırsat bilerek kahvaltı için mantarlı börek yaptım.
Bugün çalışmayıp evinde olan hanımlar hadi mutfağa. Kahvaltı veya öğlen çayı için börek yapmaya.:))

MALZEMELER

1 KİLO YUFKA
1 PAKET MANTAR
1 ADET KURU SOĞAN
1 ADET YEŞİL VE KIRMIZI BİBER
SIVI YAĞ
TUZ, KARABİBER, ACI PUL BİBER

SOSU İÇİN
3 YEMEK KAŞIĞI YOĞURT
2 YEMEK KAŞIĞI SIVI YAĞ
2 ADET YUMURTA
1 ÇAY BARDAĞI SU

YAPILIŞI

Öncelikle iç harcımızı hazırlayalım. Mantarları kağıt havlu ile silerek temizleyip kuşbaşı gibi doğrayalım. Soğanı yemeklik doğrayıp sıvı yağda kavuralım. İçine biberleri ekleyip biraz daha kavurduktan sonra mantarları katıp suyunu salıp çekinceye kadar pişirelim. Pişen harcımızı ocaktan alıp içine tuz, karabiber ve acı pul biber ekleyip kenarda soğuması için bekletelim.
Böreğin sosu için 3 yemek kaşığı yoğurt, 2 yemek kaşığı yağ ve suyu çırpalım.
Yağlanmış tepsiye bir adet yufkayı kenarları dışarıda kalacak şekilde serelim. Üzerine yoğurtlu harçtan fırça yardımı ile sürelim.  Diğer iki yufkayı parçalayarak ve aralarına harçtan sürerek koyalım. Ortasına mantarlı harcımızı koyup diğer yufkalara da aynı işlemi uygulayalım. En son kenarda kalan yufkaları diğer yufkanın üzerine kapatıp kare kare keselim. Kalan harcımızın içine 2 adet yumurtayı kırıp çırpalım böreğimizin üzerine eşit miktarda dökelim. Harcını çekmesi için 1 saat kadar bekletelim. Üzerine bolca susam serperek 180*'lik fırında altı ve sütü kızarana kadar pişirelim.
Fırında alıp soğuyunca servis yapalım..
Yanında turşu ve ayran nefis oluyor.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.



8 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar.

mutfagabuyrun dedi ki...

mantar yemiyorum ama görüntü çok güzel canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım mantara bayılırım ellerine sağlık öpüyorum...

Gurme Şirine dedi ki...

mantarlı böreği çok merak ediyorum...
mutlaka deneyeceğim...
ellerinize sağlık...

Canan Demirbağ dedi ki...

Mantarı çok severim ellerine sağlık..

Aicha Dalgic dedi ki...

www.fraise-framboise.blogspot.com

bende denicem çok lezetli
gorunuyor
harika bir fiki rellerinze saglik


bana da beklerim ^^

bisou bisou

www.fraise-framboise.blogspot.com
www.fraise-framboise.blogspot.com

Unknown dedi ki...

Mantarın her hali güzel ama börekte daha da güzel oluyor sanki..
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok severim zaten mantarlı herşeyi seviyorum:)
ellerine sağlık
hayırlı cumalar