24 Ekim 2011 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE


Herkese iyi akşamlar ve güzel bir hafta diliyorum. Aslında üst üste aldığımız üzücü haberlerle nasıl iyi bir hafta geçirebileceksek. Önce 24 tane gencecik askerimiz arkasından yaşanan Van depremi.Hepimizi üzüntüye ve yasa boğdu. Allah'ım tüm ölenlerin mekanları cennet olsun. Geride kalanlar sabırlar versin.
Gelelim tarife. Yaz kış hiç bıkmadan usanmadan yiyebileceğim tek sebze taze fasulye. Zeytinyağlı veya etli. Her iki hali ile de mükemmel benim için. Kış için dondurucuya doldurdum. Allah'ım ağız tadı ile yemek nasip etsin.Herkesin kendine göre bir tarifi vardır. Bu tarif de benim ki. Arşivimde bulunsun. İleri de kızıma rehber olması için :))

MALZEMELER
1 KİLO FASULYE
3 ADET DOMATES
2 DİŞ SARIMSAK
1 ADET SOĞAN
1 ÇAY BARDAĞI ZEYTİNYAĞI
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
TUZ
SU

YAPILIŞI

Fasulyeler güzelce yıkanıp baş kısımları alınarak istediğiniz büyüklükte doğranır.
Tencereye konur. Üzerine yemeklik doğradığımız soğan, domates ve sarımsak konur. Yağ ve şeker eklenerek ocağa alınır. Fasulyeler sararana kadar kavrulur. Sararan fasulyelerin üzerine sıcak su eklenerek kısık ateşte pişirilir. Piştikten sonra tuzu eklenir. Pişen yemeğimizi en az 1-2 saat dinlendirdikten sonra servis yapabiliriz.
Herkese afiyetler olsun.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık bayılırım taze fasülyeye öpüyorum kocaman.

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık..ailecek bayılırız taze fasülyeye..sevgiler

Unknown dedi ki...

Eşim deli olur taze fasülyeye..
Ellerine sağlık canım..
Nefisssss

PAPATYA PRENSES dedi ki...

yazın favori zeytinyağlım fasulye,kışın pırasa:)

ellerine sağlık canım.