2 Nisan 2013 Salı

ZEYTİNYAĞLI BAKLA






Tüm takipçilerime sıcacık sevgilerimi gönderiyorum. Dışarıda çok güzel bir hava var. Bahar havası. Ağaçlar çiçeklendi, kırlarda papatyalar açtı. Ben de kendimi daha neşeli ve enerjik hissediyorum. Sizler nasılsınız?
İşten eve giderken hava daha aydınlık oluyor. Evime her zaman gittiğim yoldan değil de parkların olduğu yerden gezerek gidiyorum.
Bugün sizlere bakla yemeği getirdim. Kimileri pek sevmez ama bizim evde sevilerek yenir.

MALZEMELER

1 KİLO BAKLA
1 ADET KURU SOĞAN
1 YEMEK KAŞIĞI DOMATES SALÇASI
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
YARIM LİMON SUYU
TUZ
ZEYTİN YAĞ

YAPILIŞI

Baklaları uç kısımlarını alarak 2 veya 3 parça olacak şekilde kesip kararmaması için limonlu suyun içine doğrayalım. Tüm baklalar bitince bir su daha yıkayıp tencereye alalım. Üzerine 1 adet soğanı yemeklik doğrayıp tencereyi ocağa koyalım. Bakla sararınca içine domates salçası, şeker ve üzerini geçecek kadar su ekleyip kısık ateşte pişirelim. En son tuzunu ekleyip, yemeğimizi tenceresinde dinlendirip servis yapalım..
Dereotu ve yoğurt baklanın en iyi eşlikçileridir.
Herkese afiyetler olsun

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık,çekilişime beklerim,sevgiler:)))

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık ablacımmm:)
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Bu sene ne çok yaptım ben baklayı benim aram iyi değil ama eşim çok sever ve onun için sık sık pişiriyorum:)
Ellerine sağlık.