14 Şubat 2014 Cuma

PASTANE KURABİYESİ


Merhabalar efendim. Cumalarınız mübarek olsun. Allah'ım ettiğimiz duaları ve yaptığımız ibadetleri kabul eylesin. Aminnn.
Her zaman ki gibi ara epey açılmış. Her seferinde artık daha çok ilgilenmem gerek dediğim zaman hiç bir şey yapamıyorum. İş yerinde işlerim oldukça yoğundu. Malum yıl sonu işlemleri. Ama asıl sıkıntı evde bilgisayarımın olmaması. Resimleri kızım çekiyor, onu arkadaşının bilgisayarına aktarıp flaşa çekiyor ve ben ancak o zaman tarif ekleyebiliyorum. Kızımın derslerinin yoğun olduğu zaman da hiç bir şey yapamıyorum. Neyse ben de böyle olacak herhalde.Geç olsun da güç olmasın değil mi ama:))
Size bugün lezzetli ve kıyır kıyır tuzlu kurabiyeler getirdim.
Bu kurabiyeler kızımın okuluna gönderildi arkadaşının doğum günü için. Artan 3-4 adet ise dershanedeki İngilizce öğretmenine.

MALZEMELER

250 GR MARGARİN
1 ADET YUMURTA (SARISI İÇİNE BEYAZI ÜSTÜ İÇİ AYRILACAK)
1/4 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 KAHVE FİNCANI SİRKE
2,5 ÇAY KAŞIĞI ŞEKER
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
1 PAKET KABARTMA TOZU
ALDIĞI KADAR UN

ÜZERİ İÇİN

SUSAM VEYA HAŞHAŞ

YAPILIŞI

Oda ısısındaki margarin, sıvı yağ,sirke, tuz, şeker bir kapta karıştırılır. İçine un ve kabartma tozu eklenerek ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlanır.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alınarak istediğiniz şekli vererek yağlı kağıt serili tepsiye dizilir Üzerine yumurta beyazı sürülüp susam serpilerek önceden ısıtılmış fırında altı ve üstü kızarana kadar pişirilir.
Soğuyunca servis yapılır
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

4 yorum:

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık kıyır kıyır lezzetli kurabiyeler sevgiler bana da beklerim

Unknown dedi ki...

Ebrum ellerine sağlık kıyır,kıyır olmuş öpüyorum...

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

Elinize sağlık tam çay yareni bir kurabiye olmuş sevgiyle...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık..
muhabbetle..