15 Nisan 2016 Cuma

MISIR UNLU POĞAÇA


Herkese iyi akşamlar efendim. Geçmiş cumalarınız mübarek olsun.
Bahar geldi. Her yer yemyeşil ve cıvıl cıvıl.
Malum yarın hafta sonu. Uzun uzun kahvaltı zamanı. Kahvaltı masanıza ya da çay sofranız için lezzetli bir poğaça tarifi getirdim.
Mısır unlu poğaça. Kapalı bir kutu da kolay kolay da bayatlamıyor.

MALZEMELER

2 ADET YUMURTA (1 ADET YUMURTA SARISI AYRILACAK)
125 GR MARGARİN (BEN TEREMYAĞ KULLANDIM)
1 AJDA ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
1 AJDA ÇAY BARDAĞI YOĞURT
2 PAKET KABARTMA TOZU
2 TATLI KAŞIĞI SİRKE
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
1,5 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
1,5 SU BARDAĞI MISIR UNU
ALABİLDİĞİ KADAR UN (YAKLAŞIK 3-3,5 SU BARDAĞI)

İÇ MALZEME

1 KASE LOR PEYNİRİ
TUZ

YAPILIŞI

1 tam yumurta ve 1 yumurta beyazı, margarin, sıvı yağ, yoğurt, tuz, şeker ve sirke yoğurma kabına alınarak karıştırılır. İçine mısır unu ve kabartma tozu eklenir yoğrulur. Daha sonra kontrollü olarak un ilavesi yapılarak hamur yoğrulur.
İçi için lor peyniri ve tuz karıştırılır. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alınıp iç malzemesi konur. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Tüm hamur bitene kadar işleme devam edilir. Üzerine sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürülür.
Önceden ısıtılmış 180*'lık fırında pişirilir.
Yanında tavşan kanı bir bardak çay ile harika bir atıştırmalık.
Deneyecek olanlara afiyetler olsun. 

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Mısır unlu keki yaptım ama poğaçayi senden duydum:) çok güzel görünüyor...ellerine sağlık

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık ben mısır unlu keki yapıyorum peynirli o da lezzetli oluyor ama poğaçayı da yapacağım sevgiler

Zencefil Tasarım Evi dedi ki...

mısır unu girdiyse mutlaka lezzetlidir. Elinize sağlık

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Mısır ununun ağza çıtır çıtır gelmesini çok seviyorum. Ellerine sağlık canım.

mutfagabuyrun dedi ki...

mis gibi kokulu kokulu harika olmuştur canım.ellerine sağlık.sevgiler.