28 Eylül 2013 Cumartesi

HİNDİSTAN CEVİZLİ POĞAÇA







İyi akşamlar efendim. Hepimiz için güzel, musmutlu bir hafta sonu olsun..
Artık kış gelmek üzere.Evde daha çok vakit geçirilecek.Yeni yeni tarifler denenecek ve bunlar bolga konulacak. İnşallah diyelim.
Malum okullar açıldı. Hepimizin evinde tatlı telaşlar başladı. Benim de oğlum bu sene 3.sınıfa başladı ve sabahçı. Biz de mesai saat 6,30'da başlıyor. Oğlanın kahvaltısı, okula bırakılması ardından benim evden çıkmam derken tam bir koşturma. Eh doğal olarak da beslenmeye ne konulacak, çocuk okuldan gelince ne yiyecek derdi. Oğlum öğlen okuldan gelince yalnız kalıyor. Ablası saat 15,45'de eve geliyor. Onun için devamlı,   ya tatlı ya da tuzlu bir şeyler mutlaka yapıyorum.
Bu gün sizlere lezzetli bir poğaça tarifi ile geldim. Poğaça tarifi klasiktir aslında. İçerisine katılan ufak tefek malzemeler onun lezzetinin değişmesine neden olur.Ben de pazar günü poğaça yaparken gözüme tezgahın üzerinde duran hindistan cevizi kavanozu ilişti Hamurun içine kattım. Kızım önce burun kıvırdı. Bu kurabiye mi ki kattın ben yemem dedi. Bende hele bir pişsin bakalım dedim. Fırından gelen mis gibi kokular yeter zaten. Pişince kızımın tabiri ile ilk lezzet testini yaptı ve çok beğendi
Neyse lafı çok uzatmayıp tarife geçeyim. uzun süredir yazmadığım için özlemişim buraları.

Bu arada söylemeyi unuttum. Keramika seramik Denizli marka temsilcisi benim. Keramikadan gelen cicilerim çok güzeller. Renklere bakar mısınız? Bizim favorimiz mavi ve pembe. Poğaçalarım servisini de kızımın isteği üzerine mavi tabağım ile yaptım. Teşekkürler Keramika. Keramika Shopu mutlaka ziyaret etmelisiniz. Birbirinden güzel ve rengarenk ürünler sizlere mest edecek




MALZEMELER

3 ADET YUMURTA
1 PAKET MARGARİN (ODA SICAKLIĞINDA)
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
2 ÇAY BARDAĞI YOĞURT
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 ÇAY KAŞIĞI TUZ
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
1 KAHVE FİNCANI SİRKE
2 YEMEK KAŞIĞI HİNDİSTAN CEVİZİ

İÇ MALZEMESİ

1 KASE LOR PEYNİR
TUZ
1 TATLI KAŞIĞI KIRMIZI TOZ BİBER

ÜZERİ İÇİN
SUSAM

YAPILIŞI

Öncelikle iç malzememizi hazırlayalım. Lor peynirini tuz ve kırmızı toz biber ile karıştıralım. Yoğurma kabına, margarin, 2 tam yumurta 1 yumurta sarısı, sıvı yağ, yoğurt, sirke,  tuz ve şekeri ekleyip iyice karıştıralım. İçerisine hindistan cevizi, un ve kabartma tozunu ekleyip kulak memesi kıvamında çok sert olmayan bir hamur yoğuralım. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alıp elimizde açarak iç malzeme koyup yağlı kağıt serili tepsiye dizip, sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürüp susam ekerek, önceden ısıtılmış 180*'lik fırında pişirelim.
Ilık olarak servis yapalım. Bizim akşam çayımıza yetişti



Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.


2 yorum:

Unknown dedi ki...

Ebrum ellerine sağlık bir tanecik aldım öpüyorum kocaman...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık..
hindistan cevizi nasıl bir aroma verir poğaçaya merak ettim :)
mutlu haftalar dilerim..