25 Kasım 2011 Cuma

OTLU KURABİYE


Herkese iyi akşamlar diliyorum.
Yarın hafta sonu. Kahvaltılarınız için size çok lezzetli otlu kurabiyeler getirdim.
Çay ile beraber süper ikili.

MALZEMELER

2 ADET YUMURTA (1 TANESİNİN SARISI AYRILACAK)
1/2 PAKET MARGARİN ERİMİŞ
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
2 YEMEK KAŞIĞI YOĞURT
YARIM ÇAY BARDAĞI SU
1 KAHVE FİNCANI SİRKE
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 KASE LOR PEYNİR
1 TATLI KAŞIĞI KEKİK VE NANE
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
TUZ (BENİM PEYNİRİM TUZSUZDU. BEN 1 TATLI KAŞIĞI KOYDUM)
ALDIĞI KADAR UN
ÜSTÜ İÇİN
SUSAM

YAPILIŞI

Yumurta, erimiş margarin, sıvı yağ, yoğurt, su ve sirke çırpılır.Peynir,kekik ve nane eklenerek karıştırır. İçine un ve kabartma tozu eklenerek ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur yoğrulur. Yağlı kağıt serili tepsiye istediğiniz şekil verilerek dizilir. Üzerine az bir sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürülüp susam ekilerek; 180* fırında altı ve üstü kızarana kadar pişirilir.
Çayın yanında süper gidiyor. Bende söylemesi.
Deneyecek olanlara afiyet olsun.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Haklısın çayla beraber süper ikili..:))
Ellerine sağlık canım
Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sabah ki, kahvaltıma isterim ebru !! :=))

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım kesinlikle katılıyorum sana:) ellerine sağlık..