30 Kasım 2011 Çarşamba

ISPANAKLI BÖREK



Herkese iyi akşamlar.
Sizlere pazar günü kahvaltı için yaptığım leziz böreklerimi getirdim.
Daha önce de söylemiştim. Biz sadece pazar günleri ailecek kahvaltı yapabiliyoruz. Bunun için de kahvaltı için değişik bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Zaten evdekiler cumartesi akşamı başlarlar. Anne yarın menüde neler var diye. Ben de elimden geldiğince ve onların istekleri doğrultusunda birşeyler yapıyorum. Ben çok seviyorum ya kahvaltı sofralarını.
Neyse lafı çok uzattım. Hemen tarife geçeyim.

MALZEMELER

4 ADET YUFKA
YARIM KİLO ISPANAK
1 ADET SOĞAN
1 KASE LOR PEYNİR
TUZ, KARABİBER
1 TATLI KAŞIĞI RENK BİBER
1 TATLI KAŞIĞI SIVI YAĞ

SOSU

2 YEMEK KAŞIĞI YOĞURT
1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
2 ÇAY BARDAĞI SU

ÜZERİ İÇİN
1 ADET YUMURTA
SUSAM

YAPILIŞI

Öncelikle böreğimizin içini hazırlıyoruz. Ispanakları yıkayıp süzerek doğrıyalım. İçine bir adet yemekli soğanı doğrayıp, tuz, karabiber, peynir ve sıvı yağı ekleyip iyice karıştıralım.

Sosu için: yoğurt, su ve sıvı yağı birlikte çırpalım.

Bir yufkayı ortadan 2'ye bölelim.
Uzun taraf bize bakacak şekilde olacak. Üzerine fırça yardımı ile sosumuzdan sürüp iç malzemeyi kenarına koyarak rulo yapalım. Yaptığımız ruloyu kıvırarak yağlanmış olan tepsimizin ortasına koyalım. Diğer tüm yufkalara da aynı işlemi uygulayalım. Her ruloyu diğer rulonun etrafına dolayalım. Tüm yufkalar bitince artan sosumuzun içine 1 adet yumurtayı kırıp çırparak böreğimizin üzerine dökelim ve susam serpelim. . En az 1 saat dinlendirelim ki börek sosunu iyice çeksin. Önceden ısıtılmış 180* fırında pişirelim
Tepsisin de soğutup bir bardak sıcak çayla beraber servis yapalım.

5 yorum:

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine sağlık canım,
Ispanaklı börek yanın da çay hayır demek mümkünmü?
Sevgilerimle...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok severim ıspanaklı hamurişleri canım.börekte çok güzel olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Mmmm mis mis ellerine sağlık canım bayılırım ıspanaklı böreğe öpüyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım yanınada çay yada ayran nefis olur ellerine sağlık canım

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım:)
nefis görünüyor böreğinn:D