25 Nisan 2014 Cuma

YEŞİL MERCİMEKLİ POĞAÇA





Herkese iyi akşamlar efendim. Geçmiş cumalarınız mübarek olsun. Allah'ım ettiği duaları ve yaptığı ibadetleri kabul olunan kullardan eylesin.
Buralardan epey uzak kaldım. Son bir ay içinde hayatımız da öyle şeyler oldu ki ben bile hızına yetişemedim.
Epeydir ev arıyordum. Evi bulduk, toplanma telaşı ile uğraşırken annemin rahatsızlığı araya girdi. Hem ev topladım hem onunla ilgilendim. Bu arada anneme acil ameliyat dediler ben haftasına evi taşıdım. Cumartesi evi taşıdım perşembe günü annem ameliyat oldu. Zar zor yerleştim.
Neyse ki Allah'ıma şükür annem sağ salim ameliyattan çıktı hatta hastaneden bile çıktı.
Bir ara kendi kendime düşündüm de, her şey olacağına varıyor. Olacak olduktan sonra hiç bir şey geri kalmıyor. Ben evi taşıdım, annem ameliyat oldu. Nasıl olacak nasıl yapacağız derken neredeyse 1 ay olacak bu işler olalı. Hayatımız düzene bile girdi. Biz kendimizi ne kadar sıkarsak sıkalım olacak olduktan sonra oluyor.
Neyse lafı çok uzattım. Yeni evim de mutfak faaliyetlerine kaldığımız yerden devam edelim değil mi:)) Çocuklar öyle alışmışlar ki pasta kutularının dolu olmasına sen artık bir şey yapmıyorsun demeye başladılar.
Ben de yeni evde ilk poğaçamı yaparak start verdim)))
Yeşil mercimekli poğaça. Oldukça lezzetli ve doyurucu. Hatta fırından çıkınca sıcak sıcak kaç tane yediğinizi bilmiyorsunuz.


MALZEMELER

2 SU BARDAĞI ILIK SÜT
1 SU BARDAĞI ILIK SU
1 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 PAKET INSTANT MAYA
2 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER
1,5 TATLI KAŞIĞI TUZ
1 ADET YUMURTA SARISI
ALABİLDİĞİ KADAR UN

İÇ MALZEMESİ

2 SU BARDAĞI HAŞLANMIŞ MERCİMEK
1 ADET KURU SOĞAN
TUZ, KARABİBER, KIRMIZI TOZ BİBER
YARIM DEMET MAYDANOZ VE DEREOTU. .
2 YEMEK KAŞIĞI SIVI YAĞ

YAPILIŞI

Öncelikle iç malzememizi hazırlayalım. Mercimeği yıkayıp düdüklü tencereye koyarak haşlayıp süzelim.
Yemeklik doğradığımız soğanı 2 yemek kaşığı sıvı yağda pembeleşene kadar kavuralım. İçine mercimeği ekleyip 10 dakika kadar daha kavurup ocaktan alalım. Soğuyunca, baharatlarını ve yeşillikleri ekleyip bir kenara alalım.
Hamuru için: 3 bardak kadar unu ve mayayı karıştırıp ortasını havuz gibi açarak içine, süt, su, sıvı yağ, şeker ve tuzunu ekleyip yoğuralım. Kontrollü olarak un ilavesi yaparak yumuşak bir hamur yoğuralım. Hamurun üzerine strech film örterek bir kenarda iki misli olana kadar mayalandıralım..
Mayalanan hamurdan limon büyüklüğünde parçalar alarak içini açıp iç malzeme koyarak istediğimiz şekli verelim ve yağlı kağıt serili tepsiye dizelim. Tüm hamur bitene kadar aynı işlemiş yapalım. 15 dakika tepside de mayalandırarak, sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürüp, önceden ısıtılmış 180*'lik fırında pişirelim.
İlk sıcaklığı çıkınca servis yapalım.

Deneyeceklere şimdiden afiyetler olsun.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Ebrummmm ellerine sağlık kuzum afiyetler olsun öpüyorum kocaman...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun anneciğine, Rabbim sağlık sıhhat versin beterinden korusun.

yeni eviniz de hayırlı olsun,huzurla keyifle oturun inşallah.

ellerine emeklerine sağlık, puf puf poğaçalar mımm :)

online mutfak dedi ki...

Siteniz çok başarılı ilgiyle takip ediyorum
Çay Makinesi
Çay Makinası
Sanayi Tipi Çay Makinası
Çay Kazanları