14 Mart 2013 Perşembe

KARNABAHAR GRATEN





Merhabalar. Tüm beni takip eden etmeyen herkese sevgilerimi gönderiyorum.
Bugün sizlere karnabahar graten tarifi getirdim. Eskiden sık sık yapardım. Uzun zamandır yapmadığımı fark edince pazar günü yaptım. Kızım çok sever. Oğlum ve eşim muhalefet olarak yemediler. Biz kızımla beraber yedik. Et ve tavuk yemeklerinin yanında garnitür olarak çok yakışıyor. 

MALZEMELER

1 ADET KÜÇÜK BOY KARNABAHAR
TUZ
HAŞLAMAK İÇİN SU

BEŞAMEL SOS İÇİN

1 YEMEK KAŞIĞI TEREYAĞI
1 YEMEK KAŞIĞI UN
1 SU BARDAĞI SÜT
TUZ.
1 SU BARDAĞI KAŞAR PEYNİR RENDESİ

YAPILIŞI

Öncelikle karnabaharı çiçeklere ayırıp tuzlu suda haşlayıp süzelim. Beşamel sos için tereyağını eritip içine unu katarak un kokusu çıkana kadar kavuralım. Kavrulan unun içine yavaş yavaş sütü ilave edelim bu arada da karıştırmaya devam edelim. Muhallebi kıvamı alana kadar pişirelim. Pişen sosumuzu ocakta alıp içine tuz ve kaşar peynir rendesinin yarısını katalım. Karnabaharları çok ufak olmayacak şekilde doğrayalım. üzerine beşamel sosu ekleyerek fazla ezmeden karıştıralım ve hafif yağlanmış borcama koyalım. Üzerine kalan kaşar peynir rendesini serpip fırına verelim. Üzeri kızarana kadar pişirip, ilk sıcaklığı çıktıktan sonra servis yapalım.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

6 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık karnıbahar bıtmeden yapmak lazım

Unknown dedi ki...

Bende bayılırım ellerine sağlık canım öpüyorum...

Kübra dedi ki...

Çok severim, ellerine sağlık canım...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık ablacımmmm..
nefis oluyor graten biliyorum ama besamel sos sevmiyo eşim diye yapamıyorum pek:)

ihlamurcum dedi ki...

Karnabahar yedirmenin en güzel yolu ,elinize sağlık.

lezzetyolculugu dedi ki...

Karnabaharın yemeğini hiç sevemedim kızartmasını yiyorum birde böyle deneyeyim belki çocuklarda çok sever ellerinize sağlık.