14 Mayıs 2011 Cumartesi

REVANİ






Herkese güzel bir hafta sonu diliyorum. Hem hafta sonuna neşeli ve enerjik başlamak için, hem de ağzımızın tadının hiç bozulmaması için size hafif bir o kadar da lezzetli bir revani tarifi getirdim. Bu revaniyi ilk görümcem Ayşe Ablamda yemiştim. Kendisi pek bir beceriklidir. Bana çok lezzetli gelmişti. Hemen tarifini istedim. Bir kaç defa yaptım ama fotoğraflamaya fırsat olmadan bitti. En son yaptığımda daha tadına bakmadan resmini çektim.




MALZEMELER

3 ADET YUMURTA

3 FİNCAN ŞEKER

1 FİNCAN SIVI YAĞ

3 FİNCAN İRMİK

1 SU BARDAĞI YOĞURT

3 FİNCAN UN

1 PAKET KABARTMA TOZU

1 PAKET VANİLYA

2 YEMEK KAŞIĞI HİNDİSTAN CEVİZİ (BEN EKLEDİM)

(ABLAM İÇİNE LİMON KABUĞU RENDESİ EKLEMİŞ)


ŞERBETİ

3 SU BARDAĞI ŞEKER

4 SU BARDAĞI SU

3-4 DAMLA LİMON SUYU


YAPILIŞI

Öncelikle işe şerbetimizi hazırlamakla başlıyoruz. Şeker ve suyu şeker eriyinceye kadar karıştırıp kaynatıyoruz. Kaynayıp kıvam almaya başlayınca içine limon suyunu ekleyip 10 dakika daha kaynatıp ocağı kapatıyoruz.

Kekimiz için yumurta ve şekeri şeker eriyinceye kadar çırpıyoruz. İçine yoğurt ve sıvıyağı ekleyip çırpıyoruz. Un, irmik, kabartma tozu, vanilya ve hindistan cevizinide ekleyip karıştırarak hafif yağlanmış bocama döküyoruz. Fırın ısı 130-140* derece olacak. Tatlımız ağır ağır pişecek ve fırın soğuk olacak.

Üstü kızarıp kürdan testi temiz çıkan kekimizi fırından çıkarıp biraz soğuduktan sonra dilimleyip şerbetini dökerek üzerine bir tepsi kapatıp şerbeti içine çekmesini bekliyoruz.

İyice soğuyan ve şerbetini çeken tatlımız servise hazır.

Üzerini istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Ben hindistan cevizini çok sevdiğim için öyle servis yaptım. Yaz günlerinde dondurma ile de çok lezzetli olur. Ya da yanında bir parça kaymak ile.


Her şey sizin hayal gücünüze bağlı.
































10 Mayıs 2011 Salı

HONEYBANA EVDE HANGİMİZE?





Blogların kapalı olduğu dönemde BALPARMAK'dan HONEYBANA ballarım geldi.Kendilerine bir teşekkür edemedim.

Paket işyerime geldi. Gündüz telefonda çocuklara söyledim. Akşam beni kapıda karşıladıar. Hemen paketi açıp abla kardeş ve tabii ki ben birer tane yedik. Zaten oğlum ile daha önce markette görüp almıştık. Bal yemeyen oğlum honeybana üzerindeki çizgi film karakterleri sayesinde bal yemeye başladı.

Gerçekten balın sayılamayacak bir çok yararı var. Büyüme çağındaki çocukların mutlaka yemesi gerekir.Öksürüğe faydası ise bizzat denenmiş ve kanıtlanmıştır.

Teşekkürler ALTIPARMAK GIDA. Teşekkürler HONEYBANA







8 Mayıs 2011 Pazar

SEVDİĞİM İNSANLARLA BİRARADA VE ŞEHRİYE SALATASI

ARPA ŞEHRİYE SALATASI



VE MASAM





Herkese merhabalar. Bloglar açıldı ama ben daha açılamadım herhalde hergün bir şeyler ekliyeyim diyorum akşam eve gidince araya işler giriyor, ekleyemiyorum. Tarifler ve resimler birikti. Eh hadi Bismillah diyip başlıyayım artık değil mi?
Geçen hafta pazar günü hem çok yakın arkadaşım hem de akrabamız olan olan Esra ve annesi misafirim oldu. Yengem, kızı ve kuzenim Yeşim de bize katılınca güzel bir gün geçirdik.



Geç haberim olduğu için pek fazla bir şey yapamadım ama sohbet güzeldi.



Blogumda tarifi olanları renkli yazdım.






MENÜMDE



ŞEHRİYE SALATASI



BROWNİ



SODALI BÖREK



VE Esranın getirdiği SAÇ BÖREĞİ vardı.



Güzel sohbet eşliğinde çaylarımızı içtik. Esra'nın 2 tane oğlu var. Benim oğlumla beraber yoruluncaya kadar oynadılar. Çocuklar birbirlerinden ayrılmak istemediler.




ŞEHRİYE SALATASI





MALZEMELER




2,5 SU BARDAĞI ARPA ŞEHRİYE




YARIM DEMET MAYDANOZ




YARIM DEMET DEREOTU
2-3 YAPRAK MARUL




2 YEMEK KAŞIĞI NAR EKŞİSİ




YARIM ÇAY BARDAĞI ZEYTİNYAĞI




TUZ




YARIM LİMONUN SUYU




YAPILIŞI




Arpa şehriyeyi tuzlu suda haşlıyoruz. Haşlanan şehriyeyi soğuk suyu tutup bir kenarda süzülmesini bekliyoruz. Salatamızın sosun için nar ekşisi,limon suyu, tuz ve zeytinyağını karıştırıyoruz. Yeşilliklerimizi incecik kıyıyoruz.Şehriyemizi salata kasesine alıp içine yeşillikleri ve sosunu katıp karıştırırıp biraz dinlendirdikten sonra servis yapıyoruz.,Çok lezzetli bir salata oluyor.. Misafirlerim ilk defa yemişlerdi ve hemen tarif istediler.




Herkesi kocaman kocaman öpüyorum.


Bugün ANNELER GÜNÜ



Başta kendi annem ve kayınvalidem olmak üzere tüm annelerin, anne adaylarının ve anne olmak isteyen herkesin anneler günü kutlu olsun. Allahım onları başımızdan eksik etmesin.





22 Şubat 2011 Salı

ARPA ŞEHRİYE PİLAVI


Tüm blogcu arkadaşlarıma merhaba. Zaman ne kadar hızlı geçiyor değil mi? Şubat ayına daha yeni girdik derken ay bitiyor. Hafta başı pazartesi oldu diyorum bir bakıyorum cumartesi gelmiş. Bir koşturma bir telaş yoruluyorum bu karmaşada. Sizin de böyle düşündüğünüz oluyor mu? Neyse lafı fazla uzattım.
Bazı yemekler vardır pratik olduğu için devamlı yaptığımız; arpa şehriye pilavıda benim için öyle. Pilavı ocağa koyup ben salatayı yapıp sofrayı hazırlayana kadar pişen ve evde herkesin sevdiği bir pilav.
MALZEMELER

1 PAKET ARPA ŞEHRİYE
1 YEMEK KAŞIĞI TEREYAĞI
YARIM ÇAY BARDAĞI SIVIYAĞ
SU
1 TABLET BULYON

YAPILIŞI
Yağlarımızı tencereye alıp üzerine 1 bardak arpa şehriyeyi ekleyip kavuruyoruz. Kavrulan şehriyenin içine paketin tamamını boşaltıp biraz kavurup üzerini kapatacak kadar sıcak su ve bulyonu atıp kaynayana kadar hızlı ateşte kaynayınca kısık ateşe alıp suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Suyunu çektikten sonra pişmemiş gibiyse biraz daha su ilavesi yapabiliriz.
Pişen pilavımızın üzerine temiz bir havlu örtüp yarım saat kadar demlendirip servis yapabiliriz.
Ben bu pilavı domatesli veya etli de yaparım. Gerçekten çok lezzetli oluyor. Bir paketin tamamını kullanıyorum. İsterseniz kişi sayısına göre bardak ile ölçerek de yapabilirsiniz.
Deneyecek olanlara afiyet olsun.

14 Şubat 2011 Pazartesi

UNLU OMLET




Herkese güzel bir hafta diliyorum. Bugün Mevlid Kandili. Peygamber efendimizinin Doğum günü. Kandiliniz mübarek olsun. Bu arada Sevgililer Gününü de unutmamak lazım. Sevgililer gününüzde kutlu olsun.

Size pazar kahvaltıları için güzel bir omlet tarifi getirdim.
Aslında omletin tarifi olmaz. Herkes değişik şeklide yapar ama ben arşivimde bulunması için yazıyorum.

MALZEME
4 ADET YUMURTA
1 YEMEK KAŞIĞI UN
1 ÇAY KAŞIĞI TUZ
1 ÇAY BARDAĞI KAŞAR PEYNİR RENDESİ
1 ÇAY KAŞIĞI KEKİK
SIVI YAĞ


YAPILIŞI

Yumurta ve un çırpılır. İçine tuz,peynir ve kekik eklenerek tekrar çırpılır ve yağ ile ısıtılmış tavada pişirilir.

Bu omlet çok güzel kabarıyor fakat hemen yenmez ise kabarıklığı sönüyor. O yüzden ben herkes sofraya oturmadan önce yapıp hemem servis yapıyorum; limonla ve pul biber ile yemeği seviyorum. Sanki balık yiyormuş gibi oluyor. Balığı pek sevmesem de :))

Deneyecek olanlar şimdiden afiyet olsun.



3 Şubat 2011 Perşembe

PATATESLİ POĞAÇA


Herkese güzel bir akşam diliyorum.Pazar kahvaltıları ya da sıcak bir bardak çayın yanına çok yakışan yumuşacık poğaçalar getirdim.
Ben mayalı hamuru pek tutturamıyordum. Ama bu poğaça gerçekten çok lezzetli oldu. Mayalı lezzetler ilk yapıldığı gün daha lezzetli olur fakat bu poğaçalar hamurundaki patatesten dolayı 2-3 gün bayatlamadan duruyor tabii ki yenmeden o kadar dayanırsa. :))

MALZEMELER
4-5 SU BARDAĞI UN
1 PAKET İNSTANT MAYA
1 SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 SU BARDAĞI ILIK SÜT
1,5 TATLI KAŞIĞI TOZ ŞEKER
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
2 ADET HAŞLANMIŞ VE EZİLMİŞ PATATES
2 ADET YUMURTA (1 TAM YUMURTA VE BEYAZ İÇİNE, SARI ÜSTÜNE)

İÇİNE
250-300 GRAM LOR PEYNİR
2 ADET HAŞLANMIŞ PATATES
YARIM DEMET MAYDANOZ

YAPILIŞI
Öncelikle ılık sütün içine 1 paket mayayı boşaltıp kabarmasını bekliyoruz. 3 su bardağı unu kapa alıp ortasını havuz gibi açıp içine mayalı sütü, sıvıyağ, şeker, tuz, ezilmiş patates ve ılık suyu koyarak önce sıvıları karıştırıp daha sonra etrafındaki unu yavaş yavaş toparlayarak yoğuruyoruz. Geri kalan unumuzu hamurun kıvamına göre ekliyoruz.. Ele yapışmayan fakat yumuşak bir hamur oluyor. Hamurun üzerine temiz bir bez örterek 1 saat kadar sıcak bir ortamda mayalanmasını bekliyoruz. Ezilmiş patates,lor peyniri ve maydanozu karıştırıp iç malzemesini hazırlıyoruz. Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parça koparıp avucumuzun içinde açıp içine malzeme koyarak şekil veriyoruz. ve yağlanmış tepsiye diziyoruz. Yarım saat kadar tepsi mayasının gelmesini bekleyip üzerine yumurta sarısı sürerek önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
Puf puf pamuk gibi poğaçalarımız hazır. Yenmek için bizleri bekliyor. :))


1 Şubat 2011 Salı

PEKMEZLİ VE ÇİKOLATALI KEK




Herkese güzel ve sağlıklı bir hafta diliyorum. Dışarıda soğuk ve ayaz var. Aslında hava güneşli ama ayaz.....İçeriden bakıldığı zaman sanki hava sıcakmış gibi görünüyor ama dışarı çıkınca hiç de öyle değil. Kendi aramızda espri bile yapıyoruz. Güneş bizi aldatıyor diye.
Size tam bu kış günü sıcacık bir bardak çay ile beraber yemek için lezzetli bir kek tarifi getirdim.
Evde pekmezli kek yapacağım dediğim zaman herkes hı dedi, ama yiyenler tadını beğendi,. Oğlum çikolatalı diye yedi renginden dolayı:))

MALZEME
2 ADET YUMURTA
1 SU BARDAĞI ŞEKER
1 SU BARDAĞI PEKMEZ
1 SU BARDAĞI SÜT
1 PAKET KABARTMA TOZU
2,5 SU BARDAĞI UN
BİR AVUÇ DAMLA ÇİKOLATA
1/2 SU BARDAĞI SIVIYAĞ

YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çırpıyoruz. İçine pekmez, süt ve sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Un ve kabartma tozunu eleyerek sıvı malzemeye ekleyip tahta bir spatula ile karıştırp damla çikolatayı da ekleyip bir kez daha karıştırıp yağlanmış ve unlamış kalıba döküyoruz. 180* derecelik fırında kürdan testi temiz çıkana kadar pişiriyoruz
Kalıptan çıkarıp telin üzerinde havalandırarak soğutup servis yapıyoruz.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.
Bu soğuk günlerde hasta olmamak için bu tarz yiyeceklere ihtiyacımız var değil mi?