12 Nisan 2012 Perşembe

PATATES PÜRELİ ISPANAK GRATEN




İyi akşamlar efendim. Dışarıda sıcak ve hafif esintili bir hava var. Çok güzel. Biraz önce dışarıya çıkmıştım. İçeri girmek istemedim ama yapacak bir şey yok. Mesai bitimine kadar çalışmaya devam.
Bugünkü tarifim patates püreli ıspanak graten. Bu tarifi ilk önce Yemek Aylin'de görmüştüm. Daha sonra Muhterem'de gördüm ve en son da Papatyam'da da görünce tamam ben bunu denemeliyim dedim ama bunu dedikten sonra üzerinden epey zaman geçti. Kısmet pazar gününeymiş. Kızımla ben çok beğendik. Oğlumla eşim yediler ama pek severek değil. Oğlum altındaki püreyi yedi, ıspanaklarını yemedi. Neyse bu kadar konuşma yeter geçelim tarife.

MALZEMELER

YARIM KİLO ISPANAK
1ADET PIRASA (TARİFTE 2 ADET DİYORDU. EVDE SADECE 1 TANE KALMIŞTI)
1 ADET ORTA BOY SOĞAN (PIRASA YERİNE KULLANDIM)
SIVI YAĞ
TUZ, KARABİBER
1 SU BARDAĞI KAŞAR PEYNİR RENDESİ

PATATES PÜRESİ
4 ADET PATATES
1 TATLI  KAŞIĞI TEREYAĞI
YARIM ÇAY BARDAĞI SÜT
TUZ

BEŞAMEL SOS
1 YEMEK KAŞIĞI TEREYAĞ
2 YEMEK KAŞIĞI UN
2 SU BARDAĞI SÜT
TUZ

YAPILIŞI

Öncelikle patatesleri haşlanması için ocağa koyuyoruz.( Ben patatesi düdüklüde haşlıyorum. Düdüğü ötmeye başladıktan 10-15 dakika patatesler haşlanıyor)  Haşlanan patateslerini kabuklarını soyup ezici ile eziyoruz. İçine tereyağını, sütü ve tuzunu katıp karıştırarak püremizi hazırlıyoruz. Hazırlamış olduğumuz püreyi hafif yağlanmş borcama yayıyoruz.
Ispanaklı harç için: Ispanakları yıkayıp doğruyoruz, pırasayı da incecik kıyıyoruz. Yemeklik doğradığımız soğanı yağda pembeleşene kadar kavuruyoruz. İçine pırasayı ekleyip pırasa yumuşayana kadar pişiriyoruz. Pişen pırasanın içine ıspanağı da ekleyip hepsini güzelce kavuruyoruz.  Kavrulan harcımızın tuzunu ve karabiberi ekleyip kenarda soğutuyoruz.
Beşamel sos için, tereyağı ve unu sos tenceresine alıp un kokusu çıkana kadar kavuruyoruz. Kavrulan unun içine sütümüzü ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz.  Koyu muhallebi kıvamı alana kadar pişiriyoruz.
Borcamdaki pürenin üzerine ıspanaklı harcı yayıyoruz,  üzerine kaşar peynirinin yarısını serpiyoruz,. kaşarın üzereni beşamel sos ile kaplayıp kalan kaşarı da serperek fırında üzerine kızarana kadar pişirip sıcak olarak servis yapıyoruz.
Tarif uzun gibi görünüyor ama bir o kadar kolay ve lezzetli.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım benim yorumunu okurken gözlerim
doldu hepsi karşılıklı biliyorsun.El
lerine sağlık enfes olmuş öpüyorum.

Gurme Şirine dedi ki...

canım enfees görünüyor...
ellerine sağlık...
kocaman sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

CANIM NE DEĞİŞİK BİR TARİF ELLERİNE SAĞLIK AFİYET BAL OLSUN ÖPÜYORUM SEVGİLER

Disalce dedi ki...

bizim burdada ılık ama şiddetli rüzgar var.çıkamıyorum bende..:) ellerine sağlık ..bu tarif gerçekten nefis görünüyo....

zeymurancafe dedi ki...

nefıs gorunuyor canım ellerıne sağlık

Unknown dedi ki...

Ispanağın her halini çok seviyorum.
Püreylede çok yakıştığına eminim..
Ellerine sağlık canım..