6 Nisan 2012 Cuma

KURU BİBER TURŞUSU


Herkese iyi akşamlar ve hayırlı cumalar. Dışarı da çok hoş bir hava.
Bugün size pratik ve bir o kadar da lezzetli turşumu getirdim. Sabaha yapın akşama yiyin. O kadar yani.

MALZEMELER

KURU BİBER (İSTEDİĞİNİZ KADAR BENİM YAKLAŞIK 20-25 ADET KADARDI)
6 ADET HAVUÇ
1 KASE ISPANAK KÖKÜ (EVDEKİ YARIM KİLO ISPANAĞIN KÖKLERİNİ KULLANDIM)
1 ÇAY BARDAĞI SİRKE
5-6 ADET LİMON TUZU
TUZ
SU
1 YEMEK KAŞIĞI SIVI YAĞ
3-4 DİŞ SARIMSAK

YAPILIŞI

Kuru biber, havuç ve ıspanak kökleri yumuşayana kadar haşlanır. Haşlanan biberler bir kenarda soğurken, saklama kabının içinde 3 diş sarımsağı tuz ile dövüp içine  sirke, limon tuzu, tuz, sıvı yağ ve biberleri haşladığımız sudan koyalım. Soğuyan biberlerin tohumlarını ayıklayıp çatala gelecek şekilde büyük ise doğrayalım,  havuçları doğrayalım hepsini hazırladığımız sosun için koyup karıştırıp ağzını kapatarak dolapta saklayalım.Bu arada turşumuzun suyunu kontrol ederek ekşisini ve tuzunu damak zevkimize göre ayarlayabiliriz.
İşte bu kadar pratik. Akşama yanına domatesli bir bulgur pilavı pişirelim ve afiyetle yiyelim.

8 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

kuru biber turşusunu duymamıştım ama görüntü harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Bende ilk kez gördüm bu tarifi..
Nasıl lezzetlidir tahmin ediyorum..
Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Canımmm o tabağı alabilirmiyim:))
Ellerine sağlık öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik .Tursu olsunda kurusunuda cok severiz.Afiyetler olsun.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

çok severim turşuyu. bu da değişikmiş. ellerine sağlık canım.

Gurme Şirine dedi ki...

merhaba sizi izlemeye aldım...
turşuyu çook severim ...
mis gibi görünüyor...
ellerinize sağlık...
sizde beni izlemeye alırsanız sevinirim...
kocaman sevgiler...

zeymurancafe dedi ki...

kuru bıber turşusunu ılk defa duyuyorum cok ilginc denemek lazım ellerıne sağlık

Unknown dedi ki...

Bu turşusu burada görünce çok şaşırdım, biz bal kabaklı yaparız havuç yerine😊 ege yöresine ait yöresel bir yemektir ama buralarda bile bilmeyen çok var, deneyecek olanlara kuru börülce haşlayıp üstüne zeytin yağı dökerek yemelerini tavsiye ederim, tadına doyamayacaksınız😃😃