3 Mayıs 2010 Pazartesi

ELMALI KURABİYE


Herkese güzel ve sağlıklı bir hafta diliyorum. Bugün Denizli de güneşli, güzel bir hava var.
Bugün size pazar günü kızımın yoğun istekleri sonucu yaptığım elmalı kurabiyenin tarifini vermek istiyorum.
Hepimizin mutlaka bir elmalı kurabiye tarifi vardır. Ben hatırlıyorum da annemin gün toplantılarında mutlaka elmalı kurabiye olurdu.
İlk önce yapmaya üşendim sonra da kızımı kıramadım ve yaptım. Çok lezzetli olmuştu. Yedikten sonra iyi ki yapmışım bile dedim. :))


MALZEME

1/2 PAKET MARGARİN

1 ÇAY BARDAĞI SIVIYAĞ

1 ÇAY BARDAĞI YOĞURT

1 ÇAY KAŞIĞI KARBONAT

ALDIĞI KADAR UN



İÇ MALZEMESİ
4 ADET ELMA
4 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER
TARÇIN
FINDIK VEYA CEVİZ KIRIĞI

ÜSTÜ İÇİN

PUDRA ŞEKERİ

YAPILIŞI:
Hamuru yoğurmadan önce içini hazırlıyoruz. Soğuması için. 4adet elmayı rendeleyip 4 kaşık şeker ile suyunu çekinceye kadar pişiriyoruz.Pişen harcı ocaktak alıp soğuyunca içine 1 kaşık tarçın ve fındık veya vceviz kırığı koyup karıştırıyoruz.
Hamuru için: Margarin, sıvıyağ ve yoğurdu karıştırıyoruz. İçine un ve karbonatı katıp ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğuruyoruz.
Hamurdan cevizde büyük parça alıp içine iç malzeme koyup poğaça gibi kapatıyoruz.
Tepsiye dizip üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Piştikten sonra ılıkken servis tabağına alıp üzerine pudra şekeri serpip afiyetle yiyiyoruz.

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Canim güzel bir tarif resmini koymamissin ama tarif icin tesekkürler canim.

hdidem95 dedi ki...

canım benim bende hatırlarım annemin günlerinde hep olurdu ata kurabiyesi bu:)) modası geçmeyen klasiklerden:)) ellerine sağlık canım öptüm sevgiler

NiNo dedi ki...

ziyaretinize tsk ederim sizinde ellerinize saglik sevgiler

ebru dedi ki...

Sevgili Gülcan ben yazısını yazdıktan sonra taslak olarak kayıt ettiğimi düşünmüştüm fakat planlanmış olarak kayıt etmiş ve resim yüklemeden planlanan saatte de yayınlamış. Problemn ondan kaynaklandı.

Sevgili Didem annemin dediği gibi eski zaman kurubiyesi bunlar.:))

Sevgili Nino ben teşekkür ederim uğradığın için.

Unknown dedi ki...

Canım kardeşim elmelı tüm lezzetle
re bayılırım.Ellerine sağlık afiyet
bal olsun kocaman öpüyorum...

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık,karika görünüyor.Benim asla hayır diyemeyeceğim lezzetlerin başında geliyor::))


sevgiler...

ebru dedi ki...

ablacım ellerine sağlık bende çok severim elmalı pastayı ağızda dağılır harika olur....

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika gorunuyor, ellerine saglik.

Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta sonu diliyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

vazgeçilmez lezzet:)))
çok severim çok
ellerine sağlık
sevgiler canım

Sevil Şahin dedi ki...

ebrum çok severim ben ellerine sağlık afiyet bal olsun
hayırlı cumalar canım
güzel bir hafta sonu diliyorum

Unknown dedi ki...

ah bayılırım ellerine sağlık

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

2 haftadır elmalı kurabiye yapmak istiyorum...belki bu hafta sonu artık...ellerinize sağlık...