8 Mayıs 2010 Cumartesi

ELMALI, BİSKÜVİLİ MUHALLEBİ


Herkese güzel br hafta sonu diliyorum. Malum yarın anneler günü. Eminin herkes de bir telaş vardır annesi için. Ben de annemin yanına yarın gidicem. Genelde cumartesi günü anneme giderim. Ertesi günü pazar geç vakte kadar otursak da sorun olmaz diye. Ama yarın özel bir gün. Annemle konuştum o birşeyler yapacak ben de birşeyler yapıp götürücem kendimize güzel bir ziyafet çekeceğiz.

Benim bu kadar hevesime inşallah bir terslik bir sorun çıkmaz.

Geçen gün yapmış olduğum elmalı kurabiyelerin iç malzemesi artmıştı. Ne yapsam diye düşünürken aklıma bu tatlı geldi. Hem hafif bir tatlı oldu; hemde çocukların ani tatlı krizlerini bastırdı.

MALZEME
4 SU BARDAĞI SÜT
1 ÇAY BARDAĞI UN
2 TATLI KAŞIĞI NİŞASTA
1 ADET YUMURTA
2 ÇAY BARDAĞI ŞEKER
1 PAKET VANİLYA
1 TATLI KAŞIĞI KADAR TEREYAĞI
1,5 PAKET BİSKÜVİ (PİKNİK BİSKÜVİ KULLANDIM)
1 KASE ELMALI HARÇ

YAPILIŞI
Süt, şeker, un, nişasta ve yumurtayı tencerede karıştırıp ocağa alıyoruz. Muhallebimiz kaynayıp göz göz oluncaya kadar pişiriyoruz. Kaynamaya başladıktan sonra bir taşım daha kaynatıp ocaktan alıyoruz. İçine vanilyayı ve tereyağını ekleyip mikserle özleşene kadar çırpıyoruz. Çırptığımız muhallebinin yarısını borcama döküyoruz. 1 sıra bisküvi dizip üzerien elmalı harcımızı koyup en üste de artan muhallebimizi döküp oda sıcaklığına kadar dışarı da bekletip buzdolabına kaldırıyoruz. Soğuyan tatlımızı dilimleyerek servis yapıyoruz.

Ben tarçın ve hindistan cevizi ile süsledim. Siz dilediğiniz gibi süsleyebilrsin. Sütlü tatlılarda tarçını çok seviyorum. Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.

14 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım kardeşim bugün sesini duymak ha
rika bir duyguydu.Senin ve anneciği
nin anneler gününüz kutlu olsun.Tat
lın harika ellerine sağlık kocaman öpüyorum...Mail attım:))

hdidem95 dedi ki...

anneler günün kutlu olsun canım benim öptüm sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

elmalı lezzetlere bayılırım. bu tatlıda enfes görünüyor.
ellerine sağlık canım.

birsence dedi ki...

elmalı pasatadan kalan harcı değerlendirmek için süper bir yöntem çok da lezzetli olmuştur eminim ellerine sağlık canımcım...

Unknown dedi ki...

Canım sana mail attım ama cevap yazmaddın şablon için sitenin linki
ni verdim:))

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ebru'cuğum,muhallebin çok nefis görünüyor..Sizlerden çok değişik tarifler öğrenmek beni çok mutlu ediyor..Ellerine ve gönlüne sağlık..



Sevgiler..

Narince dedi ki...

Havalar ısındı ancak sütlü tatlı gidiyor zaten. Ellerine sağlık komşum.

Unknown dedi ki...

Canım kardeşim ben bayıldım inşallah sende beğenirsin.Çok değişik ve şeker
bir blog oldu sahibi gibi kocaman öp
tüm...

ebru dedi ki...

abla blogun harika olmuşş
işte benden sana bir hediyeeee bologuma uğrayıp alırsan sevinirim...

sarımutfak-hande dedi ki...

ne güzel değerlendirmişsin ellerine emeklerine sağlık canım
sevgiler

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Hem pratik, hem lezzetli daha ne olsun... Ellerine sağlık, sevgiyle...

anneanneninemekleri dedi ki...

Hemen yapılabilecek çocukların da yiyebileceği güzel bir lezzet olmuş ellerinize sağlık.

anneanneninemekleri dedi ki...

Hemen yapılabilecek çocukların da yiyebileceği güzel bir lezzet olmuş ellerinize sağlık.

hdidem95 dedi ki...

elmalı her şeye bayılan ben:) bunada bayıldım ellerine sağlık canım benim öptüm sevgiler