15 Ağustos 2013 Perşembe

FIRINDA TAVUK BAGET


Nasılda lezzetli görünüyor değil mi? Olsa da yesem yani :))


Merhabalar efendim. Tüm dost ve takipçilerime kucak dolusu sımsıcak sevgiler. Sımsıcak dedim de dışarıda öyle bir sıcak var ki anlatılmaz yaşanır cinsinden. Cenabı Allah'ım kullarını hiç sıkmıyor değil mi? Bu sıcaklar ramazan da olsa dayanılmazdı herhalde. Dışarı çıkmaya korkuyorum valla
Bugün sizlere oldukça lezzetli tavuk yemeğini getirdim. Bizim evde çok sevilir. Oldukça da pratiktir kendileri:))



MALZEMELER

1 KİLO TAVUK BAGET
4 ADET PATATES
4 ADET DOMATES
4 ADET YEŞİLBİBER

MARİNESİ İÇİN

2 YEMEK KAŞIĞI SIVI YAĞ
1 YEMEK KAŞIĞI SİRKE (TAVUKLARIN DAHA İYİ KIZARMASI İÇİN)
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
1 TATLI KAŞIĞI KARABİBER
1 TATLI KAŞIĞI KIRMIZI TOZ BİBER

YAPILIŞI

Öncelikle marineyi hazırlayalım. Sıvı yağ, sirke, tuz, karabiber ve kırmızı toz biberi karıştıralım Bu karşıma tavukları atıp iyice harmanlayıp tepsiye dizelim. (bu arada tepsimiz her zamanki gibi seramitok) Aralarına elma dilimi doğradığımız patatesleri yerleştirelim.. Domatesleri halka şeklinde doğrayıp patateslerin üzerine koyalım. Aralarına biberleri katıp bir çay bardağı kadar sıcak su koyup 190*'lik fırında tavuklar ve sebzeler pişip kızarana kadar tutalım. Fırından alıp ilk sıcaklığı çıkınca sıcak olarak servis edelim. Yanında pilav ve buz gibi cacık ile mükemmel bir menü.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Ebrum ellerine sağlık nefis olmuş öpüyorum...