13 Ağustos 2013 Salı

BAYRAM MENÜSÜ VE KIYMALI MİLFÖY BÖREĞİ



Tüm dost ve takipçilerime kucak dolusu sevgiler. Tüm güzel şeyler gibi mübarek günleri de bitirdik. Allah'ım tekrarını nasip etsin. Bu arada geçmiş bayramınız da mübarek olsun. Bayram da buralarda değildim. 4 günlük tatilimi İzmir de eltimle beraber geçirdik. Bizleri çok güzel ağırladı. Eltim Meleğe buradan tekrar teşekkür etmek istiyorum.2.bayram kendimize ziyafet çektik. Ortaklaşa yaptığımız yiyecekler ile güzel bir menü oluşturduk. Tarifleri blogda olanları kırmızı ile yazdım. Diğerlerinin tarifleri sıra ile gelecek.





MASAMIZIN GENEL GÖRÜNÜŞÜ


MENÜMÜZDE


KIYMALI MİLFÖY BÖREĞİ
                                     

                           KIBRIS TATLISI


                                    ARPA ŞEHRİYE
                                        SALATASI


                  
TARÇINLI KURABİYE                 



                                                              ŞEKERLİ KURABİYE
VE 
ÇEREZ TABAĞI



Bugün sizlere kıymalı milföy böreğin tarifini vermek istiyorum. Davet sofraları için  hem çok lezzetli hem de oldukça pratik.


MALZEMELER

10 ADET KARE MİLFÖY
1 ADET YUMURTA SARISI
100 GRAM KIYMA
1 ADET SOĞAN
1 ADET DOMATES
1 ADET YEŞİL BİBER

YAPILIŞI

Milföyleri buzlarının çözülmesi için tepsiye ayrı koyalım. İç harcımız için soğanı yemeklik, domates ve biberi küçük küçük doğrayalım. Soğanı sıvı yağda kavuralım.İçine kıymayı ekleyip kavurmaya devam edelim en son domates ve biberi ekleyip pişirerek tuzu ekleyelim ve  soğuması için kenara alalım. Buzu çözülen kare milföyün ortasına kıymalı harçtan koyup iki köşeleri birleştirip tepsiye yerleştirelim. Tüm milföylere aynı işlemi uygulayalım. Üzerine sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 180*lik fırında pişirelim.
Hepinizin bildiği gibi milföy ilk yapıldığı an çok lezzetli olduğu için, ilk sıcaklığı çıkınca servis yapalım.

3 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlıkk canım...
tarçınlı kurabiyenden aldım bi tanecik.;)
sevgilerimle...

tatlı sefam dedi ki...

menu tam benlık elıne sağlık

Unknown dedi ki...

Ebrum ellerinize sağlık hepsi harika öpüyorum kocaman...