13 Haziran 2010 Pazar

TUZLU KURABİYE






Canlarım herkese merhaba. Nerdeyse 1 aya yakındır blogumu güncelleyemedim. Ben gene pc'nin azizliğine uğradım. Pc'miz bozuldu. Servise gitti. İş yerinde de her zaman fırsatım olmuyor. Neyse ki dün bilgisayarımıza kavuştuk. İnşallah bundan sonra herhangi bir problem yaşamadan blogumu güncelleyebilirim

Öncelikle yeni blog dizaynım nasıl olmuş ama.? Ne zamandır değişklik yapmak istiyordum. Ama nasıl yapılacağını bilmiyordum. Sağolsun Derya ablam yardımıma koştu. Sayesinde çok sevimli ve hoş bir bloga sahip oldum. Kendisine buradan tekrar teşekkür etmek istiyorum. Ablacım ellerin dert görmesin. Her şey için çok teşekkür ederim.
Sizlere ağızdan dağılan ve kolay kolay bayatlamayan çok lezzetli bir tuzlu kurabiye ile geldim. Gerçekten çok lezzetli. Ben vişne ve çilek suyu ile yemeğe bayılıyorum.
Tarifini internnetten aldım. Hani, msn'yi açtığınızda msn bugün diye bir sayfa açılır. Ben hergün oradaki tariflere bakarım. Bu kurabiyelerde ordan.
MALZEMELER
1 PAKET MARGARİN (ODA SICAKLIĞINDA ERİMİŞ)
1 ÇAY BARDAĞI SIVIYAĞ
1 ADET YUMURTA (SARISI İÇİNE, BEYAZI ÜZERİNE)
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
1 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
1 PAKET KABARTMA TOZU
2 DAMLA LİMON SUYU
ALDIĞI KADAR UN

ÜZERİNE;
SUSAM

YAPILIŞI:
Margarin, yumurta sarısı, çiçek yağı, tuz ve şekeri bir kapta karıştırıyoruz. İçine unu ve kabartma tozunu ekleyip (üzerine 2 damla limon suyunuda döküyoruz) ele yapışmayan fakat sert olmayacak şekilde yoğurup hamuru 20 dakika dinlendiriyoruz. İstediğmiz şekli verip; önce yumurta akına sonra susama bulayıp önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkarınca tepside soğumasını bekliyoruz. Çünkü sıcakken kurabiyeler çok yumuşak oluyor ve hemen dağılıyor. Tecrübe edilmiştir:))
Kapalı bir kutuda bayatlamadan 1 hafta duruyor.
Lezzetli bir kurabiye. Şiddette tavsiye olunur. Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.




9 yorum:

anneanneninemekleri dedi ki...

Hoşgeldin.Bende epeydir bakıyorum hareket yok merak etmiştim.Tuzlu kurabiyelerde güzel görünüyor.Deniyeceğim.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

bence blogun böyle çok güzel olmuş.ellerine saglık.

sarımutfak-hande dedi ki...

hoşgeldin canım
bloğun harika kurabişlerde öyle
ellerine sağlık
mutlu haftalar

Unknown dedi ki...

Canımmmm ne demek feda olsun.Kurbiş
ler harika ellerine sağlık kocaman
öpüyorum...

ebru dedi ki...

ablacım ellerine sağlık ben de epeydir meraktaydım.tuzlu kurabiyeleri ben de çok severim..

meleginmarifetleri dedi ki...

Tuzlu kurabiyeyi çok severim ellerine sağlık Ebrucum..
Blogun çok güzel olmuş güle güle yaz:))
hoşçakal

Narince dedi ki...

Geçmiş olsun diyeyim o zaman:))

Sevil Şahin dedi ki...

ebruıcum ;
kurabiyelerin nefis olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun
Ebru annem için bıraktığın yorumada teşekkür ederim
desteginle güç aldım tatlım
sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Yeni dizaynın çok hoş olmuş sevgili Ebru..Mutlulukla,keyifle ekle tariflerini..Kurabiyelerin çok nefis görünüyorlar,ellerine sağlık canım..Sevgilerle..