22 Haziran 2012 Cuma

SOSLU BİBER






Herkese merhabalar efendim. Hayırlı cumalar. Cumanın bereketi üzerinize olsun. Dışarısı çok sıcak.
 Allah'ım dışarıda çalışmak zorunda olanlara kolaylıklar versin. Bizler kapalı alanda çalışırken bile yandık diyoruz ki bir de onları düşünmek lazım.
Sizlere nefis biber tarifi getirdim. Yaz başından beri sık sık yapıyorum. Hem kahvaltı sofralarına hem de akşam yemeği yanına. Yanında da sarımsaklı yoğurt ve ekmek. Başka bir yemek olmasa da olur.
Hatta kızım da öğrendi Dolapta biber gördü mü telefon açıyor. Anne ben biberleri sosluyorum diye.

MALZEMELER

1 KİLO YEŞİL BİBER TATLI VEYA ACI
1 YEMEK KAŞIĞI SIVIYAĞ

SOS İÇİN

9-10 ADET DOMATES.
TUZ

YAPILIŞI

Biberleri yıkayıp doğruyoruz. Bir kaşık sıvı yağ koyduğumuz tavada pişene kadar ara sıra karıştırarak kavuruyoruz. Rendelediğimiz domatesleri biberlerin üzerine ekleyip tuzunu da katarak domatesler suyunu çekene kadar biberlerle beraber pişirip servis tabağına alıyoruz.
Afiyetle yiyoruz.
Çok hafif oluyor. Çünkü kızartmıyoruz. Az bir sıvı yağ ile kavuruyoruz.


4 yorum:

Unknown dedi ki...

Canısı bayılırım özellikle kahvaltıda yemeye ellerine sağlık öpüyorum.

Gurme Şirine dedi ki...

ooo çok severim...
ellerine sağlık canım...
kocaman sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ebrulim ben de buna bayılıyorum .

yıllar yılı
bir kez dahi bloğa koymaya nasip olmadı,
ne kadar kolay oysa :=))

Endüstriyel Mutfak dedi ki...

Çok güzel bir şey ortaya çıkmış, ellerinize sağlık, başarınızın devamanı dilerim...