20 Ağustos 2010 Cuma

YAZ TURŞUSU


Canlarım herkese merhaba.Cumanız mübarek olsun. Bugün Allahım affetsin ama, çok susadım. İşyerinde çeşmenin başından gelmedim dersem yalan olmaz. Elimi,yüzümü,boynumu ve kollarımı yıkadım bütün gün. Akşam eve kendimi zor attım. İş yerinden çıkmadan önce de kızımı aradım. Handenur şişeleri doldur, buzluğa su koy ve meyve suyu veya gazoz al buzluğa koy dedim. Eve gidince hemen mutfağa girip yemeği hazırladım. Ama son dakikalar çok zor geçti :)) Allahım hiç kimseyi açlıkla ve susuzlukla terbiye etmesin. Amin.:))
Size iftar masamdaki yaz turşusunun tarifini vermek istiyorum. Cumartesi günü annem yapmış; orada yedik ama bize yetmedi. Pazar günü ben de yaptım.Blogları gezerken Sevgili Melek de(Meleğin Marifetleri) aynı turşunun tarifini vermiş. Bu da benim tarifim. İftarda buz gibi ve ekşili pek güzel oluyor.
MALZEMELER
5 ADET KEMER PATLICAN
15-20 ADET YEŞİL BİBER
2 KAHVE FİNCANI SİRKE
1 YEMEK KAŞIĞI LİMIN TUZU
5-6 DİŞ SARIMSAK
SU
TUZ

YAPILIŞI

Patlıcanları alacalı soyup bir parmak genişiliğinde doğrayıp onları da dörde bölüyoruz tamamen kopartmıyoruz. Tuzlu suda acılığı gitmesi için bekletiyoruz. Biberleri de doğrayıp çekirdeklerini çıkarıyoruz. Tencereye 2 fincan sirkeyi, 1 yemek kaşığı limon tuzunu, suyu ve tuzu koyup ocağa koyuyoruz. İçine önce patlıcanları atıyoruz. Patlıcanlar biraz yumuşayınca biberleride ekliyoruz ve yumuşayana kadar haşlıyoruz. Çok da fazla haşlamayalım eriyor çünkü. Haşlanan sebzeleri kendi suyunda soğutuyoruz. Diğer tarafta turşuyu koyacağımız kabın içinde 5-6 diş sarımsağı çok az tuz ile ezip malzemelerimizi aktarıyoruz. Üzerine haşladığımız suyu da döküp soğutup dolaba kaldırıyoruz Turşuyu bir gün önceden yapıp ertesi günü yemek daha güzel oluyor. Sirke ve limon tuzu içine işlemiş oluyor.
İftar da yemeklerin yanında buz gibi çok iyi gidiyor. Ben sıcak pidenin içine koyup da yemeyi çok seviyorum.
Yaptığım günden beri sofrada salata veya cacıkdan daha çok tercih ediliyor.
Deniyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.




5 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

Bayılırım turşuya harika olmuş ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Canımmm hep aynı durumdayız sıcaklar
felaket hele bizim iş yerinde klimada yok sen düşün artık:))Turşun süper ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

Unknown dedi ki...

sıcaklar hepimizi mahvetti.Allah affetsin ama ben zor geçiriyorum.

Sevil Şahin dedi ki...

ebrucumj bu yaz turşusu ile tanışalı ben 7 yıl oldu evlendiğimde yani eşimin annesi çok güzel yapar hele bu sene yine yaz tatili için kızımı bıraktığımda yapmıştı yemiştim ama ben turşuda fasulye ve biber seviyorum söyle acı olmayan biberler :)
hep yapıcam yapıcam dedim ama kızmet olmadı işte annemle ilgilenmekten
artık kısmet diyorum
olmazsa gene kızımı almaya gittiğimde kayınvalimde yiyecegim gibi görünüyor :))
canım ellerine sağlık afiyet bal olsun
kız bu kadar turşu yersen susarsın tabi :))

ebru dedi ki...

abla yani oldumu şimdi ağzım sulandı ki nasıl anlatamam. ben de bayılırım turşuya patlıcanın her türlüsünü seviyorum ya turşusu ayrı bi güzel oluyo.ellerine sağlık. Allah gerçekten kimseyi açlıklaterbiye etmesin. Her oruç açtığım da bunu söylüyorum. Seni öpüyorum bay bay...