20 Temmuz 2009 Pazartesi

İRMİK HELVASI


Herkese güzel ve iyi bir hafta diliyorum. Bugün pazartesiydi.Malum hafta başı ve bende biraz pazartesi sendromu.Ama neyse problemsiz olarak bir günü daha bitirdim.Pazar günü kandildi.Herkesin Miraç kandili mübarek olsun.Allah c.c. daha çok kandiller nasip etsin.Dün evde işlerimin yoğunluğundan dolayı bloga giremedim.Bu yüzden de kandil kutlamam bugüne kaldı. Her kandilde en büyük isteğim evde olmak ve helva yapıp komşularıma dağıtmaktı ve pek denk gelmemişti. Bu sefer tam benim istediğim gibi pazar günüydü. Ben de helvamı yaptım komşularıma dağıttım; bundan da çok mutlu ve huzurlu oldum.Allah kabul etsin.
İlk defa kendim helva yaptım.Genellikle annemle yapardım.Yaptıktan sonra bir tabak anneme götürdüm. Helvan güzel olmuş diyerek beğendiğini söyledi.Artık bundan sonra devamlı yapabilirim
MALZEME
1 PAKET TEREYAĞI (250 GR)
2 SU BARDAĞI İRMİK
2 SU BARDAĞI ŞEKER
4 SU BARDAĞI SÜT
1 BARDAK FISTIK
YAPILIŞI
Tereyağında irmik ve fıstıkları kavurdum. İrmikler kavrulurken şeker ile sütü kaynattım. Kavrulan irmiklerin üzerine sütü ekleyip karıştırdım.(aman dikkat edin sütü eklerken etrafa çok sıçrıyor.Yanma tehlikesi olabilir.) Sütünü çektikten sonra ocağını altını kapatıp üzerine temiz bir havlu örterek denlendirdim.Demlenen helvamı karıştırdıktan sonra önce tadına baktım sonra da komşularıma dağıttım.

Afiyet olsun.

4 yorum:

Yelda dedi ki...

Canım geçmiş kandilin seninde kutlu olsun helvan harika görünüyor
Annem burda olmadığı için yiyememiştim bu kandil ama aşağıdaki komşumuz getirdi
Oda bir kaşık dondurma koymuş tabağa kenarına sıcak helva anam bir yemişim koca tabağı bayıldım çok güzeldi oda

Aklında bulunsun birdaha yaparsan oşekilde de servis yapabilirsin
Sevgiler canım
Ellerine sağlık

ebru dedi ki...

Teşekkür ederim arkadaşım.Senin ve ailenin de kandili mübarek olsun.Artık alıştım nasılsa bundan sonra yaparım.Tavsiyenin deniycen.

hdidem95 dedi ki...

canım sende helvası bende pastası:)) ama ben helvaya bayılırımmm çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

cimcime dedi ki...

Herhangi bir siteden sayaç kodunuzu aldıktan sonra:Blogger Google Hesabınızla oturum açın. Yani, blogunuza giriniz..
Kumanda panelinden yerleşim sekmesine tıklayınız. Çıkan pencereden gadget ekle'ye tıklayınız. Açılan pencereden Temel "HTML/JavaScript'i seçiniz' Açılan pencereden "HTML/JavaScript’i Yapılandır" penceresinden içerik bölümüme sayaç kodunuzu yapıştırınız ve kaydeti seçiniz, İşlem tamam.

Blog Manşet girdikten sonra, BLOG MANŞET NASIL KULLANILIR ? izahı yazıyor. Çokta zor değil.

Diğer eksiklerinizi zaman içerisinde kendiniz fark edeceksiniz. Başarı dileklerimle, selamlar..

Bu notu silebilirsiniz..