9 Mayıs 2009 Cumartesi

ANNEME

Ne zaman eskiyor sevgiler
Ödenen bedellerin acısı geçince mi?
Yağmur yağıyor. Mutfak camındayım.
Nasıl üşüdüğümü bilemezsin.
Menekşelerim çiçek vermiyor artık anne.
Söylediğin gibi hep dibinden su verdim ama…
Şimdi telefon açsam sana,
Sesini duymak da yetmiyor ki.
Hep aynı cümleler; “Babamlar nasıl, ilacını aldın mı?”Nedenini bilmediğim bir ağlamak var içimde.
Bir yerlere sığdıramıyorum yüreğimi.
Bazen dalıp giderdi mutfakta yemek yaparken, tahta kaşıkla tencerenin başında öylece
Ne düşünürdün acaba?
Özlemek çok fena anne. Anlamak seni; daha da fena…
Omuzlarım ağrıyarak uyanıyorum sabahları.
Benim kızımın omuzlarımı ovmasına daha çok var.
Gittikçe sana mı benziyorum ben, ya da“Annenin kaderi kıza” dedikleri doğru mu?
“Baban eskitir her şeyi kızım” demiştin bir kez,
Anlamamışım meğer, eskiyormuş anneciğim.
Omzunu ovacak kalmıyormuş meğer aynı evin içinde.
Şimdi duysan bunları ne üzülürsün; mutsuz mu kızım diye, çoktan kendinden vazgeçmiş bir sesle.
Mutsuz değilim de anne, yağmura ve mutfağımdaki kedere çare bulamıyorum.
Evimi topluyor, toz alıyor, patlıcan kızartıyor,televizyon seyrediyor, akşam çalan kapıyı açıyorum.
Açtığımı gören olmuyor.
Pişirdiğim yeniyor da, güzel olmuş denmiyor.
Çay demleniyor, demleniyor, demleniyor…
Kederim mutfağımın her yerine yerleşiyor.
Ah nasıl eskiyor her şey anne, nasıl eskiyor.
Eskilerimi de atmaya kıyamıyorum.
Seni çok özlüyorum.
Bana yasakladığın bahçeler, sana da mı uzaktı hep? Gidemeyişine ağladın mı sende?
Ne zaman eskiyor sevgiler?
Ödenen bedellerin acısı geçince mi?
İşte böyle,kalbimde bir acı.
Şarkılar seni söyler.
İclal AYDIN

Ben, İclal Aydın'dan ne zaman bu şiiri dinlesem hep duygulanırım. Hemen annem gelir aklıma ve mutlaka gözümden yaşlar dökülür. Yıl 2007. Annem hemen hemen yılın yarısını hastanede geçirdi. Her gece telefon çaldığı zaman içim burkulurdu. Acaba bir haber mi var diye. Böyle şey akla bile gelmez ama biz artık ölümü bile düşünmeye başlamıştık. Çünkü gerçekten çok hastaydı.
Ama neyse ki bunların hepsi geride kaldı. Allah c.c. onu bize bağışladı. Annecim seni o kadar çok seviyorum ki sana bunu anlatmak için kelimeler yetmez. Allahım seni başımızdan eksik etmesin. Her zaman yanına gelemesem de senin orada olduğunu biliyorum. Ne zaman canımın sıkılıp moralim bozuk olsa arayabileceğim tek kişi sensin.
ANNELER GÜNÜN KUTLU OLSUN.
TÜM ANNELERİMİZİN VE ANNE ADAYLARININ ANNELER GÜNÜ KUTLU OLSUN

2 yorum:

Yelda dedi ki...

Canım senin, annenin ve Ablanı anneler gününü kutluyorum
Sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

HARİKA BİR YAZI İLE ANNELER GUNUNU KUTLAMIŞSIN TATLIM ELLERİNE SAGLIK
SEVGİLER