15 Kasım 2008 Cumartesi

MAKARNA




Her zaman çocuklarımın da sevdiği ve yiyebileceği yemekleri yapmaya ve soframda bulundurmaya çalışırım. Bazen oğlumun yemediği şeyler oluyor; bu yüzden de mutlaka her sofra da sulu yemeğin yanına makarna, pirinç pilavı veya bulgur pilavı olur. Kızımın yemek seçme huyu yok ama oğlumun var. En azından çocuklarımın diğer yemeği yemedikleri zaman bunlarla karınları doyuyor. Makarnayı her seferinde değişik soslarla pişirmeye çalışıyorum ki çocuklar hiç olmazsa ek malzemelerden bir nebze olsun gıdalarını alsınlar diye. Geçen hafta akrabamız Sevilay ablam anneme yemeğe gelmişti. Gelirken makarna yapmış gelmiş. Çocuklar tadını beğenince dün akşam yemeğin yanına bende yaptım.


Tarifi çok basit. Belki sizler de biliyorsunuz ve yapıyorsunuzdur.


Makarnayı kaynamış olan tuzlu su ile istediğimiz dirilikte haşlıyoruz. Suyunu süzüyoruz. Tencereye tereyağımızı katıp eritiyoruz. Ben yağ erirken içine 1 adet et veya tavuk suyu tableti atarım. Yağla beraber kavururum. Makarnaya hoş bir tat verir. Kavrulan yağın içine makarnayı katıp, karıştırıp biraz pişiriyoruz. Diğer tarafta bir kasenin içine 1 adet yumurta kırıyoruz, içine biraz yağ akıtıp kaşar peyniri rendeleyip çırpıyoruz. Hazırlamış olduğumuz bu sosu üzerine düzelttiğimiz makarnamızı üstüne döküp; kısık ateşte pişiriyoruz. İstersek üzerine sosu döktükten sonra benim gibi toz kırmızı biber de ekebilirsiniz.


Piştikten sonra dilimleyerek servis yapıyoruz. Tadı ve görüntüsü çok güzel oluyor. Herkese güzel bir hafta sonu diliyorum.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşım aramıza hoş geldin hayırlı olsun ilk zamanlar kimse uğramıyor ama zamanla herkes tanıyor üzülme akasyakokusu nurayın yorumlarında gördüm bende beklerim

akasyakokusu dedi ki...

Canım tünaydın sana kolay gelsin ne diyim.hem işte çalış hemde evde mutfakta evde çalış.
düşünüyorumda ben çalışıyor olsaydım valla hepten karışır pasaklının teki olurdum.
şimdi evdeydim mutfak nanay odalar nanay..halay çekip oynayacaklar artıkın.
kızım ve küük oğlum öncesi onları okula gönderdim.bak ne dolaşık bi karıyım ki karşımda süpürge fişe takılı duruyor ev tem,zlenecek..bende burda ekmek arası peynir yiyorum.üstüne çayımı içicem ben kuru kuru yerim herşeyi:))))
heeehehehe o pazartesi herkeste var sen hiiiçç yorma kendini gönlünce yaşa işini gücünü hallet.ee ee evdede böyle mamalar yap tabi.bak çenem düşmüş beni kovmadan gideyim öpüyorum byby..

Adsız dedi ki...

Hmm evet abla bu denenebilir.Biliyorusn makarna öğrenci yemeği.Farklı türlerin denemek lazım.Devamını bekliyoruz abla...