8 Eylül 2009 Salı

ETİMEKLİ TATLI


Herkese güzel bir hafta diliyorum.Hafta ortasına geldik ama.Ben ancak fırsat bulabildim.Allah'ın izni ile Ramazanın 20 gününü geçirdik.İlk zamanlar havalar çok sıcaktı ama şu aralara iyi.Bugün burada yağmur vardı ve ben bir ara üşüdüm pencereleri bile kapattım.Şu anda dışarıda çok hoş hafif serin bir hava var.
Gündüzleri iş yerinde fırsatım oldukça blogları geziyorum.Bloglardaki güzel yemek ve tatlıları görünce canım istiyorum.Akşam için plan yapıyorum eve gidince şunda yapıcam diye ama gelince yorgunluktan canım bir şey istemiyor.
Bugün de canım tatlı istedi.Aç tavuk kendini darı ambarında görür misali. Eve geldim. Yemeğimizi yedik de benim canım hala tatlı istiyor. Erzak çekmecesine baktım.Yapabileceğim en kolay tatlı nedir diye düşünürken aklıma etimekli tatlı geldi.Etimek de vardı. Hemen yaptım dolapta biraz soğutum bir dilim yedim ve rahatladım.Hafif güzel bir tatlı oldu. İftar davetleri içinde yapılabilecek hoş ve kolay bir tatlı.
MALZEMELER
1 PAKET TUZSUZ ETİMEK

ŞERBETİ İÇİN
1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
2 SU BARDAĞI SU

MUHALLEBİSİ İÇİN
1 KİLO SÜT
YARIM SU BARDAĞI UN
YARIM SU BARDAĞI NİŞASTA
1 SU BARDAĞI ŞEKER
1 PAKET VANİLYA
1 PAKET KREM ŞANTİ
1 ÇAY BARDAĞI SÜT

YAPILIŞI
Öncelikle şerbetimizi hazırlıyoruz. 1,5 bardak şeker ile 2 bardak suyu kaynatıp içine 1 kaşık limon suyu koyup bir taşım daha kaynatıp ocaktan alıyoruz.
Borcama dizdiğimiz etimeklerin üzerine şerbetimizi döküyoruz.
Etimekler şerbetini çekerken biz muhallebisini hazılıyoruz.
Bir tencereye süt,nişasta,un ve şekeri katıp karıştırıp ocağa koyuyoruz. Sürekli karıştırarak muhallebi kıvamında pişiriyoruz. Ocaktan alıp içine bir paket vanilyayı ekleyip karıştırarak etimeklerin üzerine döküyoruz. Biraz soğuduktan sonra dolaba kaldırıp soğutuyoruz. Bu arada biz en üstüne dökmek için krem şantisini hazırlıyoruz.
1 paket krem şanti ile 1 çay bardağı sütü çırpıp soğuyan tatlımızın üstüne döküyoruz. 1 gece dolapta beklediği zaman tadı daha güzel oluyor ama dediğim gibi benim beklemeye vaktim olmadığı için hemen bir dilim yedim.

8 yorum:

Saliha dedi ki...

gerçektende hafif bir tatlı bende severım ellerinize sağlık..sevgılerımle..

hdidem95 dedi ki...

nerdeyse iki güne bir bu tatlıdan yaptım ramazanda:)) çok severim ellerine sağlık canım öptüm sevgiler

hdidem95 dedi ki...

nerdeyse iki güne bir bu tatlıdan yaptım ramazanda:)) çok severim ellerine sağlık canım öptüm sevgiler

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık Ebrucuğum.Nefis olmuş.SEvgiler...

Sevil Şahin dedi ki...

çok güzel yapmışsın balım ellerine saglık
çok sevdiğim bir tattır

PAPATYA PRENSES dedi ki...

hem kolay hem hafif daha ne olsun:)

ellerine sağlık canımm..

armina dedi ki...

Etimek tatlısına bayılırım ellerine sağlık canım.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ben de çok severim bu tatlıyı, ellerine sağlık Ebru'cum..