30 Ekim 2008 Perşembe

Anneanne Kurabiyesi



Ben hafta içi yoğun çalışan biriyim. Kızımın okulu da olunca (bu arada benim dünyalar güzeli iki tane çocuğum var. Bir kız bir oğlan) anneme ancak hafta sonları gidebiliyorum. Sağolsun canım anneciğim ve canım kuzenim her hafta sonu ben geleceğim diye özel şeyler yaparlar. Bazen bende evde denemek istediğim bir tarifi yapar götürürüm. Kendimize ziyafet çekeriz. Aslında annelerimizin yaptığı her şey özel ve güzeldir. Bu hafta da annem bize devamlı yaptığı ve annemle özdeşleşen kurabiyesinden yapmış. Çocuklar buna anneanne kurabiyesi derler. Herkesin bildiği bir tariftir. Ama ben çok yeni bir blogcu olarak tarif defterimde bulunsun diye yazıyorum. Bu kurabiye kapalı bir kutuda kolay kolay bayatlamıyor.

MALZEMELER:

3 YUMURTA (BİR TANESİNİN SARISI ÜSTÜNE SÜRÜLECEK)

2 SU BARDAĞI ŞEKER

1 SU BARDAĞI SIVIYAĞ

1 SU BARDAĞI YOĞURT

YARIM PAKET MARGARİN (ODA SICAKLIĞINDA )

YARIM BARDAK SÜT

2 PAKET KABARTMA TOZU

ARZUYA GÖRE PORTAKAL VEYA LİMON KABUĞU RENDESİ


YAPILIŞI:

Yumurta, şeker, sıvı yağ, margarin, süt ve yoğurdu bir kap içinde karıştırıyoruz. Beraber elediğimiz un ve kabartma tozunu sıvı malzemelere ekleyip yoğuruyoruz. Ele yapışmayan fakat yumuşak bir hamur hazırlıyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp istediğimiz şekli vererek hafif yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz. Üstüne biraz sıvı yağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürerek önceden ısıtılmış 180 derecelik fırınımızda pişiyoruz.

not: henüz digital fotoğraf makinem olmadığı için telefondan çektim. Bu yüzden pek net olmayabilir.

2 yorum:

şeker pasta dedi ki...

Aramıza hoşgeldin.
kötü bir başlangıç oldu ama(blogların kapatılması olayı)devamı güzel olur umarım.
Sevgiler...

ebru dedi ki...

yorumun için teşekkür ederim banucum. İnşallah bundan sonra devamı güzel olur